Macbook Repair - Mecnote: Panduan Untuk Membeli Laptop Gaming

Cari Model Mac

Ahad, 3 Disember 2017

Panduan Untuk Membeli Laptop Gaming

Image result for laptop gaming

Dengan spesifikasi yang tinggi, design yang menarik dan juga harga yang mahal, laptop gaming boleh dikatakan sebagai raksasa dikalangan laptop. Jika anda seorang gamer yang ingin bermain The Witcher 3: Wild Hunt, Grand Theft Auto V, Deus Ex: Mankind Divided ataupun menggunakan VR sama ada menggunakan HTC Vive ataupun Oculus Rift dan ingin menikmatinya dengan gameplay yang smooth dan FPS yang tinggi, anda memerlukan laptop gaming.

  1. Size
Kebiasaannya laptop bersaiz 17-18 inci lebih berkuasa daripada laptop yang bersaiz sederhana. Jika anda hanya ingin menggunakannya dirumah, size ini lebih sesuai ataupun, anda boleh terus mendapatkan sebuah dekstop yang jauh lebih murah.

  1. Grafik
  • Nvidia GTX 1060. GTX 1050/1050 TI adalah dikira sebagai entry level graphics. Anda mungkin tidak dapat bermain dengan ultra settings, tetapi ia memadai.
  • Nvidia GTX 1070 adalah kad grafik yang lebih berbanding 1060 dan juga 1050 dan ia juga menyokong VR dan memberikan fps yang cukup cantik, tetapi ia tidak sebagus 1080.
  • Nvidia GTX 1080 adalah kad grafik yang paling tinggi untuk sekarang ini, ia juga mampu menampung ultra settings tanpa sebarang masalah.

  1. Skrin
Elakkan touch screen kerana touch screen memakan bateri lebih daripada skrin biasa. dan pilih skrin yang boleh menyokong Full HD ataupun resolusi 1920 x 1080 dan ke atas.

  1. Audio
Pilih yang mempunyai kualiti audio paling bagus, ataupun anda boleh menggunakan external speaker untuk mendapatkan lebih kepuasan.

  1. Keyboard dan Touchpad
Pastikan anda mencuba keyboard dan juga touchpad sebelum membeli. Ia sangat penting untuk mendapatkan keselesaan kerana laptop gaming bukanlah murah.

  1. Processor
Sekurang-kurangnya dapatkan i5, tetapi kebiasaannya laptop gaming hadir dengan i7 yang lebih bagus berbanding i5.

  1. RAM
Pastikan RAM laptop gaming yang anda mahu adalah 8GB. 8GB sudah memadai, tetapi jika anda mampu untuk menjadikannya 16GB, boleh sahaja.

  1. SSD
SSD adalah optional, untuk mendapatkan lebih performance ketika bermain game aataupun untuk membuat kerja, kerana ianya 5 hingga 10 kali ganda lebih laju berbanding HDD biasa.

Jika anda bertanya, kenapa AMD tiada di dalam senarai? Ini kerana AMD lebih cepat panas, dan prestasinya juga tidak begitu bagus untuk dijadikan sebagai laptop gaming.

sumber : frlaptopservice

Semoga tips ini dapat membantu anda. Jangan lupa share ya.


Anda ada masalah dengan MacBook/Laptop/Iphone?
  • Slow
  • Rosak
  • Serangan Virus

Jangan risau!! Kami boleh bantu menyelesaikan masalah anda.. 

Tak tahu dimana lokasi MACNOTE STUDIO UIA Gombak?

Anda boleh hubungi kami melalui:
          ·         WhatsApp Abang M
          ·         Facebook Macnote studio
          ·         Hotline 03-4010 3014

                    

                         

Anda boleh datang terus ke MACNOTE di UIA Gombak:

1. KAMI DI GOMBAK ( DALAM UIA GOMBAK)

- 15 MINIT DARI KEPONG DAN SELAYANG
- 25 MINIT DARI BANGSAR DAN AMPANG 
- 30 MINIT DARI SETAPAK DAN SENTUL
-40 MINIT DARI PUCHONG DAMANSARA DAN CHERAS

Tiada ulasan:

Catat Ulasan