Macbook Repair - Mecnote: Nasihat daripada Apple Tech: Alat yang sesuai untuk kerja

Cari Model Mac

Rabu, 29 November 2017

Nasihat daripada Apple Tech: Alat yang sesuai untuk kerja

Nasihat daripada Apple Tech: Alat yang sesuai untuk kerja

Jika ada satu perkara yang anda pelajari tentang apa-apa jenis pembaikan, inilah ini: Selalu alat yang sesuai untuk kerja-dan cara yang lebih baik untuk pergi membaiki masa depan. Mac yang amat sukar  untuk membuka kali pertama dan menjadi lebih mudah untuk bekerja di dua atau tiga pembaikan; anda akan mempunyai idea yang lebih baik mengenai urutan untuk mengambil benda-benda atau meletakkannya bersama-sama. Tiada guru yang lebih baik daripada pengalaman dan kegagalan.
Menggunakan alat yang tepat menjadikan semua perbezaan di dunia. Berikut adalah beberapa alat canggih yang mungkin anda mahu melabur untuk pembaikan Mac yang lebih rumit.



Long-handle drivers


Jika anda pernah bekerja dengan Power Mac G5, iMac, eMac, Mac Pro, atau kes desktop lain, anda tahu bahawa komputer ini mempunyai skru yang diletakkan di bahagian bawah celah-celah dalam yang pelbagai yang akan memandu anda setengah gila jika anda memutuskan untuk menggunakan alat bersaiz konvensional. Juga, pemandu lebih lama membantu memberikan lebih banyak tork dan leverage ketika anda bekerja dengan skru yang sukar dicapai.


Craftsman 17-piece Screwdriver Set

Saya baru-baru ini beruntung dalam satu set alat skru pengendali panjang semasa berperang dengan Pro Mac 2006. Semasa saya cuba mengeluarkan skru, memegang unit penyejukan bersama-sama, dan menjerit kepada kedua-dua dewa yang lebih tua dan lebih baru, seorang kawan menunjuk ini kepada saya dan mereka telah menjadi tidak ternilai sejak itu. Setiap pemutar skru di Set Pemutar Skru 17 $ tukang Kerajinan $ 25 mempunyai berat yang baik untuknya, dan set itu membuat kerja-kerja mengejut mimpi buruk lebih mudah diurus.


Gearwrech set torx panjang

Anda akan selalu memerlukan pemandu Torx, dan Sears juga menjual pemilihan pemandu Torx yang lama dari pelbagai pembuat. Kepala di sana, lihat apa yang anda suka, dan masa, kekecewaan dan oksigen yang anda simpan daripada menjerit kerana anda tidak mempunyai alat yang betul akan menjadikannya bernilai sementara anda.


Magnetizer/Demagnetizer


Anda akan menjatuhkan skru dalam kes Mac mana-mana anda bekerja. Tidak dapat dielakkan. Haiwan peliharaan anda boleh masuk dan membongkar kaki anda, seseorang boleh memecahkan kepekatan anda dengan soalan, atau graviti dan fizik akan memutuskan untuk membalas dendam yang kejam mereka, dan skru yang anda bekerjasama akan jatuh. Oleh kerana itu akan berlaku, anda mungkin juga bersedia.


Wiha Tools magnetizer / demagnetizer

Alat Wiha menjual tentang magnetizer / demagnetizer paling keren yang kini terdapat di pasaran. Untuk $ 4, anda mendapat item yang sangat berguna yang akan menghalang anda daripada membanting kepala anda ke atas meja selepas beberapa jam kerja bangku. Cukup masukkan sedikit pemandu anda ke dalam slot "magnetis" atau "demagnetize" di dalam kotak, bongkarkan pemandu di sekitar tepi selama beberapa saat dan pemandu akan muncul dengan magnet atau demagnetisasi yang sesuai. Ini juga berguna untuk senario di mana anda mungkin menjangkau sudut tertutup kes Mac anda dan tahu bahawa ia akan menjadi sukar untuk memastikan skru anda pada pemandu sebelum menariknya keluar. $ 4 (sebelum penghantaran) untuk alat ini tidak terlalu banyak untuk meminta untuk mengelakkan menggali melalui kes Mac anda (atau, seperti yang kita lakukan, mengambil Mac anda, mengubahnya terbalik dan gemetar) untuk mencari skru itu anda hanya jatuh.


Suction cups


Ini telah menjadi berguna terutamanya dengan aluminium iMac yang dibuat sebelum tahun 2012. Apabila saya terpaksa menarik kaca unit-unit ini untuk kali pertama, saya tertanya-tanya apa yang diingati oleh Apple sebagai cara untuk mendapatkan kaca itu tanpa memecahkannya. Selepas bertanya, saya mengetahui bahawa Apple telah mengesyorkan cawan sedutan dan menghantar kit dengan cawan sedutan khusus ke kedai pembaikan yang sah.


Cawan sedutan QEP

Seperti yang ganjil kerana ia mungkin merasa menggunakannya, mereka berfungsi dengan baik. Sans cawan sedutan, hampir tidak ada cara untuk menyebarkan secara sama banyak jumlah daya yang anda gunakan untuk menarik kaca dari kes itu, dan cawannya bahkan untuk membantu mengelakkan bunyi kesedaran / retak yang dahsyat apabila anda telah memecahkan kaca atau meletakkan tekanan di kawasan yang salah.

Untuk $ 7 seunit di Home Depot, anda boleh menemui cawan QEP yang merupakan penyedut sedutan yang besar untuk mengendalikan komponen jubin, gelas, dan komponen kaca komputer yang besar. Hanya letakkan cawan sedutan pada kaca, condongkan pemegangnya untuk menyesuaikan / mengaktifkan aliran udara, dan tarik komponen kaca dengan teliti sekiranya diperlukan.

Penting untuk diperhatikan bahawa bermula dengan iMac 2012, Apple melekatkan kaca depan ke paparan panel dengan pita, jadi anda tidak boleh hanya memegang cawan sedutan pada kaca dan mengangkatnya. Anda perlu menggunakan alat untuk memotong pita, seperti Alat Pembukaan iMac iFixit $ 8 sebelum anda boleh mengangkat kaca.


Heat gun


Ini adalah mengenai alat riskiest yang boleh anda gunakan untuk menarik komponen Mac anda, tetapi ia juga membolehkan anda mengakses kepada komponen yang mungkin anda tidak dapat dengan mana-mana alat lain. Dalam kes MacBook Pro, pistol haba boleh membantu anda memanaskan pita 3M bermuka dua Apple memilih untuk memegang gelasnya ke LCD dengan melembutkan pita ke titik bahawa LCD boleh diangkat dengan cawan sedutan dan dibuang dengan bersih dari selongsong.

Perlu diingat bahawa ini memerlukan banyak kepakaran dan manakala kucing sejuk di Small Dog Electronics mempunyai video pengajaran yang berguna tentang bagaimana untuk melakukannya, jangan cuba ini kecuali anda mempunyai seseorang yang berjaya menyelesaikan tugas ini di tangan untuk merujuk untuk, supaya anda tidak dapat mengawal skrin kaca Mac Pro Pro dan tugas berjam-jam mengikis kaca pecah ke dalam wastebasket. Walau bagaimanapun, dalam kes-kes di mana anda mengambil masa anda, mempunyai orang yang berpengalaman di tangan untuk membimbing proses dan terus memeriksa kerja anda, operasi pistol panas yang berjaya dapat berjalan lancar dan menjimatkan banyak masa dalam jangka masa panjang.


Wagner Digital Heat Gun

Anda mungkin tahu harga dan model yang lebih baik, tetapi saya dapat mencari Gun Wagner Digital Heat yang berguna untuk kira-kira $ 40 di Home Depot yang menawarkan beberapa tetapan suhu (termasuk tetapan maksimum 1350 Fahrenheit), jadi alat itu boleh menjadi hanya lebih berguna di sekeliling rumah. Luangkan masa anda, berhati-hati dan anda mungkin dapat menarik beberapa pembaikan Mac hebat dengan alat suhu tinggi ini.

Itu sahaja untuk masa sekarang dan jika anda mempunyai sebarang nasihat atau cadangan untuk alat yang lebih baik, harga yang lebih baik atau pembetulan pembunuh juri yang dibunuh cuba, sila beritahu kami di bahagian komen di bawah. Sehingga itu, saya akan cuba untuk menyempurnakan teknik pistol haba saya tanpa menyanyi apa-apa yang terlalu teruk atau menetapkan sesuatu yang terbakar. Adalah penting untuk mempunyai matlamat.

Credit : Macworld


Untuk mengatahui lebih lanjut silalah lawati website kami di Macnote Studio


Tak tahu dimana lokasi MACNOTE Gombak?


Anda boleh hubungi kami melalui:
                         


Anda amat dialu-alu datang terus ke MACNOTE di Gombak:


KAMI DI GOMBAK ( BERDEKATAN GIANT BT CAVES DAN MCD SERI GOMBAK)
- 10 MINIT DARI KEPONG DAN SELAYANG
- 15 MINIT DARI SETAPAK DAN SENTUL
- 25 MINIT DARI BANGSAR DAN AMPANG 
- 30 MINIT DARI PUCHONG DAMANSARA DAN CHERAS


Penulis 
Zubair

Tiada ulasan:

Catat Ulasan