Macbook Repair - Mecnote: 20 tip Mac berguna (Part 3)

Cari Model Mac

Jumaat, 2 Mac 2018

20 tip Mac berguna (Part 3)

20 tip Mac berguna (Part 3)


Mac lebih popular daripada sebelumnya, dan dengan orang-orang yang masih membuat suis dari Windows ke OS Apple buat pertama kalinya ada banyak perkara yang perlu diambil. Dengan itu, 10 tips yang kami fikirkan akan berguna pada siang hari -day penggunaan MacBook atau iMac anda.



11. Masalah mencari kursor anda? Jadikan ia berkembang




Salah satu ciri yang paling inovatif dari kemas kini El Capitan ke OS X ialah keupayaan untuk membuat kursor anda mendedahkan dirinya jika anda menghadapi masalah mencarinya. Hanya gerakkan tetikus anda atau lari jari anda dengan cepat ke belakang di landasan padanya untuk mempunyai saiz belon. Sebaik sahaja anda telah menemuinya, hentikan sahaja dan ia akan kembali normal.



12. Tetapkan tetingkap Finder




Sudah tiba masanya untuk membuka tingkap ribu Finder apabila cuba menguruskan fail di sekitar Mac anda. Jika anda mendapati skrin anda mengisi dengan tingkap baru kemudian klik pada pilihan Windows dalam bar menu, kemudian klik Gabungkan semua tingkap. Apa yang sebelumnya windows pelbagai kini akan muncul sebagai tab kecil kemas dalam satu tetingkap.



13. Putuskan sambungan dari rangkaian wi-fi tanpa mematikan wi-fi




Tekan kekunci Alt dan klik pada ikon wi-fi di bar menu Mac anda. Ini akan mendedahkan semua pilihan yang biasanya anda lihat apabila mengklik padanya, ditambah senarai maklumat yang lebih besar di bawah nama rangkaian yang anda sambungkan. Secara langsung di bawah rangkaian anda harus menjadi pilihan yang dilabelkan Putuskan sambungan dari [nama rangkaian anda]. Berikan satu klik dan anda akan memutuskan sambungan - tidak perlu memulakan semula wi-fi anda.



14. Rekod skrin anda




Kadang-kadang screengrab mudah tidak cukup, dan anda akan mahu menangkap sesuatu yang animasi. Untuk melakukan ini, anda boleh menggunakan ciri yang dibina untuk QuickTime, sebuah program yang datang dengan setiap Mac sebagai standard. Pergi ke folder Aplikasi anda (jika belum lagi pada bar pintasan anda) dan bukanya. Klik Fail> Rakaman skrin baharu. Ini akan membolehkan anda merakam seluruh skrin, atau sebahagian daripadanya. Ia sangat berguna untuk perkara seperti tutorial - ia juga boleh menangkap bunyi.



15. Kirakan jumlah di Spotlight




OS X mungkin mempunyai widget kalkulator yang dibina, tetapi ada cara yang lebih mudah untuk melakukan pengiraan cepat. Klik pada ikon Spotlight di sudut kanan atas skrin anda, dan kemudian pergi untuk mengetik jumlah anda. +, -, /, * dan = sesuai dengan tambah, tolak, membahagikan, membiak dan sama dengan fungsi pada kalkulator konvensional. Hasil anda akan muncul di kotak Spotlight di bawah.



Berikut Merupakan Testimoni Yang Kami Dapat Daripada Customer



Untuk mengatahui lebih lanjut silalah lawati website kami di Macnote Studio


Tak tahu dimana lokasi MACNOTE Gombak?


Anda boleh hubungi kami melalui:
                         


Anda amat dialu-alu datang terus ke MACNOTE di Gombak:


KAMI DI GOMBAK ( BERDEKATAN GIANT BT CAVES DAN MCD SERI GOMBAK)
- 10 MINIT DARI KEPONG DAN SELAYANG
- 15 MINIT DARI SETAPAK DAN SENTUL
- 25 MINIT DARI BANGSAR DAN AMPANG 
- 30 MINIT DARI PUCHONG DAMANSARA DAN CHERAS



Tiada ulasan:

Catat Ulasan