Macbook Repair - Mecnote: Cara Tangkap Video dan Screenshot dari Game Console atau TV Streaming Box

Cari Model Mac

Jumaat, 8 Disember 2017

Cara Tangkap Video dan Screenshot dari Game Console atau TV Streaming Box

Cara Tangkap Video dan Screenshot dari Game Console atau TV Streaming Box

 

Anda boleh menangkap video (atau tangkapan skrin) dari mana-mana peranti dengan kabel HDMI atau output video komposit dengan peranti asas. Anda boleh main-streaming permainan di Twitch TV dengan peranti sedemikian juga.

Konsol permainan moden - PlayStation 4, Xbox One, dan Wii U - juga mempunyai beberapa ciri terbina dalam screenshot dan rakaman video. Anda mungkin tidak memerlukan peranti menangkap khusus sama sekali.

Mana-mana Konsol Permainan atau Peranti TV-Sambung

PlayStation 4 dan Xbox One merangkumi keupayaan untuk menangkap tangkapan skrin, merakam video dan menyiarkan video. Wii U boleh menangkap tangkapan skrin dan memuat naiknya ke web. Jika anda memerlukan penyelesaian yang lebih kuat, dapatkan peranti "menangkap permainan" dan gunakan perisian pada komputer anda.

Peranti "menangkap permainan" terletak di antara peranti anda dan TV. Sambungkan kabel HDMI dari konsol permainan atau peranti penstriman ke kotak tangkapan permainan, dan kemudian sambungkan kotak tangkapan permainan ke input HDMI pada TV. Peranti tangkapan permainan boleh disambungkan ke komputer anda melalui USB, dan perisian khas membolehkan anda untuk melihat isyarat video pada komputer anda, menangkap tangkapan skrin, merakamnya ke fail yang anda boleh muat naik ke YouTube atau perkhidmatan yang serupa kemudian, atau langsung streaming itu video terus ke Twitch.TV atau perkhidmatan yang sama.

Peranti ini juga sering menyokong kabel video komponen, membolehkan anda menangkap video dari konsol permainan lama dan peranti pra-HDMI yang lain. Untuk konsol permainan dan peranti lain tanpa tangkapan skrin terbina dalam dan ciri-ciri video, ini adalah pertaruhan terbaik anda.



PlayStation 4

Pada PlayStation 4, tekan dan tahan butang "SHARE" pada pengawal turun sekurang-kurangnya sebulan. Anda kemudian boleh melawat skrin menu, pilih Galeri Tangkap, dan salin tangkapan skrin dari PlayStation 4 anda ke pemacu denyar yang disambungkan ke salah satu port USB. Atau, tekan butang "SHARE" pada pengawal, pilih "Skrin muat naik," dan muat naik tangkapan skrin pada perkhidmatan dalam talian yang disokong.

Untuk video, tekan butang "SHARE" dan simpan video. PlayStation 4 sentiasa merekod permainan anda dan menyimpan 15 minit terakhir, jadi anda boleh menyimpannya pada bila-bila masa. Atau, tekan butang "SHARE" dua kali untuk menandakan permulaan rakaman, kemudian tekan butang "SHARE" apabila anda selesai. Anda boleh memuat naik ini dari menu butang Kongsi atau gunakan Galeri Tangkapan untuk menyalinnya ke pemacu kilat untuk meletakkannya pada komputer anda.

Untuk menyiarkan permainan pada perkhidmatan seperti Twitch.TV, tekan menu butang "SHARE" dan pilih pilihan "Broadcast Gameplay".



Xbox One

Seperti PlayStation 4, Xbox One sentiasa merakam dan menyimpan video permainan anda. Pada Xbox One, ketik dua kali butang Xbox dan tekan butang X untuk menangkap 30 saat permainan sebelumnya. Atau tekan butang Y pada skrin ini untuk menangkap tangkapan skrin.

Anda juga boleh memilih pilihan "Snap aplikasi" pada skrin ini dan memilih Game DVR untuk kawalan yang lebih maju - anda boleh merakam sehingga lima minit permainan. Gunakan aplikasi Upload Studio untuk mengedit dan memuat naik video, atau aplikasi Twitch untuk mengalirkan permainan dalam talian anda.





Untuk mengatahui lebih lanjut silalah lawati website kami di Macnote Studio


Tak tahu dimana lokasi MACNOTE Gombak?


Anda boleh hubungi kami melalui:
                         


Anda amat dialu-alu datang terus ke MACNOTE di Gombak:


KAMI DI GOMBAK ( BERDEKATAN GIANT BT CAVES DAN MCD SERI GOMBAK)
- 10 MINIT DARI KEPONG DAN SELAYANG
- 15 MINIT DARI SETAPAK DAN SENTUL
- 25 MINIT DARI BANGSAR DAN AMPANG 
- 30 MINIT DARI PUCHONG DAMANSARA DAN CHERAS





Ez Bro

Tiada ulasan:

Catat Ulasan