Macbook Repair - Mecnote: 4 tip Mac berguna.

Cari Model Mac

Rabu, 13 Jun 2018

4 tip Mac berguna.








4 tip Mac berguna.



1.Ambil tangkapan skrin pada bahagian tertentu skrin
 
Mac_Screenshot.png

Mengambil tangkapan skrin adalah baik, tetapi lebih kerap daripada tidak anda sebenarnya tidak memerlukan keseluruhan skrin dalam tangkapan. Pada Mac terdapat cara mudah untuk menangkap bahagian skrin yang anda mahu: Cmd + Shift + 4.

Dari sana, klik dan seret kotak di bahagian skrin anda yang anda ingin tangkapan. Selepas melepaskan imej itu akan disimpan ke desktop. Jika anda hanya mahu menangkap skrin keseluruhan, tekan Cmd + Shift + 3.


2.Namakan semula kumpulan besar fail sekaligus

Mac_Rename_Files.jpg

Menamakan satu-satu fail adalah membosankan.. Jika anda menjalankan versi terbaru OS X - Yosemite - anda boleh melakukannya dengan satu tindakan mudah. Pilih semua fail yang anda mahu ubah nama dan klik kanannya, kemudian klik Namakan semula. Ini memberi anda tiga pilihan untuk penamaan semula. Ganti Teks membolehkan anda menukar, sebagai contoh, bahagian 'IMG' satu set fail dengan sesuatu yang lebih relevan. Jadi 'IMG_01', 'IMG_02' dan sebagainya menjadi 'hari ulang tahun Dad' dan 'hari ulang tahun Dad'_02', atau sebagainya.

 
 
3. Setaraf Mac Ctrl + Alt + Padam.
Mac_Force_Quit.png


Mac mempunyai sama dengan Ctrl + Alt + Padam. Sekiranya anda mendapati diri anda tidak dapat keluar dari program, tahan tombol Cmd + Option dan tekan Esc. Ini akan menimbulkan kotak dialog Force Quit, yang akan menunjukkan kepada anda semua aplikasi yang berjalan dan membolehkan anda untuk menamatkannya secara paksa.


4.Putuskan sambungan dari rangkaian wi-fi tanpa       mematikan wi-fi.
disconnect-wi-fi-mac-os.jpg


Tekan kekunci Alt dan klik pada ikon wi-fi di bar menu Mac anda. Ini akan mendedahkan semua pilihan yang biasanya anda lihat apabila mengklik padanya, ditambah senarai maklumat yang lebih besar di bawah nama rangkaian yang anda sambungkan. Secara langsung di bawah rangkaian anda harus menjadi pilihan yang dilabelkan Putuskan sambungan dari [nama rangkaian anda]. Berikan satu klik dan anda akan memutuskan sambungan - tidak perlu memulakan semula wi-fi anda.


Kami Di Seri Kembangan

( Dalam Bazaar Rakyat PKPS )

- 15 MINIT DARI Putrajaya , Puchong

- 25 MINIT DARI Cheras

- 30 MINIT DARI Ampang

- 40 MINIT DARI Bangsar , Shah Alam







Macnote Studio Seri Kembangan 

Lot G - 45 , Bazar Rakyat PKPS

Jalan Putra Permai 5/4

Bandar Putra Permai

43300 Seri Kembangan Selangor

Waze  : Bazar Rakyat PKPS

Google Maps : Bazar Rakyat PKPS

Email : macbookstationsk@gmail.com

Phone : 0389382344 

Hp : 0105267005

Landmark : Cari Hotel M design ( Tengok Gambar Di atas ) 

Waktu Operasi : Isnin - Ahad ( 10.00 am - 9.00pm ) di buka setiap hari






 
 
 



Tiada ulasan:

Catat Ulasan