Macbook Repair - Mecnote: Cara untuk Hilangkan Windows Defender Icon Dari System Tray

Cari Model Mac

Jumaat, 5 Januari 2018

Cara untuk Hilangkan Windows Defender Icon Dari System Tray

Cara Untuk Hilangkan Windows Defender Icon Dari System Tray

 
Hide or Disable the Shield Icon
Windows defender ikon boleh merimaskan kerana tiada option yang diberikan pada setting untuk menyembunyikannya. Sekiranya anda tekan butang kanan pada ikon tersebut hanya akan keluar tatapan option untuk open progtam sahaja. Tiada option untuk tutup.
Sebagai functional ikon, ia tidak memberi apa-apa tujuan kerana anda boleh launch ia dari start menu atau membiarkan ia berjalan secara automatic dalam background windows. Tetapi anda boleh hilangkan ikon tersebut.
Cara yang paling mudah adalah drag ikon tersebut dari kawasan notifikasi yang mudah dilihat ke tempat lain seperti gambar ini.
Tetapi ada solusi yang baik untuk permasalahan ini. Windows defender ikon pada bahagian notifikasi akan berjalan ketika windows sedang berjalan, jadi anda boleh disable dengan bantuan dari task manager.
Anda boleh gunakan shortcut key ini, hold ctr + alt + esc untuk run task manager >  selepas itu klik pada startup tab > dan list yang keluar dari paparan skrin anda dan scroll kebawah  sehingga anda jumpa windows defender notification icon > kemudian klik butang kanan mouse dan pilih disable. Seperti gambar ini.
Restart laptop tersebut.  Sekarang ikon tersebut tidak akan start secara automatik. Akan tetapi aplikasi tersebut masing berjalan dari background untuk menlindungi laptop anda. Lakukan proses yang sama jika anda mahu enable kembali ikon.
Adakah anda biarkan ia berjalan atau melumpuhkan nya?
Windows defender merupakan upgrade dari Microsoft essentials. Sekarang berfungsi sebagai built-in antivirus untuk windows 10.
Tetapi ia adalah salah satu dari perkhidmatan yang disediakan pada windows 10 yang selamat, anda juga boleh disable aplikasi tersebut dan menukar dengan antivirus yang lebih baik




Untuk mengatahui lebih lanjut silalah lawati website kami di Macnote Studio


Tak tahu dimana lokasi MACNOTE Gombak?


Anda boleh hubungi kami melalui:
                         


Anda amat dialu-alu datang terus ke MACNOTE di Gombak:


KAMI DI GOMBAK ( BERDEKATAN GIANT BT CAVES DAN MCD SERI GOMBAK)
- 10 MINIT DARI KEPONG DAN SELAYANG
- 15 MINIT DARI SETAPAK DAN SENTUL
- 25 MINIT DARI BANGSAR DAN AMPANG 
- 30 MINIT DARI PUCHONG DAMANSARA DAN CHERAS





Ez Bro



Tiada ulasan:

Catat Ulasan