Macbook Repair - Mecnote: Asus ROG STRIX G553 Review

Cari Model Mac

Selasa, 2 Januari 2018

Asus ROG STRIX G553 Review

  • 2.5-3.5GHz quad-core Intel Core i5-7300HQ (Core i7 available)
  • 4GB Nvidia GeForce GTX 1050 CPU (1050 Ti available)
  • 8GB DDR4 memory
  • 15.6-inch Full HD screen
  • 128GB SSD + 1TB hard disk

DESIGN & BUILD
Seperti kebanyakan laptop gaming pertengahan, Asus tidak mengutamakan reka bentuk premium dengan laptop ini, tetapi ia memberi fokus terhadap ciri-ciri gaming. Ia mempunyai reka bentuk yang nampak old school tetapi dengan sentuhan moden.
Asus GL553 dilengkapi dengan port HDMI, dua port USB Type-A 3.0 dan Type-C connector, bersama dengan headset jackslot SD card, satu port USB 2.0 dan Dvd drive.

KEYBOARD & TOUCHPAD
ROG STRIX GL553 mempunyai keyboard yang sangat besar dan luas, ruang antara key tidak terlalu rapat atau jarak, menjadikan pengalaman menaip lebih selesa. Ia juga mempunyai shortcut key yang akan membawa anda pada Asus ROG Gaming Center software.
Keyboard tersebut menggunakan RGB backlighting, memberikan empat nyalaan warna lampu yang berbeza di setiap bahagian keyboard.
Touchpad pada ROG STRIX GL553 adalah Microsot Precison-certified, bermakna ia mampu melakukan finger gusture, secara keseluruhan ia sangat responsif.

SCREEN & AUDIO
Laptop ini menggunakan skrin Full HD 15.6 inci, sangat baik dari sudut tontonan, mempunyai warna terang dan kecerahan yang agak tinggi. Jadi imej dan warna yang dipaparkan pada skrin lebih tepat (accurate).
Build-in Speaker sangat baik, audio yang dihasilkan sangat sedap didengari sekiranya anda mendengar lagu dan lagu dan lain-lain lagi.

PERFORMANCE
Laptop ini datang dalam pelbagai spesifikasi, tetapi pembezaan utama antara model adalah processor Core i5 atau i7 dan kad grafik Nvidia GeForce GTX 1050 atau 1050 Ti.
Dengan processor Intel Core i5-7300HQ quad-core mencatatkan kelajuan 2.5GHz sehingga 3.5GHz dan GPX GTX 1050 dengan memori video 4GB. Bersama-sama dengan memori DDR4 8GB dan SATA SSD 128GB, laptop ini sangat baik dalam tugas seharian, dan cukup melakukan tugas seperti video dan photo editing.

credit to frlaptopservice


Semoga tips ini dapat membantu anda. 

Jangan lupa share ya.

Anda ada masalah dengan MacBook/Laptop/Iphone?
  • Slow
  • Rosak
  • Serangan Virus

Jangan risau!! Kami boleh bantu menyelesaikan masalah anda.. 

Tak tahu dimana lokasi MACNOTE STUDIO UIA Gombak?

Anda boleh hubungi kami melalui:
          ·         WhatsApp Abang M
          ·         Facebook Macnote studio
          ·         Hotline 03-4010 3014

                         

Anda boleh datang terus ke MACNOTE di UIA Gombak:

1. KAMI DI GOMBAK ( DALAM UIA GOMBAK)

- 15 MINIT DARI KEPONG DAN SELAYANG
- 25 MINIT DARI BANGSAR DAN AMPANG 
- 30 MINIT DARI SETAPAK DAN SENTUL
-40 MINIT DARI PUCHONG DAMANSARA DAN CHERAS


Tiada ulasan:

Catat Ulasan