Macbook Repair - Mecnote

Cari Model Mac

Sabtu, 10 Februari 2018


Telefon bateri terbaik pada 2017


Bateri telefon bimbit terbaik - Satu adalah hari di mana anda boleh mengecas telefon anda sekali seminggu dan tidak perlu bimbang tentang kehabisan bateri - atau adakah mereka? Kami mengesyorkan segelintir telefon pintar dengan hayat bateri yang hebat.

Walaupun kamera, paparan dan pemproses semakin meningkat tahun demi tahun, satu aspek telefon pintar tidak berubah selama bertahun-tahun: hayat bateri. Sudahlah adalah hari-hari di mana anda boleh mengecas telefon anda sekali seminggu dan tidak perlu risau tentang kehabisan bateri - atau adakah mereka? Walaupun iPhone tidak boleh bertahan sepanjang minggu dengan caj tunggal, terdapat beberapa telefon pintar di luar sana yang mungkin.


telefon bimbit terbaik tahun 2017


Apakah ciri-ciri penting yang perlu diperhatikan ketika mencari telefon dengan hayat bateri yang hebat? Walaupun bukan satu-satunya ciri penting, semakin tinggi kapasiti bateri, semakin lama bateri bertahan. Apa-apa sahaja sekitar 3,500 mAh perlu bertahan lebih lama daripada sehari, walaupun terdapat pengecualian kepada peraturan.

Ciri-ciri telefon pintar boleh memberi kesan negatif terhadap hayat bateri, tanpa mengira kapasiti. Sebagai contoh, telefon pintar dengan skrin QHD akan kehabisan bateri lebih cepat daripada bersamaan telefon pintar dengan skrin HD Penuh kerana ia memacu lebih banyak piksel.

Dengan itu dikatakan, telefon pintar baru-baru ini jauh lebih cekap dari yang dilancarkan beberapa tahun yang lalu dan sebaiknya menggunakan beberapa perubahan untuk melaksanakan tugas yang sama.

Bersama dengan telefon bimbit berkapasiti tinggi, beberapa bentuk teknologi pengecasan cepat juga disyorkan. Walaupun ini adalah ciri banyak telefon pintar Android 2017, ia tidak datang sebagai standard dan pasti patut dicuba - terutamanya apabila beberapa telefon pintar dalam pusingan kami lebih 5,000 mAh.

Pengecasan Pantas menawarkannya; Pengecasan Cepat Walaupun anda mungkin tidak menyedari kelebihan mengecas telefon pintar dengan bateri yang lebih kecil, ia mengambil masa berjam-jam untuk mengisi sepenuhnya telefon pintar dengan pek bateri yang besar apabila tidak menawarkan teknologi pengecasan cepat.

Sudah tentu, membeli telefon pintar dengan bateri yang besar bukan satu-satunya pilihan; Anda juga boleh melabur di bank kuasa, atau cuba memperbaiki hayat bateri telefon pintar semasa anda.

Berdasarkan perkara di atas, kami telah menjejaki internet dan mendapati pilihan telefon pintar tersedia pada tahun 2017 yang mempunyai hayat bateri yang hebat. Penafian: kami belum menguji semua ciri telefon pintar yang ditunjukkan di bawah, tetapi berdasarkan keputusan kami mengenai spesifikasi dan jangka hayat bateri yang dituntut.

Samsung Galaxy S8 Plus

Image result for galaxy s8 plus


Terbaru dalam barisan Samsung Galaxy, S8 Plus menawarkan telefon bateri yang mengagumkan. Ia bergantung kepada kombinasi perkakasan penjimatan kuasa, peningkatan perisian dan tentu saja, bateri yang besar untuk kuasa 6.2 pada skrin melengkung.

Galaxy S8 Plus mempunyai bateri 3.500mAh (500mAh lebih daripada standard S8) dengan banyak laporan yang mendakwa menawarkan 18 jam penggunaan dengan cas tunggal. S8 Plus juga dilengkapi dengan teknologi pengecasan pantas yang akan membolehkan anda disambungkan dari dinding lebih cepat daripada telefon pintar lain.


Moto Z Play

Image result for Moto Z Play
Lenovo 2016 Moto Z Play, bersama-sama dengan rupa yang hampir tidak dapat dihancurkan juga menawarkan hayat bateri yang mengagumkan. Malah, Lenovo mendakwa bahawa telefon pintar itu akan bertahan dua hari dengan satu caj, terima kasih kepada bateri 3510mAh yang tidak boleh dikeluarkan.

Seperti mana-mana telefon pintar lain dalam pusingan ini, Moto Z Play juga mempunyai teknologi pengecas 'TurboPower' yang menawarkan hayat bateri sembilan jam dalam masa 15 minit. Semasa ujian kami, kami mendapati bahawa Moto Z Play telah dicaj dari 12 hingga 25 peratus dalam masa 15 minit.

Huawei Mate 9Image result for Huawei Mate 9

5.9in premium telefon pintar Huawei adalah binatang apabila ia datang kepada hayat bateri. Mengapa? Ini terutamanya untuk bateri 4,000 mAh (salah satu yang terbesar di kelasnya), yang menurut Huawei harus mendapatkan pengguna purata melalui dua hari penggunaan tanpa memerlukan kos tambahan.

Ia dibantu oleh bahagian algoritma Pembelajaran Mesin EMUI 5.0 yang membantu telefon pintar berjalan lebih cekap dari masa ke masa, bersama-sama dengan Kirin 960 sendiri CPU Huawei yang bukan sahaja pantas tetapi juga berkuasa, berkat proses pembuatan 16nm.

