Macbook Repair - Mecnote: Chipset

Cari Model Mac

Jumaat, 8 Disember 2017

Chipset

Chipset

 

Chipset adalah sekumpulan mikrocip yang direka untuk berfungsi dengan satu atau lebih fungsi berkaitan yang mula diperkenalkan pada tahun 1986 apabila Chips dan Technologies memperkenalkan 82C206. Chipset 82C206 yang asal termasuk fungsi 82284 Clock Generator, 82288 Pengawal Bas, 8254 System Timer, 8259 Controllers Interrupt Controller, 8237 DMA controller dan Jam MC146818. Empat cip 82C206 kemudiannya digantikan oleh chipset CS8221 atau NEAT (Baru Enhanced AT) yang mengandungi hanya tiga cip. Ini kemudian digantikan oleh chipset 82C836 SCAT (Single Chip AT) yang menggabungkan semua cip di dalam satu cip tunggal.
Contoh pengeluar chipset termasuk ALi, AMD, Intel, NVidia, SiS, dan VIA. Chipset ini boleh termasuk arahan yang membantu mengawal perkakasan CPU, PCI, ISA, atau USB. Mereka sering dibahagikan kepada seni bina multitiered yang dirujuk sebagai jambatan Utara dan jambatan Selatan, serta cip Super I / O. Satu contoh chipset Intel baru-baru ini ialah i820 atau chipset Intel 820.

Chipset drivers

Selepas memasang semula Microsoft Windows atau sistem operasi lain, mungkin perlu memasang driver chipset motherboard anda untuk semua komponen berfungsi dengan baik. Pemacu ini disertakan pada CD pemacu motherboard anda atau juga boleh dimuat turun dari motherboard atau pengilang komputer.


Untuk mengatahui lebih lanjut silalah lawati website kami di Macnote Studio


Tak tahu dimana lokasi MACNOTE Gombak?


Anda boleh hubungi kami melalui:
                         


Anda amat dialu-alu datang terus ke MACNOTE di Gombak:


KAMI DI GOMBAK ( BERDEKATAN GIANT BT CAVES DAN MCD SERI GOMBAK)
- 10 MINIT DARI KEPONG DAN SELAYANG
- 15 MINIT DARI SETAPAK DAN SENTUL
- 25 MINIT DARI BANGSAR DAN AMPANG 
- 30 MINIT DARI PUCHONG DAMANSARA DAN CHERAS





Ez Bro

Tiada ulasan:

Catat Ulasan