Macbook Repair - Mecnote: Asas Penjagaan Laptop Yang Anda perlu Tahu

Cari Model Mac

Khamis, 30 November 2017

Asas Penjagaan Laptop Yang Anda perlu Tahu

Asas Penjagaan Laptop Yang Anda perlu Tahu


Hari ini kami ingin berkongsi tentang panduan cara untuk menjaga laptop secara asas bagi mengelak kerosakan berlaku. Komputer peribadi(PC) dan laptop adalah berbeza dari segi ketahanan. Laptop  lebih sensitif dan perlu dijaga dengan berhati-hati dan baik. Baiklah dibawah kami menyediakan beberapa tips yang anda perlu ketahui dan ikuti untuk menjaga laptop anda.
·         Jangan letakkan laptop anda di atas katil,karpet atau permukaan yang lembut yang boleh menyebabkan aliran udara kipas laptop anda tertutup.Ini akan menyebabkan laptop anda akan menjadi Overheating.
·         Jangan letak Laptop anda di pangkuan anda(di paha anda).
·         Untuk menjadikan bateri lebih tahan,buka bateri laptop anda ketika ia telah penuh di cas.Hanya sambungkan kabel power untuk memastikan laptop anda berfungsi tanpa memerlukan bateri.
·         Jangan letak laptop anda di kawasan yang basah.(juga minuman anda,Kebanyakan orang suka meletak minuman mereka di sebelah laptop mereka ketika menggunakan laptop mereka)
·         Jangan biarkan laptop anda berjemur di bawah matahari yang terik ataupun di dalam kereta ketika parking di bawah matahari.
·         Pastikan laptop anda diletakkan di kawasan yang rata.Laptop yang terjatuh atau terhempap akan menyebabkan perkakasan dalam laptop tersebut terjejas.
·         Seboleh-bolehnya jauhkan laptop anda dari magnet.
·         Pastikan laptop anda diberikan rehat,jangan dibiarkan ianya dipasang hampir sehari setiap hari(ketahanan laptop berbeza dengan PC biasa).
·         Jangan meninggalkan laptop anda didalam kereta terutama di Pasaraya atau di kawasan letak kereta awam bagi mengelak kereta anda di Pecah dan laptop anda hilang

·         Sediakan Cable Lock sekiranya anda ingin meninggalkan laptop anda didalam bilik terutama kepada yang berada diasrama bagi mengelak kecurian
Credit : monaliza

Untuk mengatahui lebih lanjut silalah lawati website kami di Macnote Studio


Tak tahu dimana lokasi MACNOTE Gombak?


Anda boleh hubungi kami melalui:
                         


Anda amat dialu-alu datang terus ke MACNOTE di Gombak:


KAMI DI GOMBAK ( BERDEKATAN GIANT BT CAVES DAN MCD SERI GOMBAK)
- 10 MINIT DARI KEPONG DAN SELAYANG
- 15 MINIT DARI SETAPAK DAN SENTUL
- 25 MINIT DARI BANGSAR DAN AMPANG 
- 30 MINIT DARI PUCHONG DAMANSARA DAN CHERAS



Ez bro Zubair



Tiada ulasan:

Catat Ulasan