Macbook Repair - Mecnote

Cari Model Mac

Khamis, 30 November 2017

Berbanding: iPhone X merancang di Malaysia



KUALA LUMPUR, 20 Nov (Bernama) - iPhone X yang sangat dinanti-nantikan akhirnya tersedia untuk pra-pesanan pada hari Jumaat dan ia akan dikeluarkan secara rasmi di Malaysia pada 24 November 2017. Seperti biasa, kami mempunyai empat telefon pintar besar yang menawarkan iPhone terkini pada kontrak. Oleh kerana iPhone X akan menelan kos sekurang-kurangnya RM5,149 untuk model asas, mungkin lebih baik untuk mendapatkannya pada kontrak untuk menikmati subsidi yang besar.

Soalannya, yang telekomunikasi Malaysia mempunyai rancangan terbaik untuk anda? Kami berharap dapat menjawabnya dengan perbandingan telco kami.

Pelan iPhone X dari Celcom, Digi, Maxis dan U Mobile sama dengan iPhone 8 dengan sejumlah 12 rancangan terikat dengan kontrak 24 bulan. Seperti biasa, kami mencadangkan anda mengambil pelan yang sesuai dengan keperluan anda. Jika anda melihat semua tawaran, iPhone X sentiasa lebih murah pada pelan komitmen yang lebih tinggi dan anda tidak harus membuat keputusan berdasarkan harga peranti sahaja.

Tempat terbaik untuk bermula ialah berapa banyak yang anda bayar dan seberapa banyak data yang anda perlukan setiap bulan. Di seluruh papan, semua pelan menawarkan panggilan yang tidak terhad dan satu-satunya perbezaan adalah berapa banyak data dan freebies internet tambahan yang dibuang. Kami telah membandingkan pelan, kos peranti serta kos pemilikan minimum termasuk CBP di bawah:

Di bawah RM130 / bulan




RM130 / bulan ke atas



Sama seperti perbandingan iPhone 8, Digi mempunyai kos pemilikan terendah dengan rancangan Digi Postpaid 78nya. Itu tidak mengejutkan memandangkan ia mempunyai pelan termurah untuk iPhone X pada RM78 / bulan. Terdapat panggilan tanpa had dan 6GB (Allday) + 6GB (Weekend) data yang perlu meliputi kebanyakan pengguna purata.

Jika anda mencari data yang paling banyak untuk wang anda, Celcom menonjol dari yang lain kerana mempunyai kuota yang paling banyak. Emas PERTAMA mereka pada RM98 / bulan datang dengan data 20GB (Allday) + 20GB (Weekend) dan di atas itu, ia juga dilengkapi dengan 100GB Video Walla selama 12 bulan. Walaupun pada rancangan mereka yang lebih tinggi, Celcom menawarkan lebih banyak data daripada telco lain dalam kurungan harga yang sama.

Walaupun tiada telkos ini menawarkan data tanpa had, perkara paling dekat dengan U Mobile Postpaid i130 adalah RM130 / bulan. Walaupun ia hanya memiliki data berkelajuan tinggi 10GB, pelan itu dilengkapi dengan penggunaan data tanpa had untuk streaming video (Video-Onz) / muzik (Music-Onz) serta aplikasi sosial (App-Onz) seperti Facebook, Twitter dan Instagram .

Melihat Maxis, mereka masih merupakan premium paling banyak dan kos pelan yang paling berpatutan adalah RM128 / bulan dengan 15GB (Allday) + 15GB (hujung minggu) data.

Perkara-perkara lain yang perlu dipertimbangkan

Selain memiliki pelan pasca bayar dengan data yang paling banyak untuk wang anda, ada faktor lain yang perlu dipertimbangkan sebelum anda melakukan kontrak 24 bulan. Salah satunya adalah kualiti rangkaian dan seperti yang anda ketahui, tidak semua telco mempunyai persediaan yang sama. Pelan anda boleh memberi anda banyak data tetapi ia boleh menjadi sangat mengecewakan jika anda tidak dapat mendapatkan perkhidmatan 4G yang baik di kawasan anda.

Jika anda sudah berpuas hati dengan pembekal semasa anda, mungkin lebih baik untuk melekatinya apabila anda mendaftar untuk peranti baru. Bagi mereka yang bersedia untuk keluar, cara terbaik adalah mencuba sendiri dengan mendapatkan SIM prabayar. Sebagai alternatif, anda boleh merujuk kepada alat pihak ketiga seperti OpenSignal dan Pemeriksaan Video YouTube. Ini akan memberi anda gambaran kasar setiap prestasi telco masing-masing. Faktor lain yang perlu dipertimbangkan termasuk perkhidmatan pelanggan dan add-on tambahan yang mungkin anda perlukan seperti garis tambahan dan perayauan antarabangsa.

Credit : SoyaCincau



Untuk mengatahui lebih lanjut silalah lawati website kami di Macnote Studio


Tak tahu dimana lokasi MACNOTE Gombak?


Anda boleh hubungi kami melalui:
                         


Anda amat dialu-alu datang terus ke MACNOTE di Gombak:


KAMI DI GOMBAK ( BERDEKATAN GIANT BT CAVES DAN MCD SERI GOMBAK)
- 10 MINIT DARI KEPONG DAN SELAYANG
- 15 MINIT DARI SETAPAK DAN SENTUL
- 25 MINIT DARI BANGSAR DAN AMPANG 
- 30 MINIT DARI PUCHONG DAMANSARA DAN CHERAS



Ez bro Zubair

Tiada ulasan:

Catat Ulasan