Macbook Repair - Mecnote

Cari Model Mac

Sabtu, 10 Februari 2018


Wireshark

Image result for wireshark










Wireshark adalah salah satu daripada banyak alat Penganalisis Rangkaian yang banyak digunakan oleh pentadbir Rangkaian untuk menganalisis prestasi rangkaian termasuk protokol di dalamnya. Wireshark sangat disukai kerana antara muka yang menggunakan Antara Muka Pengguna Grafis (GUI) atau paparan grafik.

Wireshark dapat menangkap paket data atau pengilangan maklumat dalam rangkaian. Semua jenis paket maklumat dalam pelbagai format protokol akan mudah ditangkap dan dianalisis. Oleh itu tidak semestinya alat ini juga boleh digunakan untuk menghidu (mendapatkan maklumat penting seperti e-mel kata laluan atau akaun lain) dengan menangkap paket pengilangan di rangkaian dan menganalisisnya.
Image result for wireshark

Wireshark digunakan oleh pentadbir rangkaian untuk menganalisis prestasi rangkaian. Wireshark dapat menangkap paket data atau maklumat yang berjalan dalam rangkaian yang kelihatan dan apa-apa jenis maklumat boleh dianalisis dengan mudah dengan menghidu, dengan menghidupkan mendapatkan maklumat penting seperti kata laluan e-mel akaun lain.

Wireshark adalah perisian untuk menjalankan analisis trafik rangkaian komputer, yang mempunyai fungsi yang sangat berguna untuk profesional rangkaian, pentadbir rangkaian, penyelidik, kepada pemaju perisian rangkaian.

Wireshark boleh membaca data secara langsung dari Ethernet, Token-Ring, FDDI, siri (PPP dan SLIP), LAN tanpa wayar 802.11 dan sambungan ATM. Program ini juga sering digunakan oleh chatters untuk mengetahui ip korban dan perbualan lain melalui ruangan menaip. Alat Wireshark boleh menganalisis penghantaran paket data dalam rangkaian, proses sambungan dan penghantaran data antara komputer. Selagi kita boleh mendapatkan paket terus dari rangkaian, dengan alat seperti wireshark, maka kita juga boleh menggunakan wireshark untuk 'ketuk' suara perbualan IP.

Macbook / Laptop Rosak , Tanya Kami .. Dimana Kami? - ( Seri Kembangan Outlet )


 - 5 Minit Dari Kinrara
- 10 Minit Dari Cheras , Putrajaya
- 15 Minit Dari Puchong 
- 20 Minit Dari KL 
- 25 Minit Dari Bangsar









Macnote Studio Seri Kembangan

Lot G.45 , Bazaar Rakyat PKPS,

Jalan Putra Permai 5/4,
Bandar Putra Permai,
4330 Seri Kembangan, Selangor

Waze  : Bazaar Rakyat PKPS

Google Maps : Bazaar Rakyat PKPS
E-mail  : macbookstationsk@gmail.com

Phone  : 03-8938 2344 /0105267005
Tel : 0105267005

Landmark : Cari Hotel M Design ( Tengok Gambar Diatas)

Waktu Operasi : Isnin - Ahad (10 a.m. - 9 p.m.) Setiap Hari

Tiada ulasan:

Catat Ulasan