Macbook Repair - Mecnote: Advantages you probably dont about switching to macbook

Cari Model Mac

Selasa, 20 Mac 2018

Advantages you probably dont about switching to macbook

Operation system got a lot better


Seperti yang kita tahu OS X sebelum ini tidak secanggih seperti masa sekarang. Fungsi OS X sebelum ini tidak berfungsi dengan baik. Sistem yang di maksudkan ialah LINUX atau WINDOW yang sebelum ini banyk pengguna yang menggunakan Window mahupun Linux. Namun pada hari ini OS X dengan secara tiba mengeluarkan mesin mahupun device yang telah menjadi semakin popular kepada pengguna masa kini.




The Mac Mini


Mac mini adalah satu peranti yang telah di cipta oleh Apple pada masa kini. Mac mini sama seperti desktop. Apa yang membezakan mac mini dan desktop ialah mac mini mempunyai saiz yang kecil jika hendak di bandingkan dengan desktop pc.



Apple dont need drivers


Ini juga adalah satu kelebihan yang ada pada macbook kerana mac tidak perlu driver apabila pengguna memasang OSX kembali. Tidak seperti Personal Computer. Jika driver yang tidak sesuai maka popup semasa installation akan keluar. Tidak seperti macbook, macbook tidak memerlukan driver kerana segala software telah di bina di dalam pekakasan macbook tersebut.

Cost


Seperti yang pengguna semua tahu. Ya memang apple device lebih mahal untuk dimiliki. Ini bermakna peranti apple adalah peranti yang menarik untuk dimiliki. Tidak seperti PC mahupun laptop yang lebih murah untuk di dapati.

Portability


Dengan sistem apple penguasaan pengguna adalah yang paling maksimum. Seperti yang anda tahu apple device terlalu banyak pengguna menggunakannya kerana virus tidak boleh masuk ke dalam sistem. Tidak seperti PC window, apabila sudah di masuki virus kebarangkalian sistem akan corrupt.

Great sleep mode


Penggunaan apple tentang sleep mode adalah lebih senang dan teratur kerana apple device lebih mudah memasuki sleep mode. Jika di bandingkan dengan Window pada awalnya kita melihat window akan run dengan baik, tetapi lama kelamaan window tidak boleh melakukan proses sleep mode.

KAMI DI Seri Kembangan ( DALAM Bazaar Rakyat PKPS)

- 15 MINIT DARI Putrajaya , Puchong , 
- 25 MINIT DARI Cheras
- 30 MINIT DARI Ampang
- 40 MINIT DARI Bangsar , Shah Alam


Macnote Studio Seri Kembangan
Lot G.45 , Bazaar Rakyat PKPS,
Jalan Putra Permai 5/4,
Bandar Putra Permai,
4330 Seri Kembangan, Selangor

Waze  : Bazaar Rakyat PKPS
Google Maps : Bazaar Rakyat PKPS
E-mail  : macbookstationsk@gmail.com
Phone  : 03-8938 2344 /0105267005
Tel : 0105267005

Landmark : Cari Hotel M Design ( Tengok Gambar Diatas)
Waktu Operasi : Isnin - Ahad (10 a.m. - 9 p.m.) Setiap Hari















Tiada ulasan:

Catat Ulasan