Macbook Repair - Mecnote

Cari Model Mac

Isnin, 12 Februari 2018

Cara Betulkan Komputer Yang Tak Detect Papan KekunciImage result for keyboard problem

Sekiranya anda menghadapi masalah untuk mendapatkan komputer anda untuk mengenali papan kekunci anda, mudah dikecewakan. Walau bagaimanapun, jika kuasa komputer seperti biasa, masalah yang paling mungkin terletak pada pemacu komputer, yang merupakan program kecil yang membolehkan komputer anda berinteraksi dengan peranti, seperti papan kekunci. Mujurlah, proses memuat turun pemacu baru agak mudah.



  • Pergi ke menu Mula dan pergi ke tab "Aksesori". Di bawah "Kebolehcapaian", anda akan menemui "Papan Kekunci Pada Skrin." Pilih pilihan ini untuk menarik papan kekunci pada skrin anda yang boleh anda gunakan untuk memasukkan teks sehingga keyboard anda diperbaiki.
  • Navigasi ke Panel Kawalan dan kemudian cari ikon "Perkakasan dan Bunyi". Klik dua kali, kemudian pilih "Papan Kekunci" dari utiliti.
  • Klik pada tab "Perkakasan" dan kemudian klik dua kali pada papan kekunci anda dalam profil perkakasan.
  • Pilih tab "Pemandu" dan kemudian pilih "Kemas kini pemandu." Sekiranya anda disambungkan ke Internet, tetingkap akan muncul memulakan proses tersebut. Jika anda tidak disambungkan, tetingkap lain akan muncul meminta anda untuk menyambung sebelum meneruskan.
  • Ikuti arahan untuk memasang pemacu terkini. Kemudian cabut papan kekunci, pasangkan semula, dan mulakan semula komputer.Image result for keyboard problem

Petua:

Pastikan sambungan papan kekunci ke komputer selamat. Kadang-kadang masalah ini dapat diselesaikan hanya dengan menolak sambungan yang longgar.

Amaran:

Jika komputer masih tidak mengenali papan kekunci, peralatan mungkin sudah lapuk. Semak dengan pengeluar papan kekunci anda untuk melihat sama ada model yang anda miliki masih disokong oleh OS semasa anda.


Macbook / Laptop Rosak , Tanya Kami .. Dimana Kami? - ( Seri Kembangan Outlet )


 - 5 Minit Dari Kinrara
- 10 Minit Dari Cheras , Putrajaya
- 15 Minit Dari Puchong 
- 20 Minit Dari KL 
- 25 Minit Dari Bangsar









Macnote Studio Seri Kembangan

Lot G.45 , Bazaar Rakyat PKPS,

Jalan Putra Permai 5/4,
Bandar Putra Permai,
4330 Seri Kembangan, Selangor

Waze  : Bazaar Rakyat PKPS

Google Maps : Bazaar Rakyat PKPS
E-mail  : macbookstationsk@gmail.com

Phone  : 03-8938 2344 /0105267005
Tel : 0105267005

Landmark : Cari Hotel M Design ( Tengok Gambar Diatas)

Waktu Operasi : Isnin - Ahad (10 a.m. - 9 p.m.) Setiap Hari

Tiada ulasan:

Catat Ulasan