Macbook Repair - Mecnote: Bagaimana untuk berkongsi rangkaian Ethernet internet melalui wifi dengan komputer riba Macbook anda

Cari Model Mac

Isnin, 19 Februari 2018

Bagaimana untuk berkongsi rangkaian Ethernet internet melalui wifi dengan komputer riba Macbook anda

Bagaimana untuk berkongsi rangkaian Ethernet internet melalui wifi dengan komputer riba Macbook anda


Kongsi internet Mac ke beberapa peranti lain seperti iPhone, Mac, iPad atau bahkan telefon Android, sebarang peranti yang boleh menyambung ke Internet melalui Wi-Fi,  dan dalam hal beberapa komputer lain,  anda juga boleh berkongsi Mac internet menggunakan kabel Ethernet.
  Selalunya keperluan untuk berkongsi internet dengan ahli keluarga, kawan atau kenalan, dan ia akan menjadi untuk setiap orang jika kami memutuskan untuk membaginya,  tetapi pilihan yang baik adalah untuk berkongsi dari Mac kami dan bukannya dari penghala melalui Wi-Fi.
  Pertama sekali,  kami akan menekankan bahawa anda tidak memerlukan program tambahan,  semua kemudahan ini ditawarkan oleh sistem OS X yang sama untuk berkongsi internet Mac ke beberapa peranti lain, dengan fungsi mudah  Sharing internet  dalam menu sekunder kami  panel pilihan .  

  Kongsi internet melalui Ethernet melalui Wi-Fi

  Kebanyakan peranti menyambung ke Internet  melalui rangkaian wayarles,  walaupun sambungan kabel lebih stabil, hanya digunakan untuk komputer,  dan itu menjadi keperluan kami,  bahawa Mac kami disambungkan ke Internet melalui Ethernet dan kemudian menghantar isyarat Cara tanpa wayar melalui Wi-Fi.
  Kita harus ingat bahawa kita hanya boleh berkongsi internet Mac melalui Wi-Fi jika kita disambungkan dari kabel Ethernet, jadi keperluan ini sangat penting dan mengambil kira.
Setelah sambungan stabil kami ke internet, kami akan pergi ke Preferensi Sistem  > Kongsi  di mana senarai perkhidmatan untuk dikongsi akan muncul, pilihan terakhir adalah yang menarik minat kami,  Kongsi Internet,  kami pilih dan ia akan menunjukkan kepada kami di panel di sebelah kanan pasangan pilihan.
  Kini, untuk dapat berkongsi perkongsian internet Mac ke peranti lain, dalam pilihan  Sambungan saham dari:  kami memilih Ethernet  dan dalam pilihan  Dengan komputer lain melalui:  kami memilih sambungan Wi-Fi.
  Dengan cara ini, ia akan menunjukkan kepada kami satu butang baru di sudut kanan bawah yang dipanggil  Wi-Fi Options  yang akan di mana kami akan mengkonfigurasi nama rangkaian kami, saluran dan kata laluan,  jadi kami akan memberikan konfigurasi itu.
  Kami meletakkan nama rangkaian yang kami mahu, dalam saluran kami mencadangkan 1 dan keselamatan yang anda pilih antara  Tiada, WEP sebanyak 40 bit dan 128 bit , sekali dikonfigurasi kami klik  OK  untuk menyimpan pilihan kami.
  Selesai, kami menandakan dengan popcorn perkhidmatan  Kongsi internet  di sebelah kiri tetingkap, dan minta kami  jika kami pasti mengaktifkan pilihan untuk berkongsi sambungan Internet anda,  hanya klik pada butang  Mula.
  Apabila anda mengklik pada butang Mula  , anda  akan membuat rangkaian dengan nama yang kami berikan kepada anda untuk menyambung, sekiranya ia menggunakan kata laluan, kami mesti memasukkannya semasa cuba membuat sambungan, dengan cara ini kami boleh menggunakan iPhone kami, atau beberapa peranti lain untuk menyambung ke internet dari Mac kami.

  Kongsi internet melalui Wi-Fi melalui Ethernet

Prosesnya adalah sama, perbezaannya ialah  kita boleh berkongsi internet Mac melalui Wi-Fi kami,  tetapi dalam kes ini kita akan menyambung dari titik rangkaian Wi-Fi dan membaginya dengan kabel Ethernet.
Dengan cara yang sama, kami pergi ke Keutamaan Sistem  > Kongsi  dan sekali di dalam, di sebelah kiri kami memilih perkhidmatan  Internet Kongsi  untuk melihat pilihan.
Dalam kes ini, dalam pilihan  sambungan Saham dari : kami  memilih Wi-Fi dan pilihan  Dengan komputer lain melalui: kami  memilih  Ethernet,  dan dengan cara ini jika kami disambungkan melalui Wi-Fi dengan kabel Ethernet, kami boleh berkongsi sambungan internet kami untuk Mac lain seolah-olah kami adalah penghala.
Selesai ini, dalam menu sebelah kiri kami menandakan dengan popcorn  perkhidmatan Share Internet,  maka ia akan menunjukkan kepada kami amaran yang ditanya  jika kami pasti mengaktifkan pilihan untuk berkongsi sambungan Internet anda,  kami klik pada butang  Mula  dan dengan cara ini kami dapat berkongsi Mac internet melalui Ethernet.

Ia bergantung pada keperluan anda, pilihan ini disediakan oleh sistem Mac OS X  berguna, mungkin untuk mengawal selia bilangan pelanggan yang disambungkan ke penghala kami dan lebih baik menyambungkannya terus ke Mac kami, itu adalah pilihan yang bagus, jadi berkongsi internet Mac ke peranti lain  adalah tugas yang mudah dan cepat.

 Berikut Merupakan Testimoni Yang Kami Dapat Daripada Customer



Untuk mengatahui lebih lanjut silalah lawati website kami di Macnote Studio


Tak tahu dimana lokasi MACNOTE Gombak?


Anda boleh hubungi kami melalui:
                         


Anda amat dialu-alu datang terus ke MACNOTE di Gombak:


KAMI DI GOMBAK ( BERDEKATAN GIANT BT CAVES DAN MCD SERI GOMBAK)
- 10 MINIT DARI KEPONG DAN SELAYANG
- 15 MINIT DARI SETAPAK DAN SENTUL
- 25 MINIT DARI BANGSAR DAN AMPANG 
- 30 MINIT DARI PUCHONG DAMANSARA DAN CHERAS



Tiada ulasan:

Catat Ulasan