Macbook Repair - Mecnote

Cari Model Mac

Sabtu, 10 Februari 2018

Simulator Network GNS3

Image result for Simulator Network GNS3

GNS3 adalah program simulator rangkaian grafik yang boleh mensimulasikan topologi rangkaian yang lebih kompleks berbanding simulator lain. Program ini boleh dijalankan pada pelbagai sistem operasi, seperti Windows, Linux, atau Mac OS X.

Prinsip kerja GNS3 adalah untuk mencontohkan Cisco IOS pada komputer anda, jadi PC anda boleh berfungsi seperti penghala atau suis, dengan mengaktifkan fungsi Kad EthernetSwicth. GNS3 adalah alat pelengkap yang mudah dan percuma yang dapat membantu anda mempersiapkan sijil Cisco, seperti CCNA, CCNP, CCIP, dan bahkan CCIE.

Terdapat beberapa simulator penghala di pasaran, tetapi terhad kepada baris arahannya. Banyak arahan atau parameter tidak disokong apabila digunakan dalam makmal latihan. Dalam simulator ini, anda hanya melihat perwakilan output simulator router di sana, di mana ketepatan keputusan dibuat oleh pembuat perisian.


Image result for Simulator Network GNS3
Dengan GNS3, anda seperti menjalankan penghala yang sebenar. Jadi anda akan melihat dengan tepat apa Cisco IOS dan anda juga boleh mengakses beberapa arahan dan parameter yang disokong oleh IOS.
Di samping itu, GNS3 adalah sumber terbuka yang boleh anda muat turun secara percuma di laman web rasmi di gns3.net. Anda hanya perlu menyediakan Cisco IOS yang akan digunakan dengan GNS3.

GNS3 pada asalnya dibangunkan oleh Jeremy Grossman. Dibina lagi oleh David Ruiz, Romain Lamaison, Aure'lien Levesque dan Xavier Alt. Dynampis telah dibangunkan oleh Christophe Fillot. Dynagen telah dibangunkan oleh Greg Anuzelli. Dan banyak lagi orang yang memainkan peranan dalam membangunkan perisian GNS3 ini.




Macbook / Laptop Rosak , Tanya Kami .. Dimana Kami? - ( Seri Kembangan Outlet )


 - 5 Minit Dari Kinrara
- 10 Minit Dari Cheras , Putrajaya
- 15 Minit Dari Puchong 
- 20 Minit Dari KL 
- 25 Minit Dari Bangsar









Macnote Studio Seri Kembangan

Lot G.45 , Bazaar Rakyat PKPS,

Jalan Putra Permai 5/4,
Bandar Putra Permai,
4330 Seri Kembangan, Selangor

Waze  : Bazaar Rakyat PKPS

Google Maps : Bazaar Rakyat PKPS
E-mail  : macbookstationsk@gmail.com

Phone  : 03-8938 2344 /0105267005
Tel : 0105267005

Landmark : Cari Hotel M Design ( Tengok Gambar Diatas)

Waktu Operasi : Isnin - Ahad (10 a.m. - 9 p.m.) Setiap Hari


Tiada ulasan:

Catat Ulasan