Macbook Repair - Mecnote: Manfaat pemacu SSD

Cari Model Mac

Rabu, 7 Februari 2018

Manfaat pemacu SSD

Manfaat pemacu SSD



Katakan selamat tinggal kepada cakera keras anda.
Dengan teknologi negara pepejal yang krusial, anda mungkin tidak memerlukannya lagi. Direka untuk menggantikan cakera keras tradisional, pemacu keadaan pepejal (SSD) menggunakan memori flash untuk memberikan prestasi dan ketahanan yang jauh lebih baik. Oleh kerana terdapat banyak bahagian yang bergerak kecil di dalam pemacu keras anda - kepala magnet, gelendong dan piring berputar - mudah untuk sesuatu yang salah (terjemahan: anda boleh kehilangan data penting anda).

Sekiranya anda ingin memastikan data anda selamat dan meningkatkan prestasi sistem anda, berikut adalah lima sebab mengapa anda ingin mempertimbangkan SSD.

# SSD lebih tahan lama.
Dengan pemacu cakera tradisional, gerakan yang berterusan yang dihasilkan oleh bahagian bergerak kecil menghasilkan haba, yang merupakan faktor utama dalam kegagalan cakera keras. Kerana SSD tidak mempunyai bahagian yang bergerak, SSD lebih dipercayai dan lebih getaran / tahan kejutan daripada pemacu keras tradisional. SSD juga lebih tahan terhadap penurunan biasa, kemalangan, dan memakai dan lusuh kerana SSD tidak mempunyai bahagian kecil dan mudah terdedah kepada pemacu keras tradisional. Jika anda berlaku untuk menjatuhkan komputer riba anda dan ia telah dipasang SSD, skrin anda mungkin akan rosak sebelum SSD. Itulah ketahanan SSD.

# SSD lebih cepat.
Tanpa bahagian yang bergerak untuk melambatkan komputer anda, SSD tidak hanya lebih cepat; SSD bersedia untuk pergi apabila anda berada. SSD krimial menawarkan prestasi beban segera, bermakna masa boot yang lebih cepat, masa loading aplikasi yang lebih cepat, dan responsiveness sistem yang lebih baik.

# SSD lebih mudah dibawa.
Oleh kerana SSD berat kurang daripada cakera keras, SSD lebih mesra mudah alih dan SSD membantu membuat komputer riba anda mudah dibawa. Dengan komponen ringan dan pembinaan pepejal, SSD lebih sesuai untuk perjalanan yang berterusan.

# SSD lebih cekap.
Oleh kerana SSD tidak mempunyai bahagian yang bergerak, SSD memerlukan kuasa yang kurang untuk beroperasi, yang bermakna anda akan mendapat hayat bateri lebih lama. SSD juga lebih senyap.

# SSD mudah dipasang.

Dengan sedikit lebih daripada pemutar skru dan manual pemilik anda, anda boleh memasang SSD Crucial - tidak ada pengalaman yang diperlukan!



Berikut Merupakan Testimoni Yang Kami Dapat Daripada Customer



Untuk mengatahui lebih lanjut silalah lawati website kami di Macnote Studio


Tak tahu dimana lokasi MACNOTE Gombak?


Anda boleh hubungi kami melalui:
                         


Anda amat dialu-alu datang terus ke MACNOTE di Gombak:


KAMI DI GOMBAK ( BERDEKATAN GIANT BT CAVES DAN MCD SERI GOMBAK)
- 10 MINIT DARI KEPONG DAN SELAYANG
- 15 MINIT DARI SETAPAK DAN SENTUL
- 25 MINIT DARI BANGSAR DAN AMPANG 
- 30 MINIT DARI PUCHONG DAMANSARA DAN CHERAS



Tiada ulasan:

Catat Ulasan