Macbook Repair - Mecnote

Cari Model Mac

Khamis, 22 Februari 2018


Huawei menggunakan Mate 10 Pro AI untuk mengawal kereta tanpa pemandu


Projek RoadReader telah melihat Huawei menggunakan keupayaan pengenalan objek automatik dalam telefon bimbit Mate 10 Pro untuk mengenali, belajar, dan mengelakkan objek ketika memandu kenderaan autonomi.
huawei-ai-driverless-car.png

Huawei telah memperluaskan kepentingan kecerdasan buatannya (AI) ke dalam kenderaan tanpa pemandu, yang mengumumkan pada hari Khamis bahawa ia telah menggunakan telefon pintar berkuasa AI untuk memandu sebuah kereta.
Di bawah projek RoadReader, Huawei berkata ia telah menggunakan peranti Mate 10 Prountuk melakukan pengiktirafan objek pintar untuk membezakan antara ribuan objek yang berbeza termasuk anjing, kucing, bola, dan basikal dan "belajar mengambil tindakan yang paling sesuai".
"Tidak seperti kereta pengemudi lain, yang hanya mengesan halangan, Huawei telah mengubah Porsche Panamera menjadi kenderaan tanpa pemandu yang tidak hanya melihat, tetapi amat memahami persekitarannya," kata gergasi teknologi China itu.
Keupayaan AI pengiktirafan automatik pada mulanya dimasukkan ke dalam Mate 10 Pro untuk meningkatkan fotografi, dengan Huawei mengatakan teknologi ini boleh digunakan semula daripada bergantung kepada cip yang dibina khas pihak ketiga.
Menurut Huawei Western Europe CMO Andrew Garrihy, ia kemudian mengambil syarikat itu hanya lima minggu untuk mencapai prestasi ini dengan teknologinya.
"Telefon pintar kami sudah beredar pada pengiktirafan objek. Kami mahu melihat jika dalam masa yang singkat kami dapat mengajarnya bukan sahaja untuk memandu kereta, tetapi untuk menggunakan keupayaan AI untuk melihat objek tertentu, dan diajar untuk mengelakkannya, "Kata Garrihy.
"Elemen seterusnya yang lebih bijak ialah maklumat yang digunakan oleh kereta untuk membolehkannya bergerak dengan sewajarnya. Hakikat bahawa ini dibina ke dalam telefon bermakna pengiktirafan itu berlaku dalam sekejap," kata Peter Gauden, pengurus pemasaran produk kanan global di CBG London Hub, Huawei Technologies, menambah dalam video .
Sokongan AI Huawei juga menyaksikan perjanjian strategik dengan gergasi enjin carian China Baidu pada bulan Disember untuk membina ekosistem AI mudah alih terbuka yang merangkumi platform, teknologi, perkhidmatan internet, dan ekosistem kandungan.
Ekosistem terbuka akan dibina menggunakan platform HiAI Huawei dan unit pemprosesan saraf neural (NPU), dan Baidu's PaddlePaddle rangka kerja pembelajaran mendalam dan Baidu Brain, yang mengandungi perkhidmatan dan aset AI Baidu. Ia akan membolehkan pemaju AI menggunakan teknologi ini.
Di bawah perkongsian ini, Baidu dan Huawei juga akan berusaha untuk mendapatkan pengiktirafan suara dan imej yang lebih baik pada peranti pintar, dan akan membina ekosistem perisian dan perkakasan realiti (AR) yang diperkembangkan pengguna.
Juga sedang berusaha untuk membangunkan memandu autonomi dan kenderaan autonomi, Baidu berharap untuk menggunakan pangkalan pelanggan Huawei untuk projek AI mudah alih.
Ketua ketua Kejuruteraan Perisian Pengguna dan pengarah Kejuruteraan Perisikan Felix Zhang pada bulan November berkata penambahan keupayaan AI untuk telefon pintar akan membawa peralihan teknologi seterusnya, membandingkan AI hingga ke kemunculan enjin stim dari segi kemampuannya untuk mengubah kehidupan orang secara asasnya .
Mobile AI akan menukar dua aspek utama telefon pintar, katanya: Interaksi mesin pengguna, dan "keterbukaan konteks-peribadi".
Aspek pertama akan meningkatkan kecekapan antara pengguna dan telefon mereka di seluruh teks, suara, imej, video dan sensor, sementara yang kedua akan secara aktif menyediakan perkhidmatan dan maklumat yang diagregatkan merentasi aplikasi, kandungan, ciri pihak ketiga dan ciri-ciri asli, jelasnya .
"Sekiranya anda melihat keseluruhan ekosistem, AI pada dasarnya akan menukar telefon dari telefon pintar itu ke telefon pintar," kata Zhang.
Huawei telah memperkenalkan chipset Kirin 970 dengan terbina dalam AI pada bulan September, pada masa itu memanggilnya "masa depan telefon pintar". AI mudah alihnya terdiri daripada gabungan AI dan awan AI pada peranti.
"Huawei komited untuk membangunkan peranti pintar ke dalam peranti pintar dengan membina keupayaan akhir-ke-akhir yang menyokong pembangunan bersepadu cip, peranti, dan awan," kata Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Perniagaan Huawei Richard Yu pada masa itu.
"Matlamat utama adalah untuk memberikan pengalaman pengguna yang lebih baik. Kirin 970 adalah yang pertama dalam satu siri kemajuan baru yang akan membawa ciri-ciri AI yang kuat ke peranti kami dan membawa mereka di luar pertandingan."
Had dalam awan AI memerlukan penambahbaikan di seluruh kependaman, kestabilan, dan privasi, kata Huawei, dengan AI pada peranti yang menyediakan ini serta menambahkan data sensor kepada tawaran tersebut.
Telefon pintar utama, Mate 10 dan Mate 10 Pro datang dengan pemproses Kirin yang berfokus AI, yang mempunyai NPU yang berdedikasi yang dapat memproses 2,000 imej per minit melalui teknologi pengenalan imej.
Huawei juga menyediakan Kirin 970 sebagai platform terbuka untuk pemaju dan rakan kongsi AI mudah alih untuk memacu perkembangan selanjutnya.
Macbook / Laptop Rosak , Tanya Kami .. Dimana Kami? - ( Seri Kembangan Outlet )


 - 5 Minit Dari Kinrara
- 10 Minit Dari Cheras , Putrajaya
- 15 Minit Dari Puchong 
- 20 Minit Dari KL 
- 25 Minit Dari Bangsar










Macnote Studio Seri Kembangan

Lot G.45 , Bazaar Rakyat PKPS,

Jalan Putra Permai 5/4,
Bandar Putra Permai,
4330 Seri Kembangan, Selangor

Waze  : Bazaar Rakyat PKPS

Google Maps : Bazaar Rakyat PKPS
E-mail  : macbookstationsk@gmail.com

Phone  : 03-8938 2344 /0105267005
Tel : 0105267005

Landmark : Cari Hotel M Design ( Tengok Gambar Diatas)

Waktu Operasi : Isnin - Ahad (10 a.m. - 9 p.m.) Setiap Hari

Tiada ulasan:

Catat Ulasan