Macbook Repair - Mecnote: Bagaimana cara untuk selesaikan masalah Macbook terpadam sercara tiba tiba

Cari Model Mac

Selasa, 30 Januari 2018

Bagaimana cara untuk selesaikan masalah Macbook terpadam sercara tiba tiba

Seperti yang kita tahu teknologi di negara malaysia semakin maju. begitu juga gajet yang telah di cipta. Salah satu gajet teknologi adalah Macbook yang telah di perkenalkan oleh APPLE Inc. Macbook ini juga akan mempunyai masalah setelah sekian lama di gunakan. Contohnya masalah terpadam secara tiba - tiba. bagi pengguna atau anda sendiri yang tidak tahu bagaimana hendak mengatasi masalah - masalah seperti ini. 


Perkara yang paling utama yang pengguna atau anda perlu buat adalah periksa mengapa Macbook kita terpadam secara tiba tiba dan tidak boleh on ini adalah bukan di sebabkan bateri atau charging port dan bukan juga di sebabkan adapter Mac anda.

Disini mungkin masalah lain yang perlu di lihat. Pengguna boleh menggunakan cara ini apabila Macbook anda terpadam secara tiba tiba. Sambung wayar adapter anda. Kemudian anda perlu menekan shift+Control+Option dan power button secara serentak. Dengan cara ini kebanyakkan masalah Macbook anda terpadam secara tiba tiba akan dapat di selesaikan dan Macbook anda akan kembali seperti biasa.

Terdapat juga cara lain anda juga boleh reset PRAM Macbook anda. Cara bagaimana hendak membuat proses ini ialah dengan cara hidupkan Macbook terus tekan Option+Commant+P+R dan jangan lepaskan sehingga Macbook anda restart secara automatik.









Cara seterusnya ialah anda check sama ada Macbook anda ada warranty lagi atau tidak. Kalau ada sila hantar Mac anda ke Apple Center. Kalau Mac anda telah habis warranty atau tidak mempunyai warranty anda boleh hantar ke mana mana kedai laptop atau Mac.

Selain daripada masalah ini juga. Masalah hardware juga boleh menyebabkan Mac anda terpadam secara tiba tiba. Masalah hardware ini juga bole di sebabkan oleh motherboard anda. Software juga boleh menyebabkan masalah ini. Apabila masalah ini di sebabkan software anda boleh menggunakan cara yang telah di terangkan.











Macnote Studio Seri Kembangan

Lot G.45 , Bazaar Rakyat PKPS,

Jalan Putra Permai 5/4,
Bandar Putra Permai,
4330 Seri Kembangan, Selangor

Waze  : Bazaar Rakyat PKPS

Google Maps : Bazaar Rakyat PKPS
E-mail  : macbookstationsk@gmail.com

Phone  : 03-8938 2344 /0105267005
Tel : 0105267005


Landmark : Cari Hotel M Design ( Tengok Gambar Diatas)

Waktu Operasi : Isnin - Ahad (10 a.m. - 9 p.m.) Setiap Hari






Tiada ulasan:

Catat Ulasan