Macbook Repair - Mecnote

Cari Model Mac

Khamis, 1 Mac 2018

Apakah Penambat iPhone dan Hotspot Peribadi?


Gunakan iPhone anda untuk menyambungkan peranti lain ke internet

Tangan ahli perniagaan menggunakan pusat membeli-belah omni-saluran telefon bimbit dengan aliran ikon hi tech pada blur pusat membeli-belah latar belakang abstrak kabur
Tethering adalah ciri berguna iPhone. Penyambungan membolehkan anda menggunakan iPhone anda sebagai hotspot Wi-Fi peribadi untuk menyediakan akses internet ke komputer riba atau peranti berkemampuan Wi-Fi yang lain seperti sentuhan iPad atau iPod .
Penambatan tidak unik kepada iPhone; ia boleh didapati di banyak telefon pintar. Selagi pengguna mempunyai perisian yang betul dan pelan data yang serasi dari pembekal selular, pengguna boleh menyambungkan peranti mereka ke telefon pintar dan menggunakan sambungan internet selular telefon untuk menyediakan sambungan wayarles ke komputer atau peranti mudah alih.
IPhone menyokong tethering menggunakan sambungan Wi-Fi, Bluetooth, dan USB.

Bagaimana Kerja iPhone Tethering

Penambatan berfungsi dengan mewujudkan rangkaian tanpa wayar jarak jauh menggunakan iPhone sebagai habnya. Dalam kes ini, fungsi iPhone seperti penghala wayarles tradisional, seperti Apple  AirPort . IPhone menghubungkan ke rangkaian selular untuk menghantar dan menerima data dan kemudian menyiarkan sambungan itu ke peranti yang disambungkan ke rangkaiannya. Data dihantar ke dan dari peranti yang disambungkan dihalakan melalui iPhone ke internet.
Sambungan tethering biasanya lebih lambat daripada sambungan jalur lebar atau  Wi-Fi , tetapi mereka lebih mudah alih. Selagi telefon pintar mempunyai penerimaan data perkhidmatan, rangkaian tersedia. 

Keperluan Tethering IPhone

Untuk menggunakan iPhone anda untuk tethering, anda mesti mempunyai iPhone 3GS atau lebih tinggi, menjalankan iOS 4.3 atau lebih tinggi, dengan pelan data yang menyokong penambatan. 
Sebarang peranti yang menyokong Wi-Fi, termasuk iPad, iPod touch, Mac, dan komputer riba, boleh menyambung ke iPhone dengan penyambungan didayakan.

Keselamatan untuk Tethering

Untuk tujuan keselamatan, semua rangkaian tethering dilindungi kata laluan secara lalai, yang bermaksud bahawa mereka hanya boleh diakses oleh orang yang menggunakan kata laluan. Pengguna boleh menukar kata laluan lalai .

Penggunaan Data Dengan Tethering iPhone

Data yang digunakan oleh peranti dihubungkan ke perkiraan iPhone terhadap had penggunaan data bulanan telefon .
Kelebihan data yang disebabkan oleh penggunaan penambatan dikenakan pada kadar yang sama seperti kelebihan data tradisional.
  • Bilangan maksimum peranti bersambung serentak: 5
  • Bilangan maksimum sambungan Wi-Fi secara serentak: 3

Kos untuk Tethering

Apabila ia bermula pada iPhone pada tahun 2011, penambatan adalah ciri pilihan yang pengguna boleh menambah kepada suara bulanan dan rancangan data merekaSejak itu, cara syarikat telefon harga rancangan mereka untuk pengguna telefon pintar telah berubah, membuat perkhidmatan data menjadi pusat harga. Akibatnya, tethering kini dimasukkan dalam kebanyakan rancangan dari setiap pembawa utama tanpa sebarang harga tambahan. Satu-satunya keperluan ialah pengguna mesti mempunyai pelan bulanan di atas had data tertentu untuk mendapatkan ciri tersebut, walaupun had itu berbeza oleh pembekal perkhidmatan. Dalam sesetengah kes, pengguna dengan pelan data tanpa had tidak dapat menggunakan tethering untuk mengelakkan  penggunaan data yang tinggi . 

Bagaimana Menambat Daripada Daripada Hotspot Peribadi

Anda mungkin pernah mendengar istilah "tethering" dan "hotspot peribadi" dibincangkan bersama. Itu kerana penambatan adalah nama umum untuk ciri ini, manakala pelaksanaan Apple dipanggil  hotspot peribadi . Kedua-dua istilah adalah betul, tetapi apabila mencari fungsi pada peranti iOS, cari apa-apa berlabel hotspot peribadi .

Menggunakan Tethering pada iPhone


Sekarang bahawa anda tahu mengenai tethering dan hotspot peribadi, tiba masanya untuk menyediakan dan menggunakan hotspot pada iPhone anda. 

Macbook / Laptop Rosak , Tanya Kami .. Dimana Kami? - ( Seri Kembangan Outlet )


 - 5 Minit Dari Kinrara
- 10 Minit Dari Cheras , Putrajaya
- 15 Minit Dari Puchong 
- 20 Minit Dari KL 
- 25 Minit Dari Bangsar










Macnote Studio Seri Kembangan

Lot G.45 , Bazaar Rakyat PKPS,

Jalan Putra Permai 5/4,
Bandar Putra Permai,
4330 Seri Kembangan, Selangor

Waze  : Bazaar Rakyat PKPS

Google Maps : Bazaar Rakyat PKPS
E-mail  : macbookstationsk@gmail.com

Phone  : 03-8938 2344 /0105267005
Tel : 0105267005

Landmark : Cari Hotel M Design ( Tengok Gambar Diatas)

Waktu Operasi : Isnin - Ahad (10 a.m. - 9 p.m.) Setiap Hari

Tiada ulasan:

Catat Ulasan