Macbook Repair - Mecnote: Advantage of iMac

Cari Model Mac

Khamis, 5 April 2018

Advantage of iMac

Simpicity

Seperti yang kita sedia tahu iMac merupakan satu produk yang di keluarkan oleh Apple company untuk menandingi pengeluaran yang di keluarkan oleh window. Berbeza dengan iMac. Pengeluar ini lebih mementingkan kemudahan kepada customer kerana dengan pembuatan iMac ini pengguna lebih mudah kerana iMac tidak memerlukan tower casing untuk meletakkan pekakasan yang selalu digunakan seperti motherboad, hardisk, ram, dan sebagainya. Segala pekakasan ini akan di letakkan di dalam tower casing tersebut. Berbanding dengan iMac segala pekasasan hardware seperti motherboard, hardisk dan sebagainya ia terletak di satu tempat. Iaitu di dalam iMac itu sendiri. Pengguna hanya perlu mencari keyboard dan mouse sahaja. 

A feast for the eye

Selain itu juga motherboard iMac ini juga telah di lengkapi dengan graphic yang baik. iMac disediakan dengan saiz 1080 pixel untuk kesemua iMac. Selain daripada resolution yang besar dan saiz yang besar, graphic bagi iMac ini juga disediakan dengan Nvidia graphic. Seperti yang kita tahu iMac ini mempunyai banyak model, apabila banyak model yang di keluarkan maka graphic juga akan di tambah baik bagi pengguna yang menggunakannya.


Free toys

iMac mungkin adalah salah satu machine yang mahal untuk di miliki oleh pengguna. Tetapi memiliki iMac lebih berbaloi jika hendak di bandingkan dengan desktop window. Ini kerana iMac mempunyai satu aplikasi yang di panggil iPhoto untuk pengguna iMac. Aplikasi mempunyai banyak kegunaan. Aplikasi ini boleh digunakan sebagai aplikasi untuk mengEdit gambar bagi pengguna yang gemar melakukan perkara seperti ini. Selain dari iPhoto garageband iaitu bagi pengguna yang meminati jenis instrument.


Dulling a hacker's blade

Selain itu juga pengguna iMac juga perlu berjaga tentang adanya virus atau pun malware. Ada sesetengah peranti boleh di masuki virus ataupun malware. Tetapi anda tidak perlu risau kerana program yang berada pada iMac anda tidak akan terkena mana mana virus kerana terdapat satu teknologi yang di reka oleh Apple bagi menjaga program yang terdapat di dalam iMac.

Apple Green

Apa yang menariknya tentang iMac ini adalah. Ia menggunakan aluminium pada badan iMac tersebut. Ini kerana seperti yang kita sedia maklum apple menggunakan aluminium pada device mereka. Megapakah apple menggunakan aluminium terhadap device mereka? kerana aluminium adalah satu barang atau benda yang boleh di kitar semula. 












Macnote Studio Seri Kembangan 

Lot G - 45 , Bazar Rakyat PKPS

Jalan Putra Permai 5/4

Bandar Putra Permai

43300 Seri Kembangan Selangor

Waze  : Bazar Rakyat PKPS

Google Maps : Bazar Rakyat PKPS

Email : macbookstationsk@gmail.com

Phone : 0389382344 

Hp : 0105267005

Landmark : Cari Hotel M design ( Tengok Gambar Di atas ) 

Waktu Operasi : Isnin - Ahad ( 10.00 am - 9.00pm ) di buka setiap hari
















Tiada ulasan:

Catat Ulasan