Macbook Repair - Mecnote

Cari Model Mac

Isnin, 5 Februari 2018


Tips macbook untuk menjimatkan masa (4)


1. Cari password yang hilang untuk website atau program

  Mac_Password_recovery.jpg
Hampir kesemua program dalam Mac dan website yang anda layari, login dan password anda akan direkod dia dalam Mac’s keychain anda. tidak perlu risau, ianya encrypted dan hanya boleh diakses oleh user. Kalau anda lupa salah satu daripada password tersebut, anda boleh recover daripada Mac anda- selagi mana anda ingat password untuk user account.
Buka Finder window yang baru dan pergi ke Applications. Di dalam folder ini terdapat folder lain yang bernama Utilities. Buka program di dalamnya  yang bernama Keychain. Sekarang anda boleh lihat login stored di dalam computer anda. Anda boleh  sort mengikut nama atau type, atau anda boleh search mengggunakan search tool di sebelah atas kanan. Jika anda ingin melihat password untuk sebarang log in. anda perlu mengisi username dan password.

2. mencatat PDF atau gambar

Mac_annotate_PDF.png
Ia amat menyusahkan jika anda tidak boleh edit PDF. caranya mudah sahaja, double-click file PDF yang anda kehendaki dan ia akan dibuka di Preview, the default PDF viewer on OS X (ijika anda tak menjumpainya, anda boleh mencarinya di Applications folder anda. Buka dan select File > Open daripada menu).
Sekarang, click View idi menu bar dan select Show annotations toolbar. Daripada sekarang, toolbar ini akan sentiasa display bersama PDFs yang anda view. Ia akan membenarkan untuk anda highlight, scribble, annotate and draw shapes. Anda boleh save copy PDF tersebut (menggunakan File > Save As) dan kembalikan ia kepada sender agar mereka boleh perubahan tersebut.

Macbook / Laptop Rosak , Tanya Kami .. Dimana Kami? - ( Seri Kembangan Outlet )


 - 5 Minit Dari Kinrara
- 10 Minit Dari Cheras , Putrajaya
- 15 Minit Dari Puchong 
- 20 Minit Dari KL 
- 25 Minit Dari Bangsar







Macnote Studio Seri Kembangan

Lot G.45 , Bazaar Rakyat PKPS,

Jalan Putra Permai 5/4,
Bandar Putra Permai,
4330 Seri Kembangan, Selangor

Waze  : Bazaar Rakyat PKPS

Google Maps : Bazaar Rakyat PKPS
E-mail  : macbookstationsk@gmail.com

Phone  : 03-8938 2344 /0105267005
Tel : 0105267005

Landmark : Cari Hotel M Design ( Tengok Gambar Diatas)

Waktu Operasi : Isnin - Ahad (10 a.m. - 9 p.m.) Setiap Hari

Tiada ulasan:

Catat Ulasan