Macbook Repair - Mecnote: Trackpack saya tidak berfungsi dengan betul

Cari Model Mac

Sabtu, 12 Mei 2018

Trackpack saya tidak berfungsi dengan betul




Masalah: Trackpack saya tidak berfungsi dengan betul



Penyelesaian:


Jika anda tidak menggunakan mouse atau terpaksa menggunakan trackpad daripada keperluan, anda mungkin mengalami masalah di mana ia berhenti bekerja atau bertindak pelik, melompat seperti tidak tahu di mana jari(arrow) anda. Anda harus terlebih dahulu mencuba pembersihan dan mengeringkan trackpad untuk melihat apakah itu membantu. Kelembapan, kotoran, dan habuk boleh mengelirukannya.

Kadang-kadang menetapkan semula PRAM anda boleh membantu dengan isu-isu trackpad (ini juga memulakan semula MacBook anda, yang merupakan penyelesaian lain. Pergi ke Menu Apple dan pilih Shut Down. Kemudian tekan button kuasa untuk bermula sekali lagi: Segera tekan button Command, Option, P dan R pada masa yang sama. Tahan(hold) key ini sehingga anda dapat mendengar bunyi berulang-ulang. FYI, ini biasanya akan mengalih keluar sebarang tetapan log masuk tersuai yang telah anda tetapkan.

Sebagai tambahan kepada pemeriksaan fizikal, idea yang baik untuk menjalankan Diagnostik Apple (ini berfungsi dengan komputer Air baru). pergi ke Menu Apple dan pilih Tutup. Setelah Air anda ditutup sepenuhnya, tekan button kuasa untuk memulakan kembali lagi, tetapi kemudian segera tekan dan tahan(hold) key D. Lakukan ini sehingga cek Diagnostik Apple bermula. Ini akan merangkumi bar kemajuan dan akhirnya laporan: Jika laporan mendapati error, baca dengan teliti apa yang dikatakannya dan tuliskan sebarang kod dan arahan error. Kemudian klik Restart untuk kembali ke OS X.

 Kami Di Seri Kembangan

( Dalam Bazaar Rakyat PKPS )

- 15 MINIT DARI Putrajaya , Puchong

- 25 MINIT DARI Cheras

- 30 MINIT DARI Ampang

- 40 MINIT DARI Bangsar , Shah Alam





Macnote Studio Seri Kembangan 

Lot G - 45 , Bazar Rakyat PKPS

Jalan Putra Permai 5/4

Bandar Putra Permai

43300 Seri Kembangan Selangor

Waze  : Bazar Rakyat PKPS

Google Maps : Bazar Rakyat PKPS

Email : macbookstationsk@gmail.com

Phone : 0389382344 

Hp : 0105267005

Landmark : Cari Hotel M design ( Tengok Gambar Di atas ) 

Waktu Operasi : Isnin - Ahad ( 10.00 am - 9.00pm ) di buka setiap hari




Tiada ulasan:

Catat Ulasan