Macbook Repair - Mecnote

Cari Model Mac

Sabtu, 17 Februari 2018

Mengembangkan hayat bateri anda - Bagaimana untuk menjimatkan bateri dengan mudah alih iPhone andaImage result for iphone


Apple tidak melakukan apa-apa yang salah dalam mengoptimumkan prestasi perkakasannya dan mungkin itulah sebabnya walaupun mempunyai bateri kapasiti yang rendah (telefon mewah dari syarikat lain biasanya mempunyai bateri 3000mAh), beberapa model iPhone boleh mengambil masa sehingga satu hari tanpa perlu memuatkan semula peranti.
Sama ada cara, kita boleh mengambil langkah-langkah tertentu untuk memperbaiki hayat bateri iPhone kita. Tinggal dengan helah ini.
10 helah untuk menjimatkan bateri dengan iPhone anda
  • Memperhatikan liputan: Jika liputan isyarat sangat rendah, ini dapat menyebabkan penggunaan bateri yang intensif, jadi anda harus mempertimbangkan mengaktifkan mode pesawat untuk mencegah iPhone sentiasa mencari isyarat.
  • Lumpuhkan pemberitahuan apl: Salah satu sumber yang lebih banyak menggunakan bateri ialah pemberitahuan. Kami boleh pergi ke Tetapan> Pemberitahuan dan memadamkan orang-orang yang tidak menarik minat kami. Kemudian kita boleh menyahaktifkan suara mereka.
  • Tukar tetapan skrin: Pergi ke Seting> Umum> Kunci Automatik dan kurangkan masa sehingga ia dikunci secara automatik. Kita juga boleh mengurangkan kecerahan skrin
  • Jangan katakan kepada animasi: Anda perlu pergi ke Tetapan> Umum> Kebolehcapaian dan aktif Kurangkan pergerakan
  • Kurangkan kemas kini di latar belakang: salah satu bahagian di mana kita boleh menyimpan banyak bateri. Aplikasi boleh menyegarkan kandungan mereka di latar belakang, sesuatu yang boleh menguras bateri dengan cepat. kita perlu pergi ke Tetapan> Umum> Kemas kini di latar belakang, dan nyahtanda aplikasi yang tidak menarik minat kami, terutama Facebook. Lebih baik mereka dikemas kini apabila kita membukanya.
  • Nyahaktifkan perkhidmatan lokasi: Kecuali anda menggunakan Peta, menyahaktifkan lokasi adalah pilihan yang baik untuk menjimatkan bateri pada iPhone anda. anda perlu pergi ke Tetapan> Privasi> Penyetempatan dan nyahaktifkannya. Kita juga boleh melumpuhkan "Kongsi lokasi saya".
  • Anda perlu mengekalkan iPhone 6 sejuk: Haba tidak pernah baik untuk bateri, jadi letakkan telefon bimbit anda di tempatnya di mana sedikit haba.
  • Lumpuhkan Siri: Anda perlu pergi ke Tetapan> Umum> Siri
  • Nyahaktifkan getaran: Anda perlu pergi ke Tetapan> Bunyi dan nyahaktifkan getaran.
  • Pilih apa yang anda disegerakkan dalam iCloud: Adakah anda perlu menyegerakkan segalanya dalam iCloud? Pastinya tidak, jadi matikan beberapa pilihan penyegerakan.

Macbook / Laptop Rosak , Tanya Kami .. Dimana Kami? - ( Seri Kembangan Outlet )


 - 5 Minit Dari Kinrara
- 10 Minit Dari Cheras , Putrajaya
- 15 Minit Dari Puchong 
- 20 Minit Dari KL 
- 25 Minit Dari Bangsar









Macnote Studio Seri Kembangan

Lot G.45 , Bazaar Rakyat PKPS,

Jalan Putra Permai 5/4,
Bandar Putra Permai,
4330 Seri Kembangan, Selangor

Waze  : Bazaar Rakyat PKPS

Google Maps : Bazaar Rakyat PKPS
E-mail  : macbookstationsk@gmail.com

Phone  : 03-8938 2344 /0105267005
Tel : 0105267005

Landmark : Cari Hotel M Design ( Tengok Gambar Diatas)

Waktu Operasi : Isnin - Ahad (10 a.m. - 9 p.m.) Setiap Hari

Tiada ulasan:

Catat Ulasan