Macbook Repair - Mecnote

Cari Model Mac

Khamis, 1 Mac 2018

Bagaimana Menggunakan AirDrop dari iPhone


Ketahui cara AirDrop dari iPhone anda ke Mac atau peranti lain


Menggunakan AirDrop di iPhone

Mendapatkan foto, dokumen teks, atau fail lain yang anda mahu berkongsi dengan orang yang berdekatan? Anda boleh menghantar e-mel atau teks kepada mereka, tetapi menggunakan AirDrop untuk memindahkan secara wayarles ke mereka adalah mudah dan cepat. 
AirDrop adalah teknologi Apple yang menggunakan   rangkaian tanpa wayar Bluetooth dan Wi-Fi untuk membolehkan pengguna berkongsi fail terus antara peranti iOS dan Mac mereka. Sebaik sahaja ia diaktifkan, anda boleh menggunakannya untuk berkongsi kandungan dari mana-mana aplikasi yang menyokongnya.
Banyak aplikasi terbina dalam yang datang dengan sokongan iOS, termasuk Foto, Nota, Safari, Kenalan dan Peta. Akibatnya, anda boleh berkongsi perkara seperti foto dan video, URL, penyertaan buku alamat, dan fail teks. Sesetengah aplikasi pihak ketiga juga menyokong AirDrop untuk membiarkan anda berkongsi kandungan mereka (terserah kepada setiap pemaju untuk memasukkan sokongan AirDrop dalam apl mereka).

Keperluan AirDrop

Untuk menggunakan AirDrop, anda perlu:
  • 1. IPhone 5 atau lebih baru, sentuhan iPod generasi ke-5 atau lebih baru, mini iPad, atau iPad generasi ke-4 atau lebih baru.
  • 2. iOS 7 atau lebih tinggi.
  • 3. Mac dari 2012 atau lebih baru.
  • 4. Mac  X OS Yosemite (10.10)  atau lebih tinggi.
  • 5. Pengguna iOS atau Mac yang lain dengan peranti serasi AirDrop.
  • 6. Bluetooth yang dihidupkan.
  • Orang yang anda ingin berkongsi kandungan hanya boleh segelintir kaki dari anda. AirDrop hanya berfungsi apabila anda berada di tempat yang sama seperti pengguna lain (bilik sama, apartmen, pejabat, dll.); ia tidak berfungsi di Internet jika anda berada di bandar-bandar yang berbeza, misalnya.
  • Sambungan kepada  rangkaian Wi-Fi .
01
daripada 05

Mengaktifkan AirDrop

menggunakan airdrop pada iPhone, langkah 2
Untuk menggunakan AirDrop, anda perlu menghidupkannya. Untuk melakukannya, buka  Pusat Kawalan (dengan meleret dari bahagian bawah skrin). Ikon AirDrop sepatutnya berada di tengah, bersebelahan dengan butang Pencermian AirPlay. Ketik butang AirDrop. 
Apabila anda melakukan ini, muncul menu yang bertanya siapa yang anda mahu dapat melihat dan menghantar fail ke peranti anda melalui AirDrop (pengguna lain tidak dapat melihat kandungan peranti anda, hanya ada dan tersedia untuk perkongsian AirDrop). Pilihan anda ialah:
  • Menerima Off:  Ketik ini untuk mematikan AirDrop.
  • Kenalan Sahaja:  Ketik ini jika anda hanya mahu orang dalam buku alamat anda dapat melihat peranti anda melalui AirDrop. Ini memberi anda privasi paling banyak tetapi juga menghadkan bilangan orang yang boleh anda kongsi. 
  • Semua orang:  Hanya apa yang dikatakannya: Siapa saja yang mempunyai AirDrop dihidupkan akan dapat melihat peranti anda dan berkongsi kandungan dengan anda. 
Buat pilihan anda dan anda akan melihat ikon AirDrop menyala dan pilihan anda disenaraikan. Anda kini boleh menutup Pusat Kawalan. 
02
daripada 05

Berkongsi Fail ke Mac atau Peranti Lain Anda Dengan AirDrop

menggunakan airdrop pada iPhone, langkah 3
Dengan AirDrop dihidupkan, anda boleh menggunakannya untuk berkongsi kandungan dari mana-mana aplikasi yang menyokongnya. Ini caranya:
  1. Pergi ke apl yang mempunyai kandungan yang ingin anda kongsikan (untuk contoh ini, kami akan menggunakan apl Foto terbina dalam , tetapi proses asas adalah sama dalam kebanyakan aplikasi).
  2. Apabila anda telah menjumpai kandungan yang ingin anda kongsikan, pilihnya. Anda boleh memilih berbilang fail untuk dihantar pada masa yang sama jika anda mahu.
  3. Seterusnya, ketik butang kotak tindakan (segi empat tepat dengan anak panah keluar dari bahagian bawah skrin).
  4. Di bahagian atas skrin, anda akan melihat kandungan yang anda kongsi. Di bawah ini adalah senarai semua orang yang berdekatan dengan AirDrop menghidupkan siapa yang boleh anda kongsikan.
  5. Ketik ikon untuk orang yang ingin anda kongsikan. Pada tahap ini, menggunakan AirDrop bergerak ke peranti orang yang anda kongsi.
03
daripada 05

