Macbook Repair - Mecnote: 20 tip Mac berguna (Part 2)

Cari Model Mac

Jumaat, 2 Mac 2018

20 tip Mac berguna (Part 2)

20 tip Mac berguna (Part 2)

Mac lebih popular daripada sebelumnya, dan dengan orang-orang yang masih membuat suis dari Windows ke OS Apple buat pertama kalinya ada banyak perkara yang perlu diambil. Dengan itu, 10 tips yang kami fikirkan akan berguna pada siang hari -day penggunaan MacBook atau iMac anda.


6. Persamaan Mac Ctrl + Alt + Padam




Mac mempunyai sama dengan Ctrl + Alt + Padam. Sekiranya anda mendapati diri anda tidak dapat keluar dari program, tahan tombol Cmd + Option dan tekan Esc. Ini akan menimbulkan kotak dialog Force Quit, yang akan menunjukkan kepada anda semua aplikasi yang berjalan dan membolehkan anda untuk menamatkannya secara paksa.



7. Beralih antara beberapa tetingkap dalam program yang sama




Menggunakan kekunci Cmd + Tab, anda boleh bertukar dengan cepat antara program terbuka anda. Walau bagaimanapun, jika anda mempunyai, katakan, tiga dokumen Word terbuka sekaligus yang anda ingin beralih di antara, anda perlu pintasan yang berbeza.
Cmd + ~ akan bertukar dengan cepat antara beberapa tingkap dalam program yang sama. Ini akan berfungsi untuk apa-apa permohonan.



8. Seketika cari perkataan dalam kamus atau kamus




Alat rujukan OS X sangat terintegrasi. Anda boleh mengaksesnya dari mana-mana sahaja untuk mencari apa-apa perkataan yang mungkin menyebabkan masalah. Pilih perkataan yang ingin anda ketahui lebih lanjut dan tekan kekunci Cmd + Ctrl + D. Sebagai alternatif, jika anda menggunakan MacBook, klik dengan tiga jari pada pad jejak anda.



9. Mula Mac anda dengan senyap




Walaupun anda tidak pernah menggunakan Mac sebelum anda mungkin terbiasa dengan kerinduan ikonik yang dimatikan setiap kali ia bermula. Sayangnya, bunyi itu seringkali agak menyusahkan. Jika anda berada di suatu tempat di mana senyap adalah yang paling penting, seperti kelas atau perpustakaan, hanya menahan kekunci Mute pada permulaan.



10. Menukar sebarang jenis unit dalam Spotlight




Spotlight boleh mencari perkara-perkara baik pada Mac anda dan dalam talian, dan juga menyelesaikan beberapa pertanyaan asas tanpa perlu membuka tetingkap baru. Satu pertanyaan itu ialah penukaran unit. Apa yang perlu anda lakukan adalah taip dalam angka yang anda mahu ditukar, contohnya '57kg' dan ia akan menunjukkan kepada anda senarai penukaran sebagai hasil carian. Ini juga berfungsi dengan mata wang, dengan syarat anda disambungkan ke internet.


 Berikut Merupakan Testimoni Yang Kami Dapat Daripada Customer



Untuk mengatahui lebih lanjut silalah lawati website kami di Macnote Studio


Tak tahu dimana lokasi MACNOTE Gombak?


Anda boleh hubungi kami melalui:
                         


Anda amat dialu-alu datang terus ke MACNOTE di Gombak:


KAMI DI GOMBAK ( BERDEKATAN GIANT BT CAVES DAN MCD SERI GOMBAK)
- 10 MINIT DARI KEPONG DAN SELAYANG
- 15 MINIT DARI SETAPAK DAN SENTUL
- 25 MINIT DARI BANGSAR DAN AMPANG 
- 30 MINIT DARI PUCHONG DAMANSARA DAN CHERAS



Tiada ulasan:

Catat Ulasan