Macbook Repair - Mecnote

Cari Model Mac

Khamis, 1 Mac 2018

14 Ciri-ciri baru dalam 


Nah, peranti anda hebat sekarang tapi bagaimana pula LEBIH hebat?


iOS 11


Jika anda memiliki iPad, iOS 11 sangat penting. Banyak perubahan terbesar yang diperkenalkan dengan versi iOS ini direka untuk menjadikan iPad alat produktiviti yang lebih berkuasa, mungkin ada yang dapat menggantikan komputer riba.
Sama ada anda mempunyai iPhone , iPad , atau iPod touch , terdapat beratus-ratus penambahbaikan yang datang ke peranti anda apabila anda memasang iOS 11.  
01
daripada 14

The iPad, Transformed To a Killer Laptop

iOS 11 pada iPad
kredit imej: Apple
Lebih dari mana-mana peranti lain, iPad mendapat penambahbaikan terbesar dari iOS 11. Bersama dengan ciri-ciri lain yang disebutkan dalam artikel ini, iPad mendapat penambahbaikan yang cukup bahawa ia kini boleh menjadi pengganti sebenar untuk komputer riba untuk ramai orang.
IPad di iOS 11 telah meningkatkan multitasking, dok untuk menyimpan dan melancarkan aplikasi yang biasa digunakan, seret dan jatuhkan kandungan antara aplikasi , dan aplikasinya, dipanggil Fail , untuk menyimpan dan menguruskan fail seperti pada Mac atau Windows.
Malah lebih kerap adalah ciri produktiviti seperti ciri pengimbasan dokumen yang dibina ke dalam aplikasi Kamera dan keupayaan untuk menggunakan Apple Pensilsebagai alat untuk menulis hampir apa-apa jenis dokumen-menambah nota tulisan tangan ke dokumen teks, menukarkan nota bertulis kepada teks, menarik gambar atau peta, dan banyak lagi.
Berharap untuk mendengar lebih ramai orang memasang komputer riba memihak kepada iPad berkat iOS 11.
02
daripada 14

Perubahan Reality Dipertingkatkan Dunia

iOS 11 Augmented Realiti
kredit imej: Apple
Realiti diperkaya-ciri yang membolehkan anda meletakkan objek digital ke dalam adegan dunia sebenar dan berinteraksi dengan mereka- mempunyai potensi besar untuk mengubah dunia dan ia tiba di iOS 11.
AR, kerana ia juga diketahui, tidak dibina dalam mana-mana aplikasi yang datang dengan iOS 11. Sebaliknya, teknologi itu adalah sebahagian daripada OS, yang bermaksud bahawa pemaju boleh menggunakannya untuk membuat aplikasi mereka. Jadi, harapkan untuk mula melihat banyak aplikasinya di App Store yang tout keupayaan mereka untuk melupuskan objek digital dan data langsung ke dunia nyata. Contoh yang baik boleh termasuk permainan seperti Pokemon Go atau aplikasi yang membolehkan anda memegang kamera telefon anda ke senarai wain restoran untuk melihat penilaian masa nyata bagi setiap wain dari pengguna aplikasi.
03
daripada 14

Bayaran Peer-to-Peer dengan Apple Pay

Pembayaran iOS 11
kredit imej: Apple
Venmo , platform yang membolehkan anda membayar rakan-rakan anda untuk perbelanjaan bersama (orang menggunakannya untuk membayar sewa, bil, untuk membahagikan kos makan malam, dan banyak lagi), digunakan oleh berjuta-juta orang. Apple membawa ciri-ciri seperti Venmo ke iPhone dengan iOS 11.
Menggabungkan Apple Pay dan aplikasi teks percuma Apple, Mesej, dan anda mendapat sistem bayaran peer-to-peer yang hebat. 
Cukup masuk ke perbualan Mesej dan buat mesej yang termasuk jumlah wang yang anda ingin hantar. Mengizinkan pemindahan dengan Touch ID dan wang ditarik balik dari akaun Apple Pay linked anda dan dihantar kepada rakan anda. Wang itu disimpan di dalam akaun Apple Pay Cash (juga ciri baru) untuk kegunaan kemudian dalam pembelian atau deposit.
04
daripada 14