Terima atau Kurangkan Pemindahan AirDrop

menggunakan airdrop pada iPhone, langkah 4
kredit imej: Apple Inc.
Pada peranti pengguna yang anda kongsi kandungan dengan, tetingkap muncul dengan pratonton kandungan yang anda cuba kongsi. Tetingkap ini menawarkan dua pilihan pengguna lain: Terima atau Kurangkanpemindahan. 
Jika mereka mengetik Terima , fail akan dibuka dalam aplikasi yang sesuai pada peranti pengguna lain (foto masuk ke Foto, kemasukan buku alamat ke Kenalan, dll.). Jika mereka mengetuk Tolak , pemindahan dibatalkan.
Jika anda berkongsi fail di antara dua peranti yang anda miliki dan kedua-duanya ditandatangani ke Apple ID yang sama , anda tidak akan melihat Accept atau Decline pop up. Pemindahan diterima secara automatik.
04
daripada 05

Pemindahan AirDrop Adakah Lengkap

menggunakan tanda udara pada iPhone, langkah 5
Sekiranya pengguna anda berkongsi dengan Taps Terima , anda akan melihat garisan biru bergerak di luar ikon mereka yang menunjukkan kemajuan pemindahan. Apabila pemindahan selesai, Sent akan muncul di bawah ikon mereka.
Jika pengguna menolak pemindahan itu, anda akan melihat Ditolak di bawah ikon mereka.
Dan dengan itu, perkongsian fail anda selesai. Kini anda boleh berkongsi kandungan lain dengan pengguna yang sama, pengguna lain, atau mematikan AirDrop dengan membuka Pusat Kawalan, mengetik ikon AirDrop, dan kemudian mengetik Mati .
05
daripada 05

Penyelesaian Masalah AirDrop

e-mel iphone tidak akan dimuat turun
imej kredit gilaxia / E + / Getty Images
Jika anda menghadapi masalah menggunakan AirDrop di iPhone anda, cuba petua penyelesaian masalah ini: 
  • Kedua-dua Wi-Fi dan Bluetooth Must Be On:  AirDrop memerlukan bahawa anda dan orang yang menerima fail dari anda mempunyai kedua-dua Wi-Fi dan Bluetooth didayakan pada peranti anda. 
  • Tiada Hotspot Peribadi:  AirDrop tidak boleh digunakan apabila Hotspot Peribadi dihidupkan. Matikan jika salah seorang daripada anda menggunakannya.
  • Semak Julat Anda:  Oleh kerana AirDrop berdasarkan Bluetooth, ia mempunyai batasan jarak Bluetooth. Anda perlu berada dalam jarak kira-kira dua dozen kaki dari orang yang anda kongsi fail untuk berfungsi.
  • Semak Tetapan Menerima:  Jika kedua-duanya memenuhi semua keperluan ini tetapi AirDrop masih tidak berfungsi, periksa tetapan Menerima pada kedua-dua peranti, seperti terperinci sebelumnya di Langkah 2.
Macbook / Laptop Rosak , Tanya Kami .. Dimana Kami? - ( Seri Kembangan Outlet )


 - 5 Minit Dari Kinrara
- 10 Minit Dari Cheras , Putrajaya
- 15 Minit Dari Puchong 
- 20 Minit Dari KL 
- 25 Minit Dari Bangsar










Macnote Studio Seri Kembangan

Lot G.45 , Bazaar Rakyat PKPS,

Jalan Putra Permai 5/4,
Bandar Putra Permai,
4330 Seri Kembangan, Selangor

Waze  : Bazaar Rakyat PKPS

Google Maps : Bazaar Rakyat PKPS
E-mail  : macbookstationsk@gmail.com

Phone  : 03-8938 2344 /0105267005
Tel : 0105267005

Landmark : Cari Hotel M Design ( Tengok Gambar Diatas)

Waktu Operasi : Isnin - Ahad (10 a.m. - 9 p.m.) Setiap Hari

Tiada ulasan:

Catat Ulasan