Macbook Repair - Mecnote

Cari Model Mac

Jumaat, 2 Mac 2018

Bagaimana untuk Reboot 

iPad anda


Apabila anda perlu memulakan semula iPad anda, lakukan dengan betul

Image result for ipad reboot



Reboot  iPad  adalah tip penyelesaian masalah nombor yang diberikan untuk kebanyakan masalah iPad. Malah, but semula (juga dikenali sebagai memulakan semula ) mana-mana peranti sering langkah pertama dalam penyelesaian masalah. 
Inilah sebabnya: Ia pada dasarnya menghapus peranti bersih dan memberikannya permulaan yang baru. Kebanyakan kita mengekalkan iPad kita untuk berminggu-minggu dan bahkan bulan pada satu masa kerana kita hanya meletakkannya untuk tidur ketika kita tidak menggunakannya, dan sepanjang masa, bug kecil boleh muncul yang boleh mengganggu iPad. Reboot pantas dapat membersihkan banyak masalah!
Kesilapan biasa dengan iPad, dengan cara ini, adalah untuk berfikir ia diturunkan apabila anda meletakkannya untuk tidur. Semasa menggunakan butang  Tidur / Bangun  di bahagian atas peranti akan menyebabkan skrin menjadi gelap, iPad anda masih berjalan dalam mod penjimatan kuasa.
Apabila ia bangun, iPad anda akan berada dalam keadaan yang sama seperti ketika tidur. Ini bermakna ia masih akan mengalami masalah yang sama yang telah dialami yang membuat anda mahu reboot.
Jika anda mengalami masalah dengan iPad anda, sama ada ia tidak bertindak balas, apl secara rawak merosakkan, atau peranti hanya berjalan terlalu perlahan, sudah tiba masanya untuk dimain semula. 

Powering Down the iPad



  1. 1. Tahan butang Tidur / Bangun selama beberapa saat. (Ini adalah butang yang ditunjukkan dalam rajah di atas artikel ini.)
  2. 2. IPad akan meminta anda meluncurkan butang untuk mematikan peranti. Ikut arahan di skrin dengan meluncurkan butang dari sebelah kiri ke kanan untuk reboot iPad.
  3. 3. Jika iPad benar-benar beku , mesej "slaid ke bawah kuasa" mungkin tidak muncul. Jangan bimbang, terus terus menahan butang. Selepas kira-kira 20 saat, iPad akan berkuasa tanpa pengesahan. Ini dipanggil " reboot paksa " kerana ia akan berfungsi walaupun iPad tidak benar-benar responsif.
  4. 4. Skrin iPad akan memaparkan bulatan garis tengah untuk menunjukkan ia sibuk. Setelah iPad selesai ditutup sepenuhnya, skrin akan menjadi hitam sepenuhnya.
  5. 5. Selepas skrin iPad sepenuhnya hitam, tunggu beberapa saat dan kemudian tahan butang Tidur / Bangun lagi untuk mencetuskan permulaan semula.
  6. 6. Apabila logo Apple muncul di tengah-tengah skrin, anda boleh melepaskan tidur / bangun butang. IPad akan dimulakan semula sejurus selepas logo muncul.
Macbook / Laptop Rosak , Tanya Kami .. Dimana Kami? - ( Seri Kembangan Outlet )


 - 5 Minit Dari Kinrara
- 10 Minit Dari Cheras , Putrajaya
- 15 Minit Dari Puchong 
- 20 Minit Dari KL 
- 25 Minit Dari Bangsar










Macnote Studio Seri Kembangan

Lot G.45 , Bazaar Rakyat PKPS,

Jalan Putra Permai 5/4,
Bandar Putra Permai,
4330 Seri Kembangan, Selangor

Waze  : Bazaar Rakyat PKPS

Google Maps : Bazaar Rakyat PKPS
E-mail  : macbookstationsk@gmail.com

Phone  : 03-8938 2344 /0105267005
Tel : 0105267005

Landmark : Cari Hotel M Design ( Tengok Gambar Diatas)

Waktu Operasi : Isnin - Ahad (10 a.m. - 9 p.m.) Setiap Hari

Tiada ulasan:

Catat Ulasan