Macbook Repair - Mecnote: 6 SOFTWARE PORTABLE APPS YANG MENARIK

Cari Model Mac

Sabtu, 16 Disember 2017

6 SOFTWARE PORTABLE APPS YANG MENARIK

6 SOFTWARE PORTABLE APPS YANG MENARIK


Portable app adalah versi (lite) untuk perisian tersebut yang saiz program lebih kecil dan ringan.  Selain menawarkan lebih banyak fleksibiliti dan juga security semasa anda menggunakan public komputer (seperti komputer di makmal atau perpustakaan).
Satu lagi kelebihan portable apps ini dapat mengurangkan bilangan aplikasi yang anda install dan juga menjimatkan space komputer dan laptop. Tetapi portable apps mana yang terbaik? Terdapat begitu banyak portable apps di luar sana untuk dipilih.

AUDIO & VIDEO PLAYER
 
·         VLC PLAYER
VLC Player sangat popular kerana kemampuannya untuk mengendalikan hampir semua format fail video yang anda buka dengan menggunakan VLC. Ia memainkan DVD, video streaming, dan music.


·         MPLAYER
Media player ini terkenal kerana developer yang sentiasa aktif untuk mengembangkan lagi feature apps ini dimana anda boleh mempunyai dua sari kata pada skrin pada masa yang sama, bersebelahan.
Ini adalah baik untuk mereka yang mahu belajar bahasa negara lain, sebagai contoh sarikata ibunda disebelah kiri dan sarikata bahasa lain disebelah kanan skrin.

·         AIMP
AIMP adalah aplikasi yang menarik, yang meyokong pelbagai jenis file format, mempunyai pelbagai playlist, audio converting, sorting tags, mudah dan user friendly interface dan ia juga ada fungsi sebagai jam penggera (alarm clock).

·         FOOTBAR2000
Antara media player yang bagus, mempunyai skins yang berbeza, playlist, dan mempunyai keupayaan untuk memainkan audio. Ia menyokong pelbagai jenis format, dan anda boleh customize keyboard shortcut.

AUDIO EDITOR & EXTRACTOR

·         AUDACITY
Jika mengedit audio adalah perkara yang anda selalu buat, jadi Audacity harus ada dalam senarai anda. Senang untuk cut, copy, splice dan mix audio, record live files, tukar speed dan pitch recording, import/export file format. Anda juga boleh buat ringtone untuk smartphone anda dengan menggunakan aplikasi ini.

COMMUNICATION

·         SKYPE
Aplikasi instant messaging dan video call. Sekarang skype diintegrasikan ke dalam Xbox, dan semua akaun Windows Live Messenger boleh di akses dari skype interface.
Buat panggilan percuma ke pengguna skype lain, caj bayaran murah untuk panggilan ke landline dan telefon bimbit, anda juga boleh menghantar SMS tetapi memerlukan kredit.



Untuk mengatahui lebih lanjut silalah lawati website kami di Macnote Studio


Tak tahu dimana lokasi MACNOTE Gombak?


Anda boleh hubungi kami melalui:
                         


Anda amat dialu-alu datang terus ke MACNOTE di Gombak:


KAMI DI GOMBAK ( BERDEKATAN GIANT BT CAVES DAN MCD SERI GOMBAK)
- 10 MINIT DARI KEPONG DAN SELAYANG
- 15 MINIT DARI SETAPAK DAN SENTUL
- 25 MINIT DARI BANGSAR DAN AMPANG 
- 30 MINIT DARI PUCHONG DAMANSARA DAN CHERAS





Ez Bro




Tiada ulasan:

Catat Ulasan