Macbook Repair - Mecnote: Bagaimana untuk membaiki Loading Screen selepas log masuk di macOS

Cari Model Mac

Jumaat, 2 Februari 2018

Bagaimana untuk membaiki Loading Screen selepas log masuk di macOS

Bagaimana untuk membaiki Loading Screen selepas log masuk di macOS


Beberapa hari lalu, selepas MacBook 12 inci saya berjalan Sierra terbaru menjadi lembap, saya mula semula. Selepas memasukkan kata laluan akaun saya, Mac saya menunjukkan pemutar kemajuan putih yang menggunakan "jurucakap" - jenis pemintal yang biasanya anda lihat pada shutdown-akan muncul selama beberapa saat, kemudian hilang, diganti dengan kursor yang tidak dapat dipindahkan dengan trackpad. Ini akan berulang-ulang berulang-ulang.

Saya akan mempunyai jenis masalah yang serupa sehingga sekali semasa ujian beta untuk perisian yang saya tidak mahu menyebutkan nama itu, kerana isu ini telah diselesaikan untuk kita yang canggih dan pembebasan perisian tertentu tidak lebih lama dalam pembangunan. Dalam hal ini, pemutar akan muncul dan hilang, tetapi tidak ada kursor, dan lebih cepat. Saya menghubungi bekas pemaju dan mengikuti arahannya untuk menggunakan Pemulihan dan Terminal untuk mengalih keluar semua fail yang berkaitan, tetapi itu tidak menyelesaikan masalah ini. Tanpa perisian yang dipasang, sesuatu yang lain masih mencetuskan kelakuan yang sedikit berbeza.

Saya telah melalui beberapa pilihan, termasuk, selepas meminta nasihat di Twitter, yang saya tidak pertimbangkan:

  • Saya boleh boot ke Recovery (Command-R selepas startup atau restart), jadi saya boot ke itu dan berlari Utility Disk. Cakera itu diperiksa dengan baik.
  • Saya mula menjadi mod pengguna tunggal dan menggunakan alat baris arahan untuk memeriksa masalah, dan sekali lagi, tiada apa yang muncul. Selepas keluar ke sesi interaktif, isu pemutar yang sama muncul. Tiada kesilapan yang saya dapati membantu menolong masalah ini.
  • Mod selamat tidak memintas titik selepas masuk di mana blokade berlaku, jadi ia tidak digunakan.
  • Dalam Pemulihan, saya memasang semula Sierra tanpa memadamkan cakera. Masalah yang sama.

Satu perkara yang saya tidak ingat untuk mencuba, dan ingin saya, cuba untuk memaparkan bahagian dari Mac lain-atau menggunakan SSH (akses Terminal gaya selamat jauh) untuk mengetahui sama ada saya boleh mengakses sistem semasa keadaan gagal.

Saya mula tertanya-tanya sama ada masalah video atau GPU bukan masalah sistem. Apple dan pembuat komputer lain melibatkan mod yang lebih mudah dalam sistem grafik mereka pada masa boot, dan kemudian menyalakan kuasa penuh sebaik sahaja OS telah dimulakan. Mod selamat Apple, misalnya, melumpuhkan grafik dipercepatkan, contohnya, yang boleh menyebabkan gangguan video.

Untuk mengasingkan sama ada perkakasan atau OS, saya memutuskan bahawa sejak cakera masih boleh dicapai, saya akan melakukan klon penuh melalui Pemulihan menggunakan Utiliti Disk. Berikut adalah cara anda melakukannya:

  1. Sambungkan pemacu luaran.
  2. Booting into Recovery (Command-R).
  3. Klik Utiliti Disk dalam senarai yang muncul dan klik Teruskan.
  4. (Pilihan) Jika anda mempunyai FailVault didayakan, pilih partition anda, dan klik Mount. Apabila diminta, masukkan kata laluan pentadbiran.
  5. Pilih pemacu permulaan dan kemudian pilih Fail> Imej Baru> Imej dari "Nama Partition."
  6. Pilih pemacu luaran sebagai destinasi.


Operasi ini mencipta klon yang boleh dipasang tetapi tidak boleh boot sebagai imej cakera. Kemudian saya menggunakan Utiliti Disk untuk memadamkan pemacu. Malangnya, ini memadamkan partition Pemulihan juga! Pada permulaan semula, Mac kembali ke Pemulihan Internet, di mana ia memuat turun perisian Pemulihan dan kemudian memasang dan melancarkannya. Saya menggunakan Utiliti Disk untuk memulihkan pemacu permulaan saya dari klon, yang memikirkan yang mungkin telah membersihkan keadaan.

