Macbook Repair - Mecnote: Bagaimana Mencipta Pemacu Yang Boleh Boot macOS Sierra Installer

Cari Model Mac

Khamis, 1 Februari 2018

Bagaimana Mencipta Pemacu Yang Boleh Boot macOS Sierra Installer

Bagaimana Mencipta Pemacu Yang Boleh Boot macOS Sierra Installer

Arahan untuk membuat cakera luaran yang anda boleh gunakan untuk memasang macOS Sierra.



Apple menggunakan App Store untuk mengedarkan perisiannya, seperti sistem pengendalian Mac baru. Ia mudah, tetapi kadang-kadang ia boleh mengambil sedikit masa untuk muat turun untuk selesai. Dan jika anda mempunyai beberapa Mac, ia tidak cekap untuk memuat turun OS baru untuk setiap Mac.


Itulah sebabnya saya ingin membuat pemacu luaran yang bootable untuk tujuan tunggal memasang sistem pengendalian Mac. Apabila saya perlu cenderung kepada banyak Mac, lebih cepat menggunakan pemacu bootable daripada pergi ke setiap Mac, melancarkan App Store, mencari sistem operasi, memuat turunnya (selepas memasukkan ID Apple saya), dan kemudian berlari pemasang.

Anda boleh membuat pemacu denyar USB bootable dengan pemasang macOS Sierra yang kini tersedia. Perisian pemasang akan mengambil hampir 5GB ruang storan. Inilah caranya untuk mencipta pemacu macero SOS pemasang bootable.


Muat turun pemasang macOS Sierra
Lancarkan aplikasi App Store, kemudian cari macOS Sierra di kedai. (Berikut ialah pautan.) Klik pada butang Muat turun, dan Mac anda akan memuat turun pemasang ke folder Aplikasi anda. Jika ia dilancarkan secara automatik selepas muat turun, keluar dari pemasang.


Sekiranya anda telah menaik taraf Mac anda ke Sierra, pemasang akan dikeluarkan dari folder Aplikasi. Anda boleh memuat turunnya lagi jika anda pergi ke Pembelian di App Store. Cari macOS Sierra dalam senarai aplikasi yang telah anda beli, dan klik pada butang Muat turun. Jika ia dilancarkan secara automatik selepas muat turun, keluar dari pemasang.

Dapatkan pemacu luaran
Anda boleh menggunakan pemacu kilat USB atau cakera keras dengan ruang untuk perisian pemasang. Saya telah menggunakan pemacu yang berbeza dengan kejayaan, termasuk VisionTek 120GB USB 3.0 Pocket Solid State Drive ($ 83 di Amazon) dan 8GB Iomega Micro Mini Hard Drive lama.

Jangan bimbang jika pemacu tidak diformatkan untuk Mac. Pemacu akan diubah suai secara automatik sebagai sebahagian daripada proses tersebut. Tukar nama pemacu anda ke Untitled; anda perlu melakukan ini untuk langkah-langkah di bawah.

Cara yang cepat dan mudah
Proses terperinci di bawah ini melibatkan Terminal. Sekiranya anda tidak mahu menggunakan Terminal, terdapat beberapa aplikasi percuma yang boleh anda gunakan.

  • Pasang Pencipta Cakera adalah cara mudah untuk membuat cakera boot. Saya dapat membuat cakera boot USB external macOS Sierra dalam beberapa minit, dan pemasangan berfungsi tanpa halangan. Juga berfungsi dengan versi OS X yang lebih lama.
  • Diskmaker X adalah aplikasi yang popular. Ia juga menyokong versi OS X yang lebih lama.


Gunakan Terminal untuk membuat cakera boot

Oleh itu, anda mempunyai pemacu luaran anda dan pemasang beta beta telah disediakan. Kini anda akan menggunakan Terminal untuk membuat pemacu boot. Sekiranya anda tidak pernah menggunakan Terminal sebelum ini, jangan risau. Ini sangat mudah.

Berikut adalah langkah-langkah untuk membuat macOS Sierra beta boot disk. (Apple juga mempunyai arahan ini.)

  1. Sambung pemacu luaran ke Mac anda. (Dalam arahan Terminal yang anda akan gunakan, saya menggunakan Untitled untuk mewakili pemacu luaran anda. Jika pemacu anda dinamakan sesuatu yang lain, anda perlu menukar Untitled ke nama pemacu anda.)
  2. Pelancaran Terminal (/Applications/Utilities/Terminal.app).
  3. Salin perkara berikut:sudo / Applications / Install \ macOS \ Sierra.app/Contents/Resources/createinstallmedia --volume / Volumes / Untitled --applicationpath / Applications / Install \ macOS \ Sierra.app
  4. Kembali ke Terminal dan tampal kod yang disalin pada prompt.
  5. Terminal akan meminta kata laluan. Ini kata laluan pengguna anda. Terminal tidak memaparkan aksara apabila anda menaipnya. Hit Kembali.
  6. Terminal akan memberitahu anda bahawa ia akan memadamkan pemacu anda. Untuk mengesahkan bahawa anda mahu meneruskan, taipkan Y dan tekan Pulangan.
  7. Anda akan melihat bahawa Terminal memadamkan pemacu anda. Apabila bahagian itu selesai, Mac anda boleh meminta anda jika anda mahu menggunakan pemacu untuk Mesin Masa. Klik Jangan Guna.
  8. Terminal akan menyalin fail pemasang ke pemacu anda. Ini akan mengambil masa beberapa minit.
  9. Selepas menyalin, Terminal selesai. Anda harus melihat Terminal memaparkan "Salin lengkap" dan notis Selesai. Anda boleh berhenti Terminal dan pemacu anda sedia untuk digunakan.



Bagaimana untuk boot dari pemacu pemasang
  • Palamkan cakera luaran anda ke Mac anda.
  • Kuasa (atau mulakan semula) Mac anda. Tekan butang Option semasa but Mac.
  • Selepas beberapa saat, Mac anda akan memaparkan Pengurus Permulaan, yang akan menunjukkan kepada anda pemacu boot yang ada. Klik pada pemacu luaran dan tekan Kembali. (Anda tidak perlu memilih rangkaian untuk meneruskan.)
  • Mac anda akan memaparkan tetingkap OS X Utilites. Jika anda mahu memasang Sierra dan biarkan data utuh, pilih Install OS X. Jika anda mahu memulakan dan memadam data, anda perlu pergi ke Utiliti Disk untuk memformat pemacu dalaman terlebih dahulu, kemudian pasang macOS Sierra.


Berikut Merupakan Testimoni Yang Kami Dapat Daripada Customer



Untuk mengatahui lebih lanjut silalah lawati website kami di Macnote Studio


Tak tahu dimana lokasi MACNOTE Gombak?


Anda boleh hubungi kami melalui:
                         


Anda amat dialu-alu datang terus ke MACNOTE di Gombak:


KAMI DI GOMBAK ( BERDEKATAN GIANT BT CAVES DAN MCD SERI GOMBAK)
- 10 MINIT DARI KEPONG DAN SELAYANG
- 15 MINIT DARI SETAPAK DAN SENTUL
- 25 MINIT DARI BANGSAR DAN AMPANG 
- 30 MINIT DARI PUCHONG DAMANSARA DAN CHERAS



Tiada ulasan:

Catat Ulasan