Macbook Repair - Mecnote

Cari Model Mac

Isnin, 12 Februari 2018


Apakah Fungsi Kad Interface Rangkaian?
Image result for Network Interface Card



Kad antara muka rangkaian menghubungkan komputer anda ke rangkaian data tempatan atau Internet. Kad ini menerjemahkan data komputer ke isyarat elektrik yang dihantar melalui rangkaian; isyarat-isyarat ini bersesuaian dengan rangkaian supaya komputer dapat bertukar-tukar maklumat dengan pasti. Kerana populariti Internet dan rangkaian pada umumnya, hampir semua komputer desktop dan notebook mempunyai beberapa bentuk kad antara muka yang disertakan. Anda boleh menambah kad rangkaian ke komputer-tulang yang tidak mempunyai satu.

Penerangan

Penyesuai rangkaian PC standard adalah papan litar plastik mengenai saiz kad bermain. Ia mempunyai beberapa cip komputer yang memproses isyarat daripada rangkaian dan PC. Kad ini slaid ke dalam casis PC dan rakan-rakan rapat dengan penyambung pada motherboard. Pendakap keluli memegang kad di tempatnya. Pendakap mungkin mempunyai bicu kabel rangkaian atau antena, bergantung pada jenis rangkaian yang dihubungkan oleh komputer. Braket juga mempunyai diod pemancar cahaya yang menunjukkan status rangkaian dan aktiviti.

Image result for Network Interface Card

Fungsi

Kad rangkaian berfungsi sebagai orang tengah antara komputer anda dan rangkaian data. Contohnya, apabila anda melog masuk ke laman web, PC melayari maklumat tapak ke kad rangkaian, yang mengubah alamat menjadi impuls elektrik. Kabel rangkaian membawa impuls ini ke pelayan Web di suatu tempat di Internet, yang bertindak balas dengan menghantar halaman Web kembali kepada anda, sekali lagi dalam bentuk isyarat elektronik. Kad ini menerima isyarat ini dan menjadikannya data yang dipaparkan oleh PC anda.

Pemandu

Selain daripada perkakasan kad rangkaian, ia memerlukan pengaturcaraan untuk menjadikannya berfungsi. Apabila anda memasang kad, Microsoft Windows memuatkan pemacu perisian untuk membuat dan membuat model kad anda. Pelayar, e-mel dan program lain berkomunikasi melalui Windows untuk mencapai rangkaian; Windows, seterusnya, menyampaikan data kepada pemacu yang diprogram khusus untuk kad antaramuka rangkaian anda. Kad tidak boleh berfungsi tanpa perisian pemacu yang betul.

JenisImage result for Network Interface Card type

Kad rangkaian paling kontemporari berfungsi dengan rangkaian wayarles Wi-Fi; kad-kad ini mempunyai antena untuk menghantar isyarat data melalui gelombang radio. Sesetengah rangkaian masih menggunakan sambungan Ethernet berwayar; kabel-kabel ini mempunyai palam segi empat tepat yang dikendalikan dengan bicu pada pendakap kad rangkaian. Di banyak komputer baru, kad penyesuai rangkaian sebenarnya cip komputer yang dibina ke dalam motherboard PC. Kerana penggunaan hampir seluruh Internet, hampir semua komputer termasuk keupayaan rangkaian. Memiliki cip pada motherboard membebaskan slot kad untuk peranti lain yang mungkin anda mahu tambah kemudian. Peruncit komputer menjual kad aksesori rangkaian jika anda ingin memasangnya di PC. Untuk komputer desktop, ini adalah kad PCI standard; komputer riba menggunakan kad aksesori PC yang lebih kecil yang slaid ke dalam slot di sisi komputer.


Macbook / Laptop Rosak , Tanya Kami .. Dimana Kami? - ( Seri Kembangan Outlet )


 - 5 Minit Dari Kinrara
- 10 Minit Dari Cheras , Putrajaya
- 15 Minit Dari Puchong 
- 20 Minit Dari KL 
- 25 Minit Dari Bangsar









Macnote Studio Seri Kembangan

Lot G.45 , Bazaar Rakyat PKPS,

Jalan Putra Permai 5/4,
Bandar Putra Permai,
4330 Seri Kembangan, Selangor

Waze  : Bazaar Rakyat PKPS

Google Maps : Bazaar Rakyat PKPS
E-mail  : macbookstationsk@gmail.com

Phone  : 03-8938 2344 /0105267005
Tel : 0105267005

Landmark : Cari Hotel M Design ( Tengok Gambar Diatas)

Waktu Operasi : Isnin - Ahad (10 a.m. - 9 p.m.) Setiap Hari

Tiada ulasan:

Catat Ulasan