Macbook Repair - Mecnote: Final Cut Pro X: Seorang Video Editor yang hebat pasti Menyukainya

Cari Model Mac

Jumaat, 2 Februari 2018

Final Cut Pro X: Seorang Video Editor yang hebat pasti Menyukainya

Final Cut Pro X: Seorang Video Editor yang hebat pasti Menyukainya

Lebih banyak prosumer daripada profesional sekarang, tetapi masih banyak tawaran kepada pencipta bebas dari semua jenis.

 

dia Mac-eksklusif Final Cut Pro X adalah definisi yang sangat baik dari program penyunting video prosumer. Diturunkan dari alat profesional yang lebih mahal, ia cuba menjembatani jurang antara pengguna yang mahukan sesuatu yang kuat tetapi mudah dan berpatutan, dan profesional yang tidak dapat menanggung kehilangan satu fungsi.

Hasilnya, mengejutkan, adalah program penyuntingan video yang inovatif, elegan, dan luar biasa yang memberi perkhidmatan kepada kebanyakan orang dalam kedua-dua kategori-selagi mereka mempunyai Mac. Apple menawarkan percubaan percuma 30 hari, dan pakej penuh      dari Mac App Store.

Menyeimbangkan keperluan profesional dan profesional
Apabila versi pertama Final Cut Pro X dikeluarkan pada tahun 2011, menggantikan Final Cut Pro yang lebih mantap yang digunakan dalam bidang penyuntingan profesional di seluruh dunia, ia tidak diterima dengan baik oleh komuniti profesional kerana banyak ciri penting, seperti pengeditan multi kamera, telah hilang dalam peralihan. Kebanyakan ciri-ciri tersebut telah ditambah kembali-sering dalam pelaksanaan semula-sejak itu. Final Cut Pro X tidak boleh menjadi penyokong utama di Hollywood lagi, tetapi ia tidak semestinya perlu. Ia menawarkan banyak kepada pencipta bebas dari semua jenis.


Final Cut Pro X tidak takut untuk mengorbankan beberapa idea suci mengenai alur kerja penyuntingan video. Editor video yang berpengalaman akan terkejut bahawa garis masa tidak ditunjukkan dalam cara mereka terbiasa, walaupun berkongsi beberapa idea teras. Final Cut Pro X mengambil pendekatan yang berbeza dengan apa yang dipanggil trek tunggal, "garis masa magnetik," tetapi ia hanya berfungsi dalam kebanyakan kes.

Menjaga kerja anda teratur dan efisien menjadi lebih mudah dengan ciri yang dipanggil "peranan." Setiap aset video atau audio boleh ditugaskan untuk peranan, "dialog," atau "tajuk" -dan anda boleh memohon perubahan kepada aset tersebut sebagai ditetapkan. Di samping itu, versi terkini Final Cut kini mewarnakan kod-kod warna aset-aset tersebut dalam garis masa anda, menjadikannya mudah untuk melihat unsur-unsur cerita anda sekilas.

Anda boleh menambah dan mengalih keluar hampir setiap bahagian antara muka Final Cut menggunakan arahan papan kekunci atau menu drop-down dalam bar status-dan anda boleh membuat susun atur tersuai dengan ciri yang anda inginkan untuk situasi yang berbeza. Yang mengatakan, anda tidak boleh melepaskan antara muka tertentu ke dalam tetingkap mereka sendiri, atau klik dan seretnya secara bebas di sekitar ruang kerja, seperti yang anda boleh dalam kebanyakan perisian bersaing.


Final Cut termasuk banyak kesan, tajuk, dan peralihan. Ia tidak mengalahkan beberapa perisian lain dalam nombor semata-mata, tetapi kualiti tinggi di seluruh papan, dan anda boleh membawa tambahan dari pihak ketiga untuk mengembangkan perpustakaan.

Mengimport dan mengeksport adalah mudah. Alat pengimport sangat kuat: Anda boleh pratonton video dan memohon pembetulan warna dan memperbaiki masalah audio dari antara muka yang mengimport. Anda juga boleh memohon peranan kepada aset, atau memaklumkannya secara automatik. Secara lalai, aplikasi itu boleh mengeksport ke format video 720p, 1080p, dan 4K untuk peranti Apple (H.264), ke DVD, dan ke Facebook, YouTube, dan Vimeo. 4K disokong untuk YouTube dan Vimeo.


Terima kasih kepada kemas kini terkini, Final Cut kini menyokong format video HEVC (juga dipanggil H.265). Ini amat berguna untuk video 4K kerana ia biasanya menghasilkan saiz fail yang lebih kecil untuk video berkualiti tinggi. Apple baru-baru ini mengemas kini macOS High Sierra untuk menyokong format ini, dan kini format default untuk video yang diambil pada iPhone. Ia juga kini menyokong 360 video VR.

Senarai format yang disokong kuat, tetapi menyokong beberapa format lain akan memerlukan menghantar video ke program Apple lain yang dipanggil Pemampat.

Perlu diingat jika anda bekerjasama dengan pasukan yang Final Cut Pro X menghalang persembahan dari Adobe dalam ciri kolaborasi, walaupun ia hanya cukup untuk digunakan. Keterbatasan ini mungkin menyebabkan pro high-end bekerja dalam pasukan untuk menghilangkan diri, tetapi ia mungkin tidak akan menghentikan penonton sasaran baru Final Cut Pro X daripada membeli perisian. Dengan harga satu masa, prestasi cemerlangnya, antara muka yang mudah dan kuat, dan pelbagai inovasi aliran kerja, Final Cut merupakan pilihan yang sangat baik untuk pencipta video solo, dari YouTubers hingga videogram acara kepada pembuat filem bebas.


Untuk mengulas artikel ini dan kandungan Macnote Studio yang lain, lawati halaman Facebook kami.


Berikut Merupakan Testimoni Yang Kami Dapat Daripada Customer



Untuk mengatahui lebih lanjut silalah lawati website kami di Macnote Studio


Tak tahu dimana lokasi MACNOTE Gombak?


Anda boleh hubungi kami melalui:
                         


Anda amat dialu-alu datang terus ke MACNOTE di Gombak:


KAMI DI GOMBAK ( BERDEKATAN GIANT BT CAVES DAN MCD SERI GOMBAK)
- 10 MINIT DARI KEPONG DAN SELAYANG
- 15 MINIT DARI SETAPAK DAN SENTUL
- 25 MINIT DARI BANGSAR DAN AMPANG 
- 30 MINIT DARI PUCHONG DAMANSARA DAN CHERAS



Tiada ulasan:

Catat Ulasan