Macbook Repair - Mecnote: Bios password

Cari Model Mac

Rabu, 23 Ogos 2017

Bios password




  

BIOS adalah maklumat pengesahan yang kadangkala diperlukan untuk log masuk ke sistem input atau output asas komputer (BIOS) sebelum sistem boot dijalankan.
BIOS boleh program penggunaan mikropemproses komputer untuk mengawal urutan awal komputer dan inisialisasi perkakasan. Kata laluan BIOS disimpan dalam memori semikonduktor logam-oksida pelengkap (CMOS). Di sesetengah komputer, bateri kecil yang dipasang pada motherboard mengekalkan ingatan apabila komputer dimatikan.
Kerana ia menyediakan lapisan keselamatan tambahan, kata laluan BIOS dapat membantu mencegah penggunaan komputer yang tidak sah. Kata laluan BIOS juga boleh menjadi tanggungjawab, bagaimanapun, kerana jika pemilik komputer lupa kata laluan atau tangan pengguna korporat di mesinnya tanpa mendedahkan kata laluan BIOS, komputer tidak akan boot.
Kata laluan BIOS boleh ditetapkan semula dengan menghubungi vendor untuk arahan. Reset biasanya melibatkan penggunaan kata laluan BIOS backdoor. Ini adalah kata laluan yang dibuat oleh pengeluar BIOS yang akan berfungsi tidak kira apa kata laluan pengguna yang telah ditetapkan. Kata laluan yang dibuat pengguna kadang-kadang boleh dibersihkan dengan mengeluarkan bateri CMOS atau dengan menggunakan perisian cracking kata laluan BIOS khas.

Forgot bios password


Bagi sesiapa yang pernah letak password kat laptop korang tapi lupa nak bawak pegi jumpa kedai takut mahal la, itu la ini laa dan macam lagi. So hari ini saya selaku pebantu abg job nak bagi tips macam mane nak bypass korang nya password bios.
Step:


1. Dapatkan Code daripada Bios
2. Copy Code tersebut
3. Pegi ke Website www.bios-pw.org
4. Masukan code dari bios tadi
5. Cuba salah satu code yang diberikan

Untuk mengetahui dengan lebih lanjut sila layari facebook kami dan jagan lupa share, like dan comment

macam abg job selalu cakap
#we expert in mac and windows.
#macnotegombak
#macnoteserikembangan
#macnotestudio-mobile





Tiada ulasan:

Catat Ulasan