Macbook Repair - Mecnote: Sebab mengapa apple macbook mahal.

Cari Model Mac

Khamis, 28 Jun 2018

Sebab mengapa apple macbook mahal.


Sebab mengapa apple macbook mahal.

Bukan sekadar iPhone yang menjadi produk utama Apple. Dalam bidang PC Apple mempunyai iMac dan untuk pasaran notebook atau laptop ada MacBook. Setiap kali produk baru hadir, semuanya sentiasa mendapat sambutan hangat dari pengguna alat. Anda pasti tertanya-tanya mengapa orang mahu menggunakan MacBooks, bukan? Walaupun spesifikasi selalu kurang daripada komputer riba yang lain. Dan mengapa sebab harga MacBook mahal, lebih mahal daripada komputer riba lain.

1. Jenama  
 alasan-harga-macbook-selalu-mahal (1)
Sekiranya anda terlupa, MacBook ini adalah produk Apple. Selama 5 tahun berturut-turut Apple menjadi syarikat paling berharga di dunia. Jadi, masih ragu dengan nama Apple?

Pengaruh jenama pada harga produk sangat kuat. Contohnya adalah Dell Alienware yang merupakan permainan komputer riba khas. Walaupun selain Alienware terdapat juga Dell XPS juga permainan khusus, tetapi harganya sangat berbeza?

2. software Eksklusif
 alasan-harga-macbook-selalu-mahal (3)
Seperti yang kita tahu, MacBook menggunakan MacOS yang dibangunkan semata-mata oleh Apple. Tidak seperti laptop ASUS, HP, Dell, dan jenama lain yang menggunakan Windows OS yang dibuat oleh Microsoft.

Untuk merasakan keistimewaan yang ditawarkan oleh MacOS, adalah wajar bahawa kita perlu membayar mahal. Ke mana sahaja yang eksklusif selalu lebih mahal, bukan?

3.  Skrin cemerlang
 alasan-harga-macbook-selalu-mahal (4)
Varian MacBook Pro menawarkan skrin dengan paparan Retina. Perbezaan harga antara paparan Retina dan tidak banyak.

Oleh kerana paparan Retina menjanjikan pengalaman anda menikmati warna yang lebih nyata dan selesa di mata. Jadi tidak hairanlah jika MacBook kebanyakannya digunakan oleh orang-orang yang melawan bidang reka bentuk.

4. Bebas Virus
 alasan-harga-macbook-selalu-mahal (7)
 Virus komputer sangat mesra dengan pengguna komputer riba Windows. Tetapi untuk MacBook, virus hampir mustahil. Semua terus memantau Apple.

biarkan mereka yang suka multimedia, pake MacBook lebih selamat dan selesa. Sebab untuk menikmati filem atau muzik aja, anda mesti mendapat kebenaran daripada Apple terlebih dahulu. Tidak boleh ceroboh. Jadi bagaimana virus mahu masuk? Terdapat 6 perkara yang membuat harga MacBook selalu lebih mahal daripada komputer riba lain. Menurut anda, apa lagi?




Kami Di Seri Kembangan

( Dalam Bazaar Rakyat PKPS )

- 15 MINIT DARI Putrajaya , Puchong

- 25 MINIT DARI Cheras

- 30 MINIT DARI Ampang

- 40 MINIT DARI Bangsar , Shah Alam







Macnote Studio Seri Kembangan 

Lot G - 45 , Bazar Rakyat PKPS

Jalan Putra Permai 5/4

Bandar Putra Permai

43300 Seri Kembangan Selangor

Waze  : Bazar Rakyat PKPS

Google Maps : Bazar Rakyat PKPS

Email : macbookstationsk@gmail.com

Phone : 0389382344 

Hp : 0105267005

Landmark : Cari Hotel M design ( Tengok Gambar Di atas ) 

Waktu Operasi : Isnin - Ahad ( 10.00 am - 9.00pm ) di buka setiap hari





Tiada ulasan:

Catat Ulasan