Macbook Repair - Mecnote: Apple Kini Disaman Kerana Mengaku Mengurangkan Prestasi iPhone Lama

Cari Model Mac

Ahad, 24 Disember 2017

Apple Kini Disaman Kerana Mengaku Mengurangkan Prestasi iPhone Lama

Apple Kini Disaman Kerana Mengaku Mengurangkan Prestasi iPhone Lama


Semalam iPhone telah mengeluarkan kenyataan rasmi yang mengesahkan mereka mengurangkan prestasi iPhone lama mengikut tahap kesihatan bateri. Walau bagaimanapun, menurut mereka, ini dilakukan dalam usaha memberikan pengalaman yang baik kepada pengguna sekaligus serta memanjangkan hayat peranti mereka.
Pengakuan ini menimbulkan kemarahan pengguna yang sudah lama menyedari prestasi peranti menjadi semakin perlahan selari dengan usia peranti. Stefan Bodganovich, seorang pemilik iPhone 7 dari Los Angeles telahpun memfailkan saman ke atas Apple kerana pengakuan mereka.
Beliau kini risau masalah peranti menjadi perlahan akan berlaku kepada iPhone 7 milik beliau. Tiada nilai saman dikemukakan tetapi memandangkan ini berlaku di Amerika Syarikat, ia mungkin akan dalam jumlah yang besar.
Apple mengurangkan prestasi peranti sedikit bagi mengelakkan peranti anda mati secara automatik kerana bateri yang tidak mampu lagi berfungsi pada prestasi asal. Ciri ini digunakan pada iPhone 6, iPhone 6S dan iPhone SE pada tahun lalu, dan ia turun diperkenalkan pada iPhone 7 melalui iOS 11.2. Apple turut mengatakan mereka akan terus melaksanakan perkara berkenaan pada produk akan datang mereka.
Dengan sistem ini iPhone lama masih boleh berfungsi tanpa masalah ia mati secara tiba-tiba tanpa perlu pengguna menukar bateri mereka yang pasti akan memerlukan kos yang agak tinggi. Sebelum ini kami laporkan penukaran bateri baru telah disahkan dapat mengembalikan iPhone lama kembali ke prestasi asal.
SUMBER RUJUKAN: APPLE INSIDER


Untuk mengatahui lebih lanjut silalah lawati website kami di Macnote Studio


Tak tahu dimana lokasi MACNOTE Gombak?


Anda boleh hubungi kami melalui:
                         


Anda amat dialu-alu datang terus ke MACNOTE di Gombak:


KAMI DI GOMBAK ( BERDEKATAN GIANT BT CAVES DAN MCD SERI GOMBAK)
- 10 MINIT DARI KEPONG DAN SELAYANG
- 15 MINIT DARI SETAPAK DAN SENTUL
- 25 MINIT DARI BANGSAR DAN AMPANG 
- 30 MINIT DARI PUCHONG DAMANSARA DAN CHERAS





Ez Bro



Tiada ulasan:

Catat Ulasan