Macbook Repair - Mecnote

Cari Model Mac

Selasa, 6 Februari 2018

General Trick for computer


1. Buka kembali tab tertutup . 

Tutup tab secara tidak sengaja? Hanya tekan Ctrl + Shift + T untuk membuka semula tab tertutup yang paling baru dan kembali kepada apa yang sedang anda lakukan (Cmd + Shift + T pada Mac).

2. Kawalan windows dan pelbagai kawalan monitor.

Menekan Kunci Windows + Arrow Keys akan menyebabkan windows menjadi cepat snap ke setiap sisi sama ada monitor. Sebagai alternatif, hold Shift + Windows Key + Arrow akan menyebabkan tetingkap melompat ke monitor lain. Semasa menekan Windows + P, anda akan dapat menyediakan paparan kedua atau projektor dengan cepat.

3. Batalkan di mana-mana untuk membetulkan kesilapan kecil 

Adakah anda tahu anda boleh membatalkan hampir apa-apa tindakan? Ctrl + Z adalah kekunci panas utama, dan pasti anda tahu tentang hal itu, namun perhatikan bahawa membatalkan tidak hanya digunakan untuk menaip. Sekiranya anda tidak sengaja memadam atau memindahkan fail, anda boleh menekan Ctrl + Z untuk membawanya kembali ke tempatnya (Ctrl + Y akan mengembalikan apa sahaja yang anda undid).

4. Pintasan papan kekunci YouTube

Jika anda berfikir menggunakan bar ruang untuk menjeda video YouTube adalah berkesan (kecuali apabila fokus di tempat lain dan ia tidak berfungsi), cuba cuba menggunakan K untuk berhenti sementara J dan L akan melangkah ke belakang / ke hadapan 10 saat. M berfungsi untuk bisu. Super berguna.

5. Menu Pengguna Kuasa Windows 

Anda boleh membuka senarai destinasi pengguna kuasa umum di Windows dengan mengklik kanan kiri bawah butang mula pada Windows 8 dan 10 yang membuka menu konteks dengan pintasan kepada pilihan kuasa, penonton acara, pengurus peranti dan sebagainya. Menu ini juga boleh diakses dengan menekan kekunci Windows + X.



Macbook / Laptop Rosak , Tanya Kami .. Dimana Kami? - ( Seri Kembangan Outlet )


 - 5 Minit Dari Kinrara
- 10 Minit Dari Cheras , Putrajaya
- 15 Minit Dari Puchong 
- 20 Minit Dari KL 
- 25 Minit Dari Bangsar







Macnote Studio Seri Kembangan

Lot G.45 , Bazaar Rakyat PKPS,

Jalan Putra Permai 5/4,
Bandar Putra Permai,
4330 Seri Kembangan, Selangor

Waze  : Bazaar Rakyat PKPS

Google Maps : Bazaar Rakyat PKPS
E-mail  : macbookstationsk@gmail.com

Phone  : 03-8938 2344 /0105267005
Tel : 0105267005

Landmark : Cari Hotel M Design ( Tengok Gambar Diatas)

Waktu Operasi : Isnin - Ahad (10 a.m. - 9 p.m.) Setiap Hari

Tiada ulasan:

Catat Ulasan