Macbook Repair - Mecnote

Cari Model Mac

Selasa, 13 Februari 2018


Siapakah Pengeluar Kamera iPhone Apple?


With two cameras, the manufacturing of the iPhone's lenses and sensors is divided between multiple companies.


Pengilang kamera iPhone, Sony dan Omnivision, pernah menjadi misteri yang hangat diperkatakan. Apple telah menunjukkan keengganan untuk memberikan jawapan yang jelas dan terperinci mengenai pengilang komponen dalam peranti syarikat itu. Walaupun alasannya adalah isu persaingan dan eksklusiviti yang biasa, ini memberikan satu lagi faktor mistik bagi peminat Apple, yang kelaparan untuk gosip dan spekulasi juga hampir terkenal, dan tentunya tidak dapat ditandingi dalam kalangan teknologi.



Mengoyakkan Sejarah

Walaupun terdapat pemadaman yang teliti dari setiap model iPhone yang berlaku sebelum ini, pengilang yang banyak komponen untuk iPhone 4, 4S dan 5 masih belum disahkan. Banyak bahagian utama yang jelas dilabelkan dengan Broadcom, Skyworks, Samsung dan nama-nama biasa lain, tetapi beberapa bahagian komponen yang lebih kecil individu menanggung membezakan nama pengilang atau simbol, sama ada dari keperluan saiz atau desakan Apple.

Image result for iphone camera


Pembahagian Pembuatan

Dengan begitu banyak bahagian berasingan, potensi bilangan pengeluar individu meningkat. Apple mempunyai alasan kukuh untuk membahagikan tugas antara beberapa syarikat - kuasa beli dan kerahsiaan yang meningkat, sebagai contoh. Namun, beberapa pengilang telah diturunkan oleh iPhone, dan yang lain telah dinamakan oleh penganalisis dengan akses kepada kertas kerja bekalan rantaian bekalan.

Berapa Banyak Bahagian Kamera Yang Ada?

Kamera iPhone, seperti kebanyakan telefon pintar dan kamera digital, mempunyai sensor yang menggunakan CMOS atau semikonduktor oksida logam pelengkap, teknologi untuk menukar cahaya kepada elektron. Sensor dilindungi oleh penutup yang jelas - kristal nilam di iPhone 5 - yang sering dirujuk sebagai salah sebagai lensa, walaupun modul lensa lima elemen adalah komponen berasingan sama sekali. Selain itu, komponen pencahayaan belakang dan cip pemprosesan imej juga boleh dianggap sebagai bahagian kamera.Image result for iphone camera

Suspek Usual

Kamera belakang menghadap kamera mendedahkan prasasti yang kecil tetapi tidak dapat dikonfirmasi yang mengesahkan bahawa Sony mengeluarkan sensor 8 megapiksel, sementara sensor pendahulunya juga ditunjukkan oleh Omnivision. Modul lensa itu sendiri tidak mengenal pasti, tetapi pengeluar Taiwan Largan Precision dan Genius Electronic Optical telah dinamakan sebagai pembekal untuk iPhone 4, 4S dan 5 - dengan iPhone 5 juga turut menyenaraikan pengeluar optik Jepun Kantatsu.


Macbook / Laptop Rosak , Tanya Kami .. Dimana Kami? - ( Seri Kembangan Outlet )


 - 5 Minit Dari Kinrara
- 10 Minit Dari Cheras , Putrajaya
- 15 Minit Dari Puchong 
- 20 Minit Dari KL 
- 25 Minit Dari Bangsar












Macnote Studio Seri Kembangan

Lot G.45 , Bazaar Rakyat PKPS,

Jalan Putra Permai 5/4,
Bandar Putra Permai,
4330 Seri Kembangan, Selangor

Waze  : Bazaar Rakyat PKPS

Google Maps : Bazaar Rakyat PKPS
E-mail  : macbookstationsk@gmail.com

Phone  : 03-8938 2344 /0105267005
Tel : 0105267005

Landmark : Cari Hotel M Design ( Tengok Gambar Diatas)

Waktu Operasi : Isnin - Ahad (10 a.m. - 9 p.m.) Setiap Hari

Tiada ulasan:

Catat Ulasan