Macbook Repair - Mecnote: Bagaimana Menyambung Macbook pro kepada Pencetak Menggunakan USB Cable

Cari Model Mac

Ahad, 24 Jun 2018

Bagaimana Menyambung Macbook pro kepada Pencetak Menggunakan USB Cable


-->
Bagaimana Menyambung Pro Macbook kepada Pencetak Menggunakan USB Cable

1.  Hidupkan pencetak. Lakukan ini dengan menekan button Kuasa.



Lokasi button Power berbeza bergantung pada model pencetak anda. Jika anda tidak pasti, rujuk manual pengguna pencetak.
Jika pencetak tidak dihidupkan walaupun selepas menekan butang Kuasa, pastikan ia disambungkan kepada sumber kuasa dengan memasang kabel kuasa ke soket dinding.

2.  Sediakan kabel USB yang akan membenarkan sambungan antara pencetak dan Macbook. Apabila membeli pencetak, ia dilengkapi dengan dua kabel: kabel kuasa dan kabel USB. Dapatkan kabel dengan penyambung jenis persegi.



3.  pasangkan kabel USB ke Macbook. Cari lubang persegi di sisi Macbook Pro anda. Masukkan kabel USB pencetak ke lubang ini.


4.   Sambungkan hujung lain kepada pencetak. Sebaik sahaja sambungan telah ditubuhkan, pencetak anda sepatutnya muncul di menu skrin. Jika pencetak anda tidak muncul di menu skrin, anda perlu mencari dan memasang pemacu yang sesuai untuk pencetak, tetapi biasanya, Macbook Pro tidak perlu memasang sebarang perisian dari pencetak jika ia merupakan kali pertama anda menyambungkannya. Untuk memasang pemacu, masukkan ke dalam pemacu CD (yang biasanya dilengkapi dengan pencetak) dalam CD ROM anda untuk memulakan pemasangan. Anda juga boleh memasang pemandu dengan menyambungkan ke Internet dan mencari pengilang pencetak. Untuk mengetahui nama dan model pencetak, sila semak kotak pencetak atau di sebelah pencetak.




5.   Periksa sama ada pencetak siap. Anda boleh menyemak sama ada pencetak bersedia untuk mencetak dengan memeriksa "Lembaran Percetakan" apabila mencetak atau menerusi "Pilihan Cetak & Faks."



Jika nama pencetak anda berada pada senarai yang dipaparkan pada Lembaran Percetakan, maka anda sudah bersedia untuk mencetak. Jika tidak, terus ke langkah seterusnya untuk menambah pencetak anda.
Lembaran Percetakan adalah menu pencetak yang digunakan untuk memeriksa jika pencetak anda dikesan dan tersedia.


6.   Tambah pencetak anda. Jika pencetak anda tidak muncul dalam senarai yang dipaparkan pada Lembaran Percetakan, klik "Tambah Pencetak" pada menu yang sama. Senarai pencetak yang tersedia akan muncul. Klik pada pencetak yang anda mahu tambah kemudian klik "Tambah." Anda kini boleh mencetak dengan pencetak itu.

Kami Di Seri Kembangan

( Dalam Bazaar Rakyat PKPS )

- 15 MINIT DARI Putrajaya , Puchong

- 25 MINIT DARI Cheras

- 30 MINIT DARI Ampang

- 40 MINIT DARI Bangsar , Shah Alam







Macnote Studio Seri Kembangan 

Lot G - 45 , Bazar Rakyat PKPS

Jalan Putra Permai 5/4

Bandar Putra Permai

43300 Seri Kembangan Selangor

Waze  : Bazar Rakyat PKPS

Google Maps : Bazar Rakyat PKPS

Email : macbookstationsk@gmail.com

Phone : 0389382344 

Hp : 0105267005

Landmark : Cari Hotel M design ( Tengok Gambar Di atas ) 

Waktu Operasi : Isnin - Ahad ( 10.00 am - 9.00pm ) di buka setiap hari





Tiada ulasan:

Catat Ulasan