AirPlay 2 Memberi Audio Multi-Bilik

iOS 11 AirPlay 2
kredit imej: Apple
AirPlay , teknologi Apple untuk audio dan video penstriman dari peranti iOS (atau Mac) kepada penceramah yang serasi dan aksesori lain, telah lama menjadi ciri kuat iOS. Dalam iOS 11, AirPlay generasi 2 mengambil perkara yang tidak diketahui.
Daripada menstrim ke satu peranti, AirPlay 2 dapat mengesan semua peranti yang serasi dengan AirPlay di rumah atau pejabat anda dan menggabungkannya menjadi satu sistem audio. Pembuat speaker tanpa wayar Sonos menawarkan ciri yang sama, tetapi anda perlu membeli perkakasan yang agak mahal untuk berfungsi.
Dengan AirPlay 2, anda boleh menstrim muzik ke mana-mana peranti serasi tunggal atau ke berbilang peranti pada masa yang sama. Fikirkan tentang mengadakan pesta di mana setiap bilik mempunyai muzik yang sama bermain atau mencipta pengalaman bunyi sekeliling di dalam bilik yang khusus untuk muzik. 
05
daripada 14

Fotografi dan Foto Langsung Dapatkan Lebih Baik

iOS 11 Foto
kredit imej: Apple
IPhone adalah kamera yang paling banyak digunakan di dunia, jadi masuk akal bahawa Apple sentiasa memperbaiki ciri-ciri foto peranti itu.  
Dalam IOS 11, terdapat banyak penambahbaikan halus kepada ciri-ciri fotografi. Dari penapis foto baru untuk warna nada kulit yang lebih baik, gambar masih akan kelihatan lebih baik dari sebelumnya.
Teknologi animasi Live animasi Apple juga lebih pintar. Foto-foto Live kini boleh berjalan pada gelung yang tidak berkesudahan, mempunyai kesan bouncing (terbalik secara automatik) ditambah, atau juga menangkap imej pendedahan yang panjang.
Kepentingan tertentu kepada sesiapa yang mengambil banyak foto atau video dan perlu memelihara ruang penyimpanan dua format fail baru Apple memperkenalkan dengan iOS 11. HEIF (Format Kecekapan Tinggi) dan HEVC (Kecekapan Video Kecekapan Tinggi) akan membuat imej dan video sehingga 50% lebih kecil tanpa pengurangan kualiti. 
06
daripada 14

Siri Dapat Berbilang bahasa

Siri pada iOS 11
kredit imej: Apple
Setiap pelepasan IOS baru membuat Siri lebih bijak. Itu sudah tentu berlaku pada iOS 11.
Salah satu ciri baru yang lebih bijak ialah keupayaan Siri untuk menterjemahkan dari satu bahasa ke bahasa lain. Tanya Siri dalam Bahasa Inggeris bagaimana untuk bercakap frasa dalam bahasa lain (Cina, Perancis, Jerman, Itali, dan Sepanyol disokong terlebih dahulu) dan ia akan menterjemahkan frasa untuk anda.
Suara Siri juga bertambah baik sehingga kini terdengar lebih seperti orang dan kurang seperti hibrid manusia-komputer. Dengan ungkapan dan penekanan yang lebih baik pada kata-kata dan frasa, interaksi dengan Siri sepatutnya berasa lebih semulajadi dan mudah difahami.
07
daripada 14

Pusat Kawalan Direka semula yang boleh diubahsuai

Pusat Kawalan iOS 11
kredit imej: Apple
Pusat Kawalan adalah cara yang baik untuk mengakses beberapa ciri yang paling banyak digunakan dalam iOS, termasuk kawalan muzik, dan mematikan dan mematikan perkara seperti Wi-Fi dan Mod Pesawat dan Kunci Putaran .
Dengan iOS 11, Control Centermendapat rupa baru dan menjadi lebih kuat. Mula-mula, Pusat Kawalan kini menyokong Sentuhan 3D (pada peranti yang menawarkannya), yang bermaksud bahawa banyak lagi kawalan boleh dimasukkan ke dalam satu ikon.
Lebih baik lagi, sekarang anda boleh menyesuaikan kawalan yang ada di Control Center . Anda akan dapat mengalih keluar yang tidak pernah anda gunakan, tambah pada yang akan menjadikan anda lebih cekap, dan biarkan Control Center menjadi jalan pintas untuk semua ciri yang anda perlukan.
08
daripada 14

