Macbook Repair - Mecnote: Apa yang perlu diperhatikan apabila menggerakkan fail berasaