Macbook Repair - Mecnote: Kepentingan Menggunakan Firewall Dengan Komputer Anda

Cari Model Mac

Isnin, 8 Januari 2018

Kepentingan Menggunakan Firewall Dengan Komputer Anda

Kepentingan Menggunakan Firewall Dengan Komputer Anda


Sehubungan dengan komputer anda, firewall adalah sistem yang dicipta untuk menghalang akses tanpa izin. Dengan begitu banyak maklumat penting dan rahsia yang disimpan pada cakera keras anda, membenarkan pintu masuk penggodam boleh membawa kesan yang serius. Untuk membantu anda memahami lebih pentingnya firewall, juruteknik di QTEQ Computers & Repair, sebuah syarikat penyelenggaraan komputer di Lincoln, NE, berkongsi pengetahuan mereka.

Tanpa firewall, komputer dan komputer riba menghadapi risiko yang serius:

Melindungi Maklumat Anda: Komputer anda secara automatik menyimpan maklumat peribadi untuk menjadikan pengalaman anda lebih mudah. Sebagai contoh, apabila anda membuat pembelian dalam talian, maklumat kad kredit anda diingati. Ini bermakna, pada masa yang akan datang, anda tidak perlu memasuki semula nombor. Bagaimanapun, walaupun ini mudah, ia juga menjadi sasaran penggodam. Tanpa firewall, maklumat kad kredit anda, kata laluan, dan mungkin juga nombor keselamatan sosial anda boleh dicuri.

Lindungi Anak-Anak Anda: Kanak-kanak suka elektronik. Masa yang dibelanjakan pada komputer adalah keseronokan dan pendidikan. Bagaimanapun, internet penuh dengan bahan tidak sesuai untuk kanak-kanak. Pastikan anak-anak anda tidak sengaja melawat laman web dewasa dengan meletakkan firewall anda. Ini akan menghalang pop timbul dan juga boleh menyekat halaman dengan kandungan tertentu.


Menyimpan Wang: Firewall dibebaskan dengan komputer anda, yang bermaksud meletakkan anda dengan percuma. Walau bagaimanapun, tidak mengaktifkan firewall, boleh menghasilkan bil yang besar. Ini kerana sistem keselamatan anda juga menghalangi virus daripada menjangkiti perisian anda-jika komputer anda dijangkiti, kemungkinannya akan terhempas. Bukan sahaja anda akan kehilangan semua yang disimpan pada cakera keras, tetapi anda juga perlu membayar untuk sistem lain. Firewall bebas untuk mengaktifkan dan boleh menjimatkan beratus-ratus ringgit.


Mengaktifkan firewall pada komputer anda adalah sangat penting. Mereka melindungi anda, keluarga anda, dan dompet anda. Jika anda memerlukan pembaikan komputer riba atau perlindungan data, hubungi profesional di MACNOTE STUDIO. Untuk maklumat lanjut, layari laman web atau hubungi 03-6177 0131.


Untuk mengatahui lebih lanjut silalah lawati website kami di Macnote Studio


Tak tahu dimana lokasi MACNOTE Gombak?


Anda boleh hubungi kami melalui:
                         


Anda amat dialu-alu datang terus ke MACNOTE di Gombak:


KAMI DI GOMBAK ( BERDEKATAN GIANT BT CAVES DAN MCD SERI GOMBAK)
- 10 MINIT DARI KEPONG DAN SELAYANG
- 15 MINIT DARI SETAPAK DAN SENTUL
- 25 MINIT DARI BANGSAR DAN AMPANG 
- 30 MINIT DARI PUCHONG DAMANSARA DAN CHERAS





Ez Bro



Tiada ulasan:

Catat Ulasan