Macbook Repair - Mecnote: Tips Membeli Laptop Part 2

Cari Model Mac

Isnin, 25 Disember 2017

Tips Membeli Laptop Part 2

Tips Membeli Laptop Part 2



Laptop adalah komputer mudah alih, jadi pada dasarnya, ia boleh digunakan ketika di rumah, di pejabat, ataupun di dalam perjalanan. Sesetengah orang berpendapat, laptop lebih sesuai untuk buat kerja, main game, dan sebagainya kerana ia mudah alih. Para pelajar ataupun pekerja boleh kesana kemari dengan satu laptop dan ia boleh buat semua.

Dengan pelbagai jenis laptop, ciri-ciri dan juga harga, agak sukar untuk memilih laptop yang sesuai dengan kita. Oleh itu, kita perlu tahu, apa yang kita perlukan.

4.    Pilih spesifikasi yang diperlukan
·         Processor
Processor adalah otak kepada komputer, ia menghubungkan semua device yang di pasang pada motherboard. Buat masa sekarang hanya ada 2 company yang menghasilkannya iaitu Intel dan juga AMD.

·         RAM
Jika anda hanya menggunakan untuk melakukan kerja-kerja biasa, anda tak perlukan ram yang tinggi, cukuplah dengan hanya 4GB. Tetapi jika anda gamer, dan anda suka buka pelbagai aplikasi serentak, boleh lah nak tambah RAM.

·         Storage
Storage adalah komponen penting dimana digunakan untuk menyimpan data. Jika anda prefer SSD dan harganya mungkin jauh lebih mahal, namun begitu ia masih lagi memuaskan.

·         Saiz skrin
Bila kita beli laptop, pastinya kita akan tengok skrin dulu, laptop bajet kebiasaannya didatangkan dengan 720p display dan ia agak kecil, namun begitu, jika anda mempunyai bajet yang besar, anda boleh mendapatkan skrin beresolusi Full HD.

·         Graphics chipset
Graphic chipset ini biasanya digemari oleh para gamers, yang inginkan laptop dengan harga murah tetapi dengan kualiti yang tinggi/


Untuk mengatahui lebih lanjut silalah lawati website kami di Macnote Studio


Tak tahu dimana lokasi MACNOTE Gombak?


Anda boleh hubungi kami melalui:
                         


Anda amat dialu-alu datang terus ke MACNOTE di Gombak:


KAMI DI GOMBAK ( BERDEKATAN GIANT BT CAVES DAN MCD SERI GOMBAK)
- 10 MINIT DARI KEPONG DAN SELAYANG
- 15 MINIT DARI SETAPAK DAN SENTUL
- 25 MINIT DARI BANGSAR DAN AMPANG 
- 30 MINIT DARI PUCHONG DAMANSARA DAN CHERAS





Ez Bro



Tiada ulasan:

Catat Ulasan