(Dalam Utiliti Cakera, pilih pemacu permulaan, klik Pulihkan, dan kemudian klik Imej untuk memilih imej. Beberapa klon mungkin tidak berfungsi dalam bentuk imej, tetapi Disk Utility melancarkannya, dan kemudian anda boleh memilih klon yang dipasang sebagai sumber untuk pulihkan.)



Memulihkan menyebabkan masalah yang sama, jadi apa pun isu itu, ia tertanam dalam sistem tertentu yang telah saya pasang.

Saya kembali dan masuk ke Pemulihan, dan memadamkan pemacu sekali lagi dan memasang macOS. Kerana umur mesin, partition Pemulihan Internet dimuatkan El Capitan. (Jika anda memasang perisian Pemulihan Sierra, pada 10.12.4, anda boleh memaksa sama ada OS X / macOS serasi yang tertua untuk memuat atau yang paling terkini bergantung kepada sama ada anda menekan Command-R atau Command-Option-R. Kerana saya ' d memadam cakera Pemulihan, Pemulihan Internet memasang versi yang dihantar oleh komputer.) Mac didapatkan denda ke dalam pelepasan El Capitan, jadi saya menjalankan pembaruan Sierra secara berasingan, yang juga berfungsi. Ini menjadikan kesalahan perkakasan kelihatan tidak mungkin.

Daripada memulihkan lagi, saya berlari Pembantu Migrasi, dan memilih imej cakera klonari saya sebagai sumbernya. Saya memilih semua yang ditawarkan untuk penghijrahan. Beberapa jam berlalu, mesin reboot, dan ... Saya kembali lagi ke kursor / spinner / kursor / pemintal.

Saya memutuskan untuk mencuba satu perkara lagi sebelum membuang diri saya atas rahmat Bar Genius. (Pelantikan seterusnya apabila semua ini bermula kira-kira lima hari kemudian, jadi saya belum melihat Apple.)

Saya memadam partition permulaan (bukan pemacu) dan memasang semula Sierra. Kemudian saya menggunakan Penolong Migrasi untuk mengimport hanya Aplikasi, akaun pengguna saya dan Tetapan Komputer & Rangkaian. Kali ini, saya tidak menandatangani Fail dan Folder Lain, dengan mengandaikan bahawa ini adalah masalah dimana ia berkaitan dengan sistem. Oleh kerana saya mempunyai klon penuh, saya dapat menyelamatkan mana-mana barang yang hilang kemudian jika perlu.

Saya perlu log masuk semula ke pelbagai perkhidmatan (Apple dan sebaliknya), Backspaze untuk "drive baru" dengan nama yang sama, dan membenarkan sekumpulan perilaku peringkat sistem melalui tab Privacy tab Privasi Keamanan & Privasi. Saya juga perlu mengaktifkan semula FileVault, yang tidak berkuat kuasa selepas memadamkan pemacu, kerana ia perlu dipasang semasa menjalankan macOS.

Tanya Macnote Studio
Kami sentiasa mencari masalah baru untuk diselesaikan! E-mel anda ke macbookstation@gmail.com termasuk menangkap skrin yang sesuai. Macnote akan membalas serta memberi jawapan kepada setiap pertanyaan, dan kami juga memberikan nasihat penyelesaian masalah langsung.


Untuk mengulas artikel ini dan kandungan Macnote yang lain, lawati halaman Facebook kami.


Berikut Merupakan Testimoni Yang Kami Dapat Daripada Customer



Untuk mengatahui lebih lanjut silalah lawati website kami di Macnote Studio


Tak tahu dimana lokasi MACNOTE Gombak?


Anda boleh hubungi kami melalui:
                         


Anda amat dialu-alu datang terus ke MACNOTE di Gombak:


KAMI DI GOMBAK ( BERDEKATAN GIANT BT CAVES DAN MCD SERI GOMBAK)
- 10 MINIT DARI KEPONG DAN SELAYANG
- 15 MINIT DARI SETAPAK DAN SENTUL
- 25 MINIT DARI BANGSAR DAN AMPANG 
- 30 MINIT DARI PUCHONG DAMANSARA DAN CHERAS



Tiada ulasan:

Catat Ulasan