Dan untuk melengkapkannya, Huawei Mate 9 juga mempunyai teknologi SuperCharge Huawei sendiri. Syarikat itu mendakwa ia merupakan salah satu sistem pengecasan terpantas di dunia, dan boleh menyediakan penggunaan sehari dengan 20 minit.

OnePlus 3TImage result for OnePlus 3T

Memandangkan tag harga £ 400, OnePlus 3T menawarkan spesifikasi mewah termasuk pemproses Snapdragon 821 dan kekalahan RAM 6GB - dan tidak berhenti di sana. Telefon pintar 5.5 inci juga mempunyai bateri 3.400 mAh yang besar yang harus memberi pengguna kira-kira satu hari penggunaan dengan bayaran tunggal.

Sebenarnya, ulasan kami menyatakan bahawa sesetengah pengguna mungkin melihat 1.5 hari penggunaan dengan caj tunggal.

Sudah tentu, OnePlus 3T juga menawarkan teknologi Dash Charge syarikat yang boleh mengecas telefon dari 0-60 peratus dalam hanya 30 minit. Perkara itu mengagumkan

Apple iPhone 7 PlusImage result for Apple iPhone 7 Plus

Walaupun iPhone Apple tidak dapat bersaing cukup dengan telefon bateri berkapasiti besar yang wujud pada telefon pintar Android, ia mungkin bernilai menyebut sekurang-kurangnya satu untuk peminat iOS. Pilihan kami ialah iPhone 7 Plus: ia mempunyai bateri 2,900mAh (berbanding dengan 1960mAh di iPhone 7) yang mana pengguna dapat dengan mudah mendakwa untuk mendapatkan sepanjang hari tanpa memerlukan top-up.

Sistem operasi Apple iOS juga mempunyai mod penjimatan bateri terbina dalam yang, apabila diaktifkan, menjimatkan kuasa bateri tanpa sebarang kesan ketara pada prestasi. Walaupun pengguna diminta mengaktifkannya sebanyak 20 peratus, sesetengah pengguna menyimpannya selama-lamanya untuk iPhone yang bertahan lebih lama.

Perlu diingat bahawa iPhone 7 Plus (atau iPhone lain) tidak dilengkapi dengan teknologi pengecasan pantas, yang bermaksud mengambil masa seketika untuk mengecas bateri sebaik sahaja ia selesai.

Asus Zenfone MAX

Image result for Asus Zenfone MAX

Nah, Asus Zenfone Max mempunyai salah satu kapasiti bateri terbesar dari semua telefon pintar dalam pusingan kami dengan ketinggian 5,000 mAh. Apabila dipadankan dengan paparan 720p (tetapi kuasa rendah) yang sedikit rendah dan pemproses Snapdragon 410, anda dibiarkan dengan telefon pintar yang harus terus berjalan. Dan pergi. Dan pergi.

Tentu, spesifikasi pertengahan tidak sama dengan Galaxy S8 Plus atau Huawei Mate 9, tetapi jika anda mahu telefon yang akan bertahan maka Zenfone Max akan dapat melakukan pekerjaan itu.

Lenovo P2

Image result for Lenovo P2
Asus Zenfone Max hanya dikalahkan oleh Lenovo P2, sebuah telefon pintar dengan kapasiti bateri 5,100mAh yang tidak boleh dikeluarkan. Hayat bateri adalah ciri utama telefon, dengan Lenovo mendakwa bahawa telefon bateri ini bukan hanya berlangsung satu, dua hari tetapi tiga hari dengan satu tuduhan. Sebenarnya, kita perhatikan dalam ulasan kami walaupun selepas penggunaan standard selama tiga hari, masih terdapat kekurangan sedikit kuasa.

Ia juga datang dengan pengecasan cepat melalui Micro-USB dan boleh ditawarkan kira-kira 10 peratus dalam 15 minit, bersamaan dengan kira-kira sembilan jam penggunaan.

Nokia 3310

Image result for Nokia 3310
Sudah tentu, jika anda boleh hidup tanpa keupayaan 'pintar' telefon pintar maka 2017 Nokia 3310 mungkin menjadi alternatif yang baik. Jelas sekali, ini hanya mempunyai skrin TIT 2.4 inci dan tiada kamera GPS atau kamera depan, tetapi bateri dikatakan kira-kira sebulan dengan bayaran tunggal. Satu bulan penuh

Ini disebabkan sifat telefon - ia hanya beroperasi di rangkaian GSM dan kerana ia tidak mempunyai ciri-ciri kuasa seperti GPS, bateri ini boleh membuat bateri 1,200 mAh bertahan lebih lama.



Macbook / Laptop Rosak , Tanya Kami .. Dimana Kami? - ( Seri Kembangan Outlet )


 - 5 Minit Dari Kinrara
- 10 Minit Dari Cheras , Putrajaya
- 15 Minit Dari Puchong 
- 20 Minit Dari KL 
- 25 Minit Dari Bangsar









Macnote Studio Seri Kembangan

Lot G.45 , Bazaar Rakyat PKPS,

Jalan Putra Permai 5/4,
Bandar Putra Permai,
4330 Seri Kembangan, Selangor

Waze  : Bazaar Rakyat PKPS

Google Maps : Bazaar Rakyat PKPS
E-mail  : macbookstationsk@gmail.com

Phone  : 03-8938 2344 /0105267005
Tel : 0105267005

Landmark : Cari Hotel M Design ( Tengok Gambar Diatas)

Waktu Operasi : Isnin - Ahad (10 a.m. - 9 p.m.) Setiap Hari

Tiada ulasan:

Catat Ulasan