Jangan Ganggu Semasa Memandu

iOS 11 Jangan Ganggu Semasa Memandu
kredit imej: Apple
Ciri keselamatan utama utama dalam iOS 11 ialah Jangan Ganggu Semasa Memandu. Jangan Ganggu , yang telah menjadi sebahagian daripada IOS selama bertahun-tahun, membolehkan anda menetapkan iPhone anda untuk mengabaikan semua panggilan masuk dan teks supaya anda boleh fokus (atau tidur!) Tanpa gangguan.
Ciri ini memperluaskan idea untuk digunakan semasa anda memandu. Dengan Jangan Ganggu Semasa Memandu didayakan, panggilan atau teks yang masuk semasa anda berada di belakang roda tidak lagi menyala skrin dan menggoda anda untuk melihat. Terdapat tetapan mengatasi kecemasan, tentu saja, tetapi apa-apa yang mengurangkan pemanduan yang terganggu dan membantu pemandu memberi tumpuan di jalan raya akan membawa manfaat yang luar biasa.
09
daripada 14

Simpan Ruang Penyimpanan dengan Apl Offloading

iOS 11 Offload Apps
Imej iPhone: Apple; tangkapan skrin: Engadget
Tiada siapa yang suka kehabisan storan (terutamanya pada peranti iOS, kerana anda tidak boleh meningkatkan memori mereka). Salah satu cara untuk membebaskan ruang adalah menghapus aplikasi, tetapi itu bermakna anda kehilangan semua tetapan dan data yang berkaitan dengan aplikasi itu. Tidak dalam iOS 11.
Versi OS baru termasuk ciri yang dipanggil Offload App. Ini membolehkan anda memadamkan aplikasi itu sendiri, sambil menyimpan data dan tetapan dari aplikasi pada peranti anda. Dengan itu, anda boleh menyimpan perkara yang anda tidak dapat kembali dan kemudian memadamkan aplikasi untuk membebaskan ruang. Tentukan anda mahu apl kembali kemudian? Hanya muat turun semula dari App Store dan semua data dan tetapan anda sedang menunggu untuk anda.
Terdapat juga tetapan untuk memuat turun aplikasi secara automatik yang belum digunakan baru-baru ini untuk meningkatkan storan anda yang sedia ada secara bijak.
10
daripada 14

Rakaman Skrin Tepat pada Peranti Anda

Rakaman Skrin IOS 11
Imej iPhone: Apple; screenshot: Mavic Pilots
Sudah tentu , satu-satunya cara untuk membuat rakaman mengenai apa yang sedang berlaku pada skrin peranti iOS anda sama ada untuk menyambungnya ke Mac dan melakukan rakaman di sana atau jailbreak itu. Perubahan itu dalam iOS 11.
OS menambah ciri terbina dalam untuk merakam skrin peranti anda. Ini bagus jika anda mahu merakam dan berkongsi sesi permainan, tetapi juga sangat membantu jika anda membangunkan aplikasi, laman web, atau kandungan digital lain dan ingin berkongsi versi kerja yang sedang berjalan.
Anda boleh menambah pintasan untuk ciri di Pusat Kawalan yang baru dan video disimpan dalam format HEVC yang baru, lebih kecil ke aplikasi Foto anda. 
11
daripada 14

Perkongsian Wi-Fi Laman Mudah

Perkongsian Wi-Fi iOS 11
Imej iPhone: Apple Inc .; Imej Wi-Fi: iMangoss
Kita semua mempunyai pengalaman untuk pergi ke rumah kawan (atau mempunyai kawan yang datang) dan ingin mendapatkan rangkaian Wi-Fi mereka , hanya untuk mereka mengambil peranti anda supaya mereka boleh memasukkan kata laluan 20 karakter (saya 'pastinya bersalah ini). Dalam iOS 11, itu berakhir.
Jika peranti lain yang menjalankan iOS 11 cuba menyambung ke rangkaian anda, anda akan mendapat pemberitahuan pada peranti iOS 11 anda bahawa ini berlaku. Ketik butang Hantar Kata Laluan dan kata laluan Wi-Fi anda akan diisi secara automatik pada peranti rakan anda. 
Lupakan menaip dalam kata laluan yang panjang. Sekarang, mendapatkan pelawat di rangkaian anda semudah menekan butang.
12
daripada 14

