Macbook Repair - Mecnote: 20 tip berguna Untuk Penguna Mac (Part 1)

Cari Model Mac

Jumaat, 2 Mac 2018

20 tip berguna Untuk Penguna Mac (Part 1)

20 tip berguna Untuk Penguna Mac (Part 1)


Mac lebih popular daripada sebelumnya, dan dengan orang-orang yang masih membuat suis dari Windows ke OS Apple buat pertama kalinya ada banyak perkara yang perlu diambil. Dengan itu, 10 tips yang kami fikirkan akan berguna pada siang hari -day penggunaan MacBook atau iMac anda.



1. Ambil tangkapan skrin pada bahagian tertentu skrin




Mengambil tangkapan skrin adalah baik dan baik, tetapi lebih kerap daripada tidak anda sebenarnya tidak memerlukan keseluruhan skrin dalam tangkapan. Pada Mac terdapat cara mudah untuk merebut bahagian skrin yang anda mahu: Cmd + Shift + 4.
Dari sana, klik dan seret kotak di bahagian skrin anda yang anda ingin tangkapan. Selepas melepaskan imej itu akan disimpan ke desktop. Jika anda hanya ingin merebut skrin keseluruhan, tekan Cmd + Shift + 3 sebaliknya.



2. Namakan semula kumpulan besar fail sekaligus




Menamakan semula fail adalah membosankan. Menamakan semula seratus cuti seharian dalam satu duduk adalah penyeksaan. Jika anda menjalankan versi terbaru OS X - Yosemite - anda boleh melakukannya dengan satu tindakan mudah.
Pilih semua fail yang anda mahu ubah nama dan klik kanannya, kemudian klik Namakan semula. Ini memberi anda tiga pilihan untuk penamaan semula. Ganti Teks membolehkan anda menukar, sebagai contoh, bahagian 'IMG' satu set fail dengan sesuatu yang lebih relevan. Jadi 'IMG_01', 'IMG_02' dan sebagainya menjadi 'hari ulang tahun Dad' dan 'hari ulang tahun Dad'_02', atau sebagainya.



3. Jalankan Windows pada mesin Apple anda




Bertentangan dengan kepercayaan popular, adalah mungkin untuk menjalankan salinan Microsoft Windows pada Mac. Ia juga mudah untuk dilakukan.

Navigasi ke folder Aplikasi pada Mac anda, dan kemudian ke folder Utilities. Di dalamnya adalah sebuah program yang dipanggil Boot Camp. Ia sekarang akan 'memisahkan' cakera keras anda - ini bermakna bermakna membelahnya antara Windows dan Mac. Anda boleh memilih cara memisahkan nisbah, tetapi ingat bahawa storan yang diperuntukkan kepada satu OS tidak dapat diakses oleh yang lain. Klik Partition untuk memulakan proses.

Apabila memulakan semula Mac anda akan meminta CD pemasangan Windows. Jika anda tidak mempunyai satu anda perlu membeli satu - ia boleh sama ada Windows 7 atau Windows 8. Apabila ia bertanya di mana ia perlu dipasang, pilih bahagian partition cakera keras anda.

Setelah selesai Mac anda akan boot ke Windows untuk kali pertama. Surreal eh? Mulai sekarang, setiap kali anda menghidupkan mesin anda dengan hanya menahan kekunci Opsyen dan anda boleh memilih antara Windows atau OS X. Ingat, tidak ada cara untuk menukar sistem operasi dengan cepat, jadi pastikan anda memilih yang betul atau anda perlu memulakan semula.



4. Tambah tandatangan anda kepada dokumen




Sekiranya anda pernah memulangkan dokumen rasmi yang telah dihantar kepada anda secara digital, anda akan mengetahui kesakitan untuk menambah tandatangan anda. Dengan Mac OS X, ada cara yang lebih baik.

Buka dokumen yang anda perlukan untuk menandatangani dalam aplikasi Pratonton. Klik ikon pen di sudut penjuru sebelah kanan skrin dan pilih Buat Tandatangan dari iSight Terbina dalam. iSight adalah kamera terbina dalam Mac anda, yang akan digunakan untuk menangkap tandatangan anda. Tandakan nama anda di atas kertas putih kosong dan tahankan kamera. Sejajarkannya dengan betul menggunakan panduan di skrin dan kamera itu hendaklah secara automatik mengeluarkannya. Klik Terima untuk menyimpannya.

Untuk menggunakannya pada masa hadapan hanya ikuti langkah pertama panduan ini, hanya dengan mengklik pilihan Buat Tanda Tangan akan ada pratonton tanda tangan anda yang sedia ada.



5. Lihat semua aksara khas




Klik pada ikon kaca pembesar di sebelah kanan bahagian atas skrin anda dan cari program yang dikenali sebagai Viewer Character. Buka dan anda akan diberikan akses kepada setiap watak khas Mac OS yang mampu dipaparkan. Apabila anda mencari watak yang anda mahu klik dua kali untuk memasukkannya ke dalam medan teks yang sedang anda edit.



 Berikut Merupakan Testimoni Yang Kami Dapat Daripada Customer



Untuk mengatahui lebih lanjut silalah lawati website kami di Macnote Studio


Tak tahu dimana lokasi MACNOTE Gombak?


Anda boleh hubungi kami melalui:
                         


Anda amat dialu-alu datang terus ke MACNOTE di Gombak:


KAMI DI GOMBAK ( BERDEKATAN GIANT BT CAVES DAN MCD SERI GOMBAK)
- 10 MINIT DARI KEPONG DAN SELAYANG
- 15 MINIT DARI SETAPAK DAN SENTUL
- 25 MINIT DARI BANGSAR DAN AMPANG 
- 30 MINIT DARI PUCHONG DAMANSARA DAN CHERAS



Tiada ulasan:

Catat Ulasan