Macbook Repair - Mecnote

Cari Model Mac

Jumaat, 2 Mac 2018


Bagaimana untuk Menetapkan 

semula iPad anda dan Padam Semua Kandungan


Tetapkan semula iPad anda ke tetapan kilang untuk mengalih keluar maklumat peribadi anda



Kedua-dua sebab yang paling biasa untuk menetapkan semula  iPad  ke tetapan lalai kilang   adalah untuk menyediakan iPad untuk pemilik baru atau untuk mengatasi masalah dengan iPad yang hanya  menaikkan semula iPad  tidak akan diselesaikan.
Jika anda merancang untuk menjual iPad anda, atau memberikannya kepada ahli keluarga, anda akan mahu menetapkan semula iPad ke tetapan lalai kilang. Ini akan menghapus iPad anda, memadamkan tetapan dan data, dan mengembalikannya ke keadaan yang tepat seperti ketika pertama kali membuka kotak. Dengan menyapu iPad, anda membenarkannya dipasang dengan betul oleh pemilik baru.
01
daripada 04

Bagaimana Menghapuskan Semua Kandungan pada iPad

Wanita dengan tablet.
Anna Demianenko / Peksel
Anda boleh melindungi diri anda dan maklumat peribadi anda dengan memastikan semua tetapan dan data dipadamkan dari iPad. Proses penetapan semula harus termasuk mematikan ciri Cari My iPad .
Menetapkan semula iPad juga digunakan sebagai alat penyelesaian masalah. Banyak masalah biasa boleh diselesaikan dengan memadam aplikasi yang menyinggung dan memuat turunnya lagi dari App Store atau menyalakan iPad ke bawah dan memulakannya semula, tetapi masalah yang berterusan di luar langkah-langkah ini biasanya akan jelas selepas menetapkan semula iPad. Sebelum melakukan lap penuh iPad, anda boleh cuba membersihkan tetapan dan menetapkan semula tetapan rangkaian, kedua-duanya boleh dilakukan pada skrin yang sama yang digunakan untuk menetapkan semula iPad.
Dalam kedua-dua kes, anda akan ingin memastikan anda membuat  sandaran peranti itu ke iCloud  sebelum menetapkannya semula. Anda boleh melakukan ini dengan membuka aplikasi Tetapan , mengetik iCloud dari menu sebelah kiri, mengetik Cadangan dari tetapan iCloud dan kemudian mengetik Back Up Now .  
02
daripada 04

Tetapkan semula iPad ke Lalai Kilang

Selepas anda melakukan sandaran, anda sudah bersedia memadamkan semua kandungan pada iPad dan menetapkan semula kepada "default kilang".
Dua nota:
  1. Sekiranya anda telah Menemui IPad saya dihidupkan , proses ini akan mematikannya, dan anda tidak lagi dapat mencari iPad menggunakan ciri ini.
  2. Jika anda menjual atau memberi iPad kepada rakan, terdapat ciri Cari Rakan Saya yang akan membolehkan anda berkongsi lokasi anda.
Sekarang, pertama, buka tetapan iPad dengan melancarkan aplikasi Tetapan, yang merupakan ikon apl yang kelihatan seperti gear beralih. Setelah berada dalam tetapan, cari dan ketuk Umum  pada menu sebelah kiri. Anda perlu menatalsepanjang jalan ke hujung tetapan umum untuk mencari dan ketik Reset . Selepas anda mengetik Semula, anda akan mempunyai beberapa pilihan untuk menetapkan semula iPad. Pilih yang paling sesuai untuk keadaan anda.
03
daripada 04

Padamkan Kandungan dan Tetapan pada iPad Anda

Jika anda memberi iPad kepada ahli keluarga yang akan menggunakan  akaun ID Apple yang sama , anda mungkin mahu memilih pilihan pertama: Reset Semua Tetapan . Ini akan meninggalkan data (muzik, filem, kenalan, dll.) Tetapi menetapkan semula pilihan. Anda juga boleh mencuba ini sekiranya anda mengalami masalah rawak dengan iPad dan tidak cukup bersedia untuk melepasi dengan penuh. 
Sekiranya anda menetapkan semula peranti kerana anda mengalami masalah menyambung ke Wi-Fi anda atau mempunyai masalah lain dengan sambungan internet, anda mungkin cuba Reset Seting Rangkaian terlebih dahulu   Ini akan menghapuskan sebarang data yang tersimpan di rangkaian khusus anda dan dapat membantu menyelesaikan isu ini tanpa perlu melakukan pemulihan penuh. 
Tetapi kebanyakan orang akan memilih untuk Memadam Semua Kandungan dan Tetapan . Ini melindungi anda dengan memastikan semua data berada di luar iPad, yang termasuk maklumat untuk akaun iTunes anda. Jika anda menjual iPad pada craigslist, eBay, atau kepada rakan atau ahli keluarga yang akan menggunakan akaun iTunes yang lain, pilih untuk memadam semua kandungan dan tetapan.
04
daripada 04

Padamkan Data pada iPad Anda

Jika anda memilih untuk memadamkan kandungan dan tetapan dari iPad anda, anda perlu mengesahkan pilihan anda dua kali . Kerana ini akan menetapkan kembali iPad anda ke lalai kilang, Apple mahu menyemak semula pilihan anda. Jika anda mempunyai kunci kod laluan pada iPad, anda juga perlu memasukkan kata laluan.  
Selepas mengesahkan pilihan anda, proses memadamkan data pada iPad anda bermula. Seluruh proses mengambil masa beberapa minit dan, semasa proses itu, logo Apple akan muncul di tengah-tengah skrin. Sebaik sahaja ia selesai, iPad akan memaparkan skrin yang berbunyi "Hello" dalam berbilang bahasa.
Pada ketika ini, data pada iPad dipadam dan iPad telah kembali ke lalai kilang. Jika anda menjual atau memberi iPad kepada pemilik baru, anda sudah selesai. Jika anda menetapkan semula iPad untuk menyelesaikan masalah yang anda hadapi dengannya, anda boleh menetapkannya seolah-olah ia adalah iPad baru dan memulihkan sandaran terbaru anda dari iCloud.

Macbook / Laptop Rosak , Tanya Kami .. Dimana Kami? - ( Seri Kembangan Outlet )


 - 5 Minit Dari Kinrara
- 10 Minit Dari Cheras , Putrajaya
- 15 Minit Dari Puchong 
- 20 Minit Dari KL 
- 25 Minit Dari Bangsar










Macnote Studio Seri Kembangan

Lot G.45 , Bazaar Rakyat PKPS,

Jalan Putra Permai 5/4,
Bandar Putra Permai,
4330 Seri Kembangan, Selangor

Waze  : Bazaar Rakyat PKPS

Google Maps : Bazaar Rakyat PKPS
E-mail  : macbookstationsk@gmail.com

Phone  : 03-8938 2344 /0105267005
Tel : 0105267005

Landmark : Cari Hotel M Design ( Tengok Gambar Diatas)

Waktu Operasi : Isnin - Ahad (10 a.m. - 9 p.m.) Setiap Hari

Tiada ulasan:

Catat Ulasan