Macbook Repair - Mecnote: Best disk space analyze

Cari Model Mac

Rabu, 21 Mac 2018

Best disk space analyze

Daisy disk


Adalah salah satu aplikasi yang membolehkan pengguna membuat analisis tentang hardisk storage yang sedia ada di dalam macbook anda. Selain itu juga aplikasi ini mempunyai satu interface yang menarik untuk pengguna. Tidak seperti disk utility yang ada pada macbook anda. Disk utility yang sedia ada tidak mempunyai interface. Ini menyebabkan pengguna jarang menggunakan aplikasi ini. Aplikasi ini sangat penting kerana pengguna boleh menganalisa hardisk dan boleh melihat kapasiti storage yang ada di dalam hardisk pengguna tersebut.




OmnidiskSweeper


Aplikasi ini juga adalah aplikasi yang membolehkan pengguna membuat analisis tentang hardisk yang ada di dalam macbook. Aplikasi ini adalah lebih kurang sama dengan apabila pengguna menggunakan finder. Dengan menggunakan aplikasi ini pengguna lebih mudah mengesan data yang menggunakan terlalu banyak space di dalam hardisk anda. Ini kerana aplikasi ini menggunakan sistem hirarki. Dengan penggunaan sistem seperti ini pengguna lebih mudah untuk melihat saiz mahupun data yang banyak menggunakan space hardisk pengguna.



Disk Inventory X


Aplikasi ini telah lama berada di dalam mac. Tetapi masih boleh digunakan oleh pengguna kerana interface yang telah di kemaskini dari semasa ke semasa. Selain itu juga aplikasi ini juga boleh berfungsi dengan baik untuk mencari file file atau dokumen yang besar seperti zip file dan sebangainya.



 
 

KAMI DI Seri Kembangan ( DALAM Bazaar Rakyat PKPS)

- 15 MINIT DARI Putrajaya , Puchong , 
- 25 MINIT DARI Cheras
- 30 MINIT DARI Ampang
- 40 MINIT DARI Bangsar , Shah Alam




Macnote Studio Seri Kembangan

Lot G.45 , Bazaar Rakyat PKPS,

Jalan Putra Permai 5/4,
Bandar Putra Permai,
4330 Seri Kembangan, Selangor

Waze  : Bazaar Rakyat PKPS

Google Maps : Bazaar Rakyat PKPS
E-mail  : macbookstationsk@gmail.com

Phone  : 03-8938 2344 /0105267005
Tel : 0105267005


Landmark : Cari Hotel M Design ( Tengok Gambar Diatas)

Waktu Operasi : Isnin - Ahad (10 a.m. - 9 p.m.) Setiap Hari







Tiada ulasan:

Catat Ulasan