Macbook Repair - Mecnote: Alienware 13 R3 (2017)

Cari Model Mac

Isnin, 4 Disember 2017

Alienware 13 R3 (2017)

Alienware 13 R3 (2017)



Spesifikasi
·         Intel Core i7-7700HQ (Quad Core, 6MB Cache, up to 3.8GHz w/ Turbo Boost)
·         Nvidia GeForce GTX 1060 with 6GB GDDR5
·         16GB Memory (2x 8GB)
·         256GB PCIe SSD
·         3 inches Full HD IPS Anti-Glare 300-nits Display
·         Killer 1535 801.11ac 2×2 WiFi and Bluetooth 4.1
Alienware 13 kembali dengan upgrade yang cukup baik. Didatangkan dengan Processor i7 Generasi ke-7 Kaby Lake, tidak lupa juga GTX 1060, menjadikan laptop ini pemegang takhta laptop kompak yang boleh menggunakan teknologi Virtual Reality. Backlight, kualiti audio dan juga skrin OLED juga merupakan penambahan yang baru pada Alienware 13.

Rekabentuk
Bukan sahaja dalaman yang di upgrade, luarannya juga turun diubah suai. Pada penutup, ia masih lagi diperbuat daripada anodized aluminium. Tetapi pada bahagian lain ia diperbuat daripada magnesium alloy, menjadikan laptop kecil ini kukuh dan padat. LED pada logo Alienware masih lagi dikekalkan.

Skrin dan Bunyi
Jika anda berminat dengan Alienware 13 ini, anda boleh memilih jenis skrin, dan skrin yang terbaik sudah semestinya skrin berjenis OLED. Teknologi OLED menjadikan gambar lebih terang dan kontras warna yang terbaik diantara laptop-laptop diluar sana.
Sebelum ini kualti audio pada Alienware 13 agak mengecewakan, tetapi dengan perubahan pada susunan komponen laptop, ia memberikan lebih ruang untuk speaker, dan ia menghasilkan bunyi yang cukup kuat dan setiap detail bunyi dapat didengar sempurna.

Keyboard dan Touchpad
Dengan Keyboard TactX pada Alienware 13 ini, ia memberikan keselesaan ketika menaip. Butang-butangnya cukup besar untuk mereka yang berjari besar. Backlight pada keyboard ini juga cukup terang ketika di dalam gelap dan boleh diubahsuai melalui software AlienFX.
Touchpad pada Alienware 13 ini akan bercahaya ketika disentuh, menjadikan ia boleh diakses meskipun di dalam gelap. Swipe, click dan juga multi gestures boleh digunakan tanpa sebarang masalah.

Prestasi
Alienware 13 mengekalkan takhta sebagai laptop kompak yang terbaik di dalam dunia ini. Dengan spesifikasi i7 daripada Generasi ke-7, GTX 1060 memberikan pengguna untuk menggunakan HTC Vive ataupun Oculus untuk Virtual Reality. Skrin Full HD Oled yang ada laptop ini juga sangat memuaskan.

Untuk mengatahui lebih lanjut silalah lawati website kami di Macnote Studio


Tak tahu dimana lokasi MACNOTE Gombak?


Anda boleh hubungi kami melalui:
                         


Anda amat dialu-alu datang terus ke MACNOTE di Gombak:


KAMI DI GOMBAK ( BERDEKATAN GIANT BT CAVES DAN MCD SERI GOMBAK)
- 10 MINIT DARI KEPONG DAN SELAYANG
- 15 MINIT DARI SETAPAK DAN SENTUL
- 25 MINIT DARI BANGSAR DAN AMPANG 
- 30 MINIT DARI PUCHONG DAMANSARA DAN CHERAS




Ez Bro



Tiada ulasan:

Catat Ulasan