Peranti Baru Super-Fast Set Up

IOS 11 persediaan cepat
kredit imej: Apple
Menaik taraf dari satu peranti iOS kepada yang lain cukup mudah, tetapi jika anda mempunyai banyak data untuk bergerak, ia dapat memakan waktu seketika. Proses itu mendapat lebih banyak lagi dalam IOS 11.
Cukup letakkan peranti lama anda ke dalam mod Persediaan Automatik dan gunakan kamera pada peranti baru untuk menangkap imej yang dipaparkan pada peranti lama. Apabila ia mengunci, banyak tetapan peribadi, pilihan, dan kata laluan Keychain iCloud anda secara automatik diimport ke peranti baru.
Ini tidak akan memindahkan semua foto, muzik luar talian, aplikasi, dan kandungan lain anda masih perlu dipindahkan secara berasingan-tetapi ia akan membuat persediaan dan peralihan ke peranti baru yang lebih cepat.
13
daripada 14

Simpan Kata Laluan untuk Apl

IOS 11 Keychain iOS untuk Aplikasi
Imej iPhone: Apple; screenshot: taj693 pada Reddit
Ciri Rantai Kunci iCloud yang dibina ke dalam Safari menyimpan kata laluan tapak web anda di semua peranti yang masuk ke akaun iCloud anda sehingga anda tidak perlu mengingatnya. Super berguna, tetapi ia hanya berfungsi di web. Jika anda perlu melog masuk ke apl pada peranti baru, anda masih perlu mengingati log masuk anda.
Tidak dengan iOS 11. Di iOS 11, Keychain iCloud kini menyokong aplikasi juga (pemaju perlu menambah sokongan untuk aplikasi mereka). Sekarang, log masuk ke aplikasi sekali dan simpan kata laluan. Kemudian masuk itu akan tersedia untuk anda pada setiap peranti lain yang masuk ke iCloud anda. Ia adalah ciri yang kecil, tetapi satu yang menghilangkan salah satu kegusaran kecil dari kehidupan yang kita semua akan sangat senang melihat pergi. 
14
daripada 14

Reka bentuk App Store yang Banyak Diperlukan

Reka bentuk semula iOS App Store iOS 11
kredit imej: Apple
App Store mendapat paparan baru dalam iOS 11. Sejajar dengan reka bentuk semula aplikasi Muzik yang diiringi dengan iOS 10, reka bentuk App Store yang baru adalah berat pada teks besar, imej besar, dan-untuk kali pertama ia memisahkan permainan dan aplikasi ke dalam kategori berasingan. Yang harus memudahkan untuk mencari jenis aplikasi yang anda cari tanpa campur tangan yang lain.
Di luar wajah baru, terdapat juga ciri-ciri baru, termasuk petua harian, tutorial, dan kandungan lain yang akan membantu anda menemui aplikasi baru yang berguna dan mendapatkan lebih banyak daripada aplikasi yang telah anda gunakan.
Macbook / Laptop Rosak , Tanya Kami .. Dimana Kami? - ( Seri Kembangan Outlet )


 - 5 Minit Dari Kinrara
- 10 Minit Dari Cheras , Putrajaya
- 15 Minit Dari Puchong 
- 20 Minit Dari KL 
- 25 Minit Dari Bangsar










Macnote Studio Seri Kembangan

Lot G.45 , Bazaar Rakyat PKPS,

Jalan Putra Permai 5/4,
Bandar Putra Permai,
4330 Seri Kembangan, Selangor

Waze  : Bazaar Rakyat PKPS

Google Maps : Bazaar Rakyat PKPS
E-mail  : macbookstationsk@gmail.com

Phone  : 03-8938 2344 /0105267005
Tel : 0105267005

Landmark : Cari Hotel M Design ( Tengok Gambar Diatas)

Waktu Operasi : Isnin - Ahad (10 a.m. - 9 p.m.) Setiap Hari

Tiada ulasan:

Catat Ulasan