Macbook Repair - Mecnote: Bagaimana untuk setup macbook anda.

Cari Model Mac

Rabu, 20 Jun 2018

Bagaimana untuk setup macbook anda.


Bagaimana untuk setup macbook anda.


Kebanyakkan macbook selepas di format mahupun macbook baru anda boleh mengambil semula data anda yang berada di dalam macbook lama. Cara untuk mengambil data pada macbook lama anda, anda perlu memasang cable thunderbolt. 

Jika anda menggunakan time machine, anda tidak perlu membuat penyambungan cable thunderbolt ini kerana segala data yang telah anda backup di dalam time machine. 

Setup  icloud 
Kebanyakkan pengguna macbook mahupun iphone, anda perlu memasukkan account icloud. Jika seseorang pengguna telah mempunyai account icloud ( apple id ) anda hanya perlu memasukkan id anda sahaja. 

Selain daripada create atau setup icloud account anda juga perlu menghidupkan ( enable ) lokasi untuk macbook anda. Ini akan memudahkan anda untuk mencari macbook anda jika berlaku apa apa pada macbook anda.

 

Agree term and condition

anda perlu menyetujui segala terma terma dan syarat. Tetapi kebanyakkan pengguna tidak akan membaca. Pengguna akan terus menekan accept button tanpa membaca apa term tersebut.

Choose username and password 

Pada step ini anda perlu memasukkan username anda dan password anda. Anda boleh memasukkan apa apa username yang anda suka. Begitu juga password. Anda boleh meletakkan apa apa jenis password yang hendak anda letak. Pastikan anda kena ingat password yang telah anda isi. 


Select or opt out of diagnostic & usage

Ini adalah idea yang telah di ketengahkan oleh developer kepada pengguna. Step ini membolehkan developer mengenal pasti masalah mahupun membetulkan sesetengah app yang mempunyai masalah seperti bugs. 


Enable Siri

Kebanyakkan macbook mempunyai siri. Anda boleh mengaktifkan siri sebelum menggunakan macbook anda. Seperti yang anda tahu kesemua jenis macbook pro mempunyai fungsi siri begitu juga dengan ios. 



Kami Di Seri Kembangan

( Dalam Bazaar Rakyat PKPS )

- 15 MINIT DARI Putrajaya , Puchong

- 25 MINIT DARI Cheras

- 30 MINIT DARI Ampang

- 40 MINIT DARI Bangsar , Shah Alam







Macnote Studio Seri Kembangan 

Lot G - 45 , Bazar Rakyat PKPS

Jalan Putra Permai 5/4

Bandar Putra Permai

43300 Seri Kembangan Selangor

Waze  : Bazar Rakyat PKPS

Google Maps : Bazar Rakyat PKPS

Email : macbookstationsk@gmail.com

Phone : 0389382344 

Hp : 0105267005

Landmark : Cari Hotel M design ( Tengok Gambar Di atas ) 

Waktu Operasi : Isnin - Ahad ( 10.00 am - 9.00pm ) di buka setiap hari






Tiada ulasan:

Catat Ulasan