Macbook Repair - Mecnote

Cari Model Mac

Sabtu, 10 Februari 2018


LG Rilis teknologi Smartphone terbaru 

Unik” Anti Nyamuk”Image result for lg anti mosquito


LG Siaran teknologi Smartphone terbaru Unik "Anti Nyamuk" - pengilang LG semakin menunjukkan exsistensinya di dunia telefon pintar dengan membangunkan teknologi telefon pintar terbaru unik iaitu telefon pintar pengusir nyamuk alias anti nyamuk, disaat yang lain berlumba -lomba menambah ataupun membesarkan daya tahan batery serta kapasiti memory untuk menarik pengguna.

Telefon yang dipanggil LG K7i baru dilancarkan di India. K7i dibenamkan dengan ciri bernama Mosquiote Away, yang sesuai dengan namanya didakwa mampu mengusir nyamuk. Ciri ini mendakwa LG menjadi ciri pertama di dunia.

Image result for lg anti mosquito

LG Perkenalkan Teknologi Smartphone Terkini Terkini "Anti nyamuk"

Dikutip detikINET dari PhoneArena Khamis, (28/9/2017) cara kerjanya teknologi telefon pintar terbaru ini adalah apabila ciri ini diaktifkan, maka pada bahagian casing belakang akan mengeluarkan bunyi ultrasonik. Suara ini hanya didengar oleh nyamuk, jadi apabila mendengarnya, serangga itu akan pergi.

Sesungguhnya, teknologi itu masih menjadi perdebatan sama ada ia boleh menyimpan nyamuk nakal. Tetapi nampaknya LG mahu membawa sesuatu yang unik di telefon sebagai titik jualan.

spesifikasi LG K7i

LG K7i mempunyai bentang skrin 5 inci (854 × 480 pixel) dan sudah barang tentu di bekalkan aplikasi dari OS Marshmallow. Pemproses teras quad 1.1 GHz yang digabungkan dengan RAM 2GB dan penyimpanan dalaman 16 GB. ini sudah tentu dari segi memori telah menyediakan standart yang memenuhi syarat dalam era teknologi smartpne semasa.

Untuk kamera belakang dibekalkan dengan resolusi 8 MP dengan LED flash dan 5 MP untuk kamera depan, jadi untuk anda yang senang dengan selfi kaamera yang satu ini boleh di andalkan ketajamannya dalam membidik sasaran foto yang di inginkan, Ada juga ciri-ciri sensor cap jari untuk menambah keselamatan selain pengekodan yang sudah wujud. Untuk menyokong kuasa, telefon ini mempunyai kuasa bateri 2500 mAh.

Harga yang ditawarkan di India ialah 7990 rupee . Belum diketahui sama ada telefon ini akan diedar di luar India.


Macbook / Laptop Rosak , Tanya Kami .. Dimana Kami? - ( Seri Kembangan Outlet )


 - 5 Minit Dari Kinrara
- 10 Minit Dari Cheras , Putrajaya
- 15 Minit Dari Puchong 
- 20 Minit Dari KL 
- 25 Minit Dari Bangsar









Macnote Studio Seri Kembangan

Lot G.45 , Bazaar Rakyat PKPS,

Jalan Putra Permai 5/4,
Bandar Putra Permai,
4330 Seri Kembangan, Selangor

Waze  : Bazaar Rakyat PKPS

Google Maps : Bazaar Rakyat PKPS
E-mail  : macbookstationsk@gmail.com

Phone  : 03-8938 2344 /0105267005
Tel : 0105267005

Landmark : Cari Hotel M Design ( Tengok Gambar Diatas)

Waktu Operasi : Isnin - Ahad (10 a.m. - 9 p.m.) Setiap Hari

Tiada ulasan:

Catat Ulasan