Macbook Repair - Mecnote

Cari Model Mac

Rabu, 28 Februari 2018


Melindungi Data Lokasi pada iPhone


Navigasi GPS

Perkhidmatan Lokasi adalah  ciri GPS dari iPhone anda  yang membolehkan anda mengetahui tepat di mana anda berada, mendapatkan arah, mencari restoran berdekatan, dan banyak lagi. Mereka membolehkan banyak ciri berguna telefon anda, tetapi mereka juga berpotensi membolehkan gerakan anda dikesan.
Perkhidmatan lokasi dihidupkan  On  secara lalai, tetapi anda perlu menyemak pilihan anda di sini. Anda akan mahu menyimpan beberapa perkhidmatan, tetapi anda mungkin mahu mematikan orang lain untuk melindungi privasi anda dan mengurangkan penggunaan data bateri dan tanpa wayar.
Ketik  Perkhidmatan Lokasi  dan anda akan melihat beberapa pilihan:
  • Perkhidmatan Lokasi -  Ini adalah ciri asas GPS pada telefon anda. Saya cadangkan meninggalkannya untuk mematikannya akan melumpuhkan banyak ciri-ciri teras yang berguna pada iPhone anda.
  • Kongsi Lokasi Saya -  Ketik dan anda akan dapat menghantar lokasi GPS peranti anda kepada ahli keluarga yang merupakan sebahagian daripada Perkongsian Keluarga anda   . Hebat untuk digunakan apabila ahli keluarga perlu mendapatkan arah ke tempat yang lain. iOS 8 dan ke atas
  • Apps -  Seterusnya, terdapat senarai semua aplikasi yang ingin mengakses maklumat lokasi anda. Mereka mungkin melakukan ini untuk membuat foto geotag (memasukkan lokasi geografi di mana gambar itu diambil) atau menggunakan lokasi anda untuk mengesyorkan restoran atau kedai berdekatan. Walaupun berguna, tidak semua apl  memerlukan  lokasi anda dan anda mungkin tidak mahu semua aplikasi mengetahui di mana anda berada. Anda boleh mengawal akses ke lokasi anda dengan mengetik setiap aplikasi dan memilih untuk membolehkannya mengetahui di mana anda Sentiasa , Tidak , atau Semasa Menggunakan aplikasi. Ingatlah bahawa menyekat aplikasi daripada mengetahui lokasi anda boleh mengalih keluar beberapa ciri.
  • Perkhidmatan Sistem - Perkhidmatan  peringkat rendah ini menyediakan banyak ciri ke iOS dan aplikasi. Mereka juga boleh menyedut bateri apabila mereka bekerja di latar belakang dan menggunakan data.
    • Carian Rangkaian Sel -  Membantu anda mencari rangkaian selular 3G dan 4G untuk disambungkan.
    • Kalibrasi Kompas -  Membolehkan kompas terbina dalam iPhone untuk mengesan anda dengan tepat.
    • Emergency SOS - Tempat panggilan ke perkhidmatan kecemasan dengan mengklik butang Utama lima kali cepat. Apabila anda melakukan itu, lokasi anda akan dihantar kepada penyebar kecemasan untuk membantu mereka menghubungi anda. iOS 10.2 dan ke atas
    • Cari iPhone Saya -  Memberi kebenaran untuk Cari iPhone Saya untuk mengakses GPS untuk melaporkan lokasi telefon anda yang hilang.
    • HomeKit - Belajar lokasi rumah anda dan kongsi maklumat itu dengan peranti-peranti yang kompatibel dengan HomeKit untuk menyokong ciri seperti menyalakan lampu apabila anda masuk ke dalam rumah. iOS 9 dan ke atas
    • Isyarat Berpusat Lokasi -  Memberi kebenaran untuk telefon anda menerima makluman dan pemberitahuan berdasarkan di mana anda berada. Ciri yang sering digunakan oleh kedai runcit dan stadium dengan  iBeacons .
    • Iklan Berasaskan Lokasi Apple -  Menggunakan lokasi anda untuk membantu apl menyampaikan iklan berdasarkan di mana anda berada.
    • Cadangan Berasaskan Lokasi - Mengesyorkan aplikasi yang mungkin anda ingin gunakan berdasarkan di mana telefon anda. Fikirkan untuk mengesyorkan aplikasi kedai runcit apabila anda berada di kedai. iOS 10 dan ke atas
    • Penentukuran & Jarak Motion -  Digunakan oleh cip dan ciri-ciri cawangan gerakan yang terbina dalam telefon. Sekiranya anda mahu menggunakan iPhone anda sebagai alat pengukur langkah, misalnya, anda perlu memastikan ini diaktifkan. 
    • Menetapkan Zon Masa -  Mengemas kini zon masa telefon anda secara automatik berdasarkan lokasi geografinya.
    • Kongsi Lokasi Saya -  Tetapan ini membolehkan perkongsian lokasi yang disebutkan di atas. iOS 8 dan ke atas
    • Cadangan Sorotan - Alat carian Spotlight  iOS   boleh mencadangkan semua jenis kandungan dalam hasilnya, termasuk aplikasi yang digunakan oleh orang lain di dekat anda. Menghidupkan ini membolehkan ciri itu berfungsi. iOS 8 dan 9 sahaja
    • Panggilan Wi-Fi - Menggunakan lokasi anda untuk menyokong ciri Panggilan Wi-Fi . Hanya berguna jika anda menggunakan Panggilan Wi-Fi. iOS 9 dan ke atas
    • Rangkaian Wi-Fi -  Cari rangkaian Wi-Fi yang berdekatan   dan hantar maklumat tentangnya kepada Apple untuk membantu syarikat membina pangkalan data rangkaian Wi-Fi terbuka.
    • Lokasi Kerap -  Ciri ini menjejaki tempat-tempat yang paling sering anda kerjakan agar dapat mempelajari tabiat anda untuk memberi anda arahan dan cadangan yang lebih baik. Apple juga menggunakan maklumat ini untuk meningkatkan ketepatan  apl Petanya . Anda boleh mengetuknya untuk melihat lokasi terkini anda dan memadamkan sejarah anda.
Dalam bahagian Pembaikan Produk lebih jauh di skrin, anda akan mendapati:
  • Diagnostik & Penggunaan -  Menghantar data mengenai penggunaan ciri GPS anda kepada Apple.
  • Popular Near Me -  Menggunakan lokasi anda untuk mengesyorkan perkara kepada anda.
  • Maklumat Routing & Lalu Lintas -  Bekalan ke apl Peta tentang keadaan trafik berdasarkan di mana anda berada.
  • Meningkatkan Peta -  Menghantar data berkaitan Peta kembali ke Apple untuk meningkatkan ketepatan dan kebolehpercayaan alat itu. 
Di bawah itu, ada slider tunggal:

  • Icon Bar Status -  Mahu tahu bila perkhidmatan ini mengakses lokasi anda? Pindahkan slider ini ke hijau dan anda akan melihat ikon di bahagian atas skrin apabila ia berada.
Macbook / Laptop Rosak , Tanya Kami .. Dimana Kami? - ( Seri Kembangan Outlet )


 - 5 Minit Dari Kinrara
- 10 Minit Dari Cheras , Putrajaya
- 15 Minit Dari Puchong 
- 20 Minit Dari KL 
- 25 Minit Dari Bangsar










Macnote Studio Seri Kembangan

Lot G.45 , Bazaar Rakyat PKPS,

Jalan Putra Permai 5/4,
Bandar Putra Permai,
4330 Seri Kembangan, Selangor

Waze  : Bazaar Rakyat PKPS

Google Maps : Bazaar Rakyat PKPS
E-mail  : macbookstationsk@gmail.com

Phone  : 03-8938 2344 /0105267005
Tel : 0105267005

Landmark : Cari Hotel M Design ( Tengok Gambar Diatas)

Waktu Operasi : Isnin - Ahad (10 a.m. - 9 p.m.) Setiap Hari

Tiada ulasan:

Catat Ulasan