Macbook Repair - Mecnote

Cari Model Mac

Khamis, 15 Februari 2018


Cara Bersihkan Laptop Acer Aspire


Image result for acer aspire
Mari kita menghadapinya. Komputer riba mendapat kotor dengan cepat. Cara kami menggunakannya secara kasar meningkatkan pendedahan mereka kepada tumpahan, serbuk dan serpihan lain. Bagi komputer kecil seperti Acer Aspire One, pendedahan kepada kotoran dan serpihan mungkin lebih besar. Sekiranya diabaikan, akhirnya zarah-zarah ini boleh berfungsi dengan cara memasuki papan kekunci dan boleh menyebabkan komputer rosak. Skrin adalah magnet lain untuk kotoran. Untuk tontonan optimum, anda perlu membersihkan habuk dan kotoran secara berkala dari skrin komputer. Komputer riba adalah instrumen yang halus dan ada cara yang betul untuk membersihkannya tanpa merosakkannya.
An image of a circuit board. 1. Matikan komputer dan cabut kabel kuasa. Ia juga merupakan idea yang baik untuk mengeluarkan bateri untuk mengelakkan kerosakan jika ada cecair yang perlu berlaku untuk mencari jalannya dalam kes itu. Dengan memastikan kain itu hanya lembap dan tidak menetes, anda boleh menghalangnya daripada berlaku. 2. Gunakan kalis air termampat dengan hujung jerami yang disambungkan untuk menghancurkan serpihan keluar dari ruang di papan kekunci. Semburkan udara termampat di sudut ke papan kekunci untuk memaksa serpihan keluar dari retak. Jika perlu, gunakan kapas untuk mengeluarkan serpihan yang keras kepala dari ruang di papan kekunci.Image result for  rubbing alcohol on a cloth
3. Sapukan sedikit alkohol pada kain dan gunakannya untuk perlahan-lahan lap ke atas papan kekunci dan pad sentuh. Pastikan kain tidak begitu basah sehingga alkohol itu menetes. 4. Gunakan kain yang disejukkan alkohol yang sama untuk menghapuskan kes komputer. 5. Gunakan swab kapas kering untuk membersihkan ventilasi kipas di sebelah kiri dan bahagian bawah komputer. Perlahan-lahan menghilangkan apa-apa serat atau serpihan yang terkumpul di dalam lubang-lubang. 6. Sapukan sejumlah kecil larutan alkohol / air ke kain lembut yang tidak lembut dan perlahan lap skrin. Jangan gunakan tekanan ke skrin. Tidak ada keadaan sekiranya anda menggunakan tuala kertas untuk membersihkan skrin LCD. Melakukannya boleh menyebabkan calar. Amaran Jangan gunakan pembersih tingkap untuk membersihkan skrin LCD. Kebanyakan pembersih tingkap mengandungi ammonia, yang akan merosakkan salutan skrin.


Macbook / Laptop Rosak , Tanya Kami .. Dimana Kami? - ( Seri Kembangan Outlet )


 - 5 Minit Dari Kinrara
- 10 Minit Dari Cheras , Putrajaya
- 15 Minit Dari Puchong 
- 20 Minit Dari KL 
- 25 Minit Dari Bangsar









Macnote Studio Seri Kembangan

Lot G.45 , Bazaar Rakyat PKPS,

Jalan Putra Permai 5/4,
Bandar Putra Permai,
4330 Seri Kembangan, Selangor

Waze  : Bazaar Rakyat PKPS

Google Maps : Bazaar Rakyat PKPS
E-mail  : macbookstationsk@gmail.com

Phone  : 03-8938 2344 /0105267005
Tel : 0105267005

Landmark : Cari Hotel M Design ( Tengok Gambar Diatas)

Waktu Operasi : Isnin - Ahad (10 a.m. - 9 p.m.) Setiap Hari

Tiada ulasan:

Catat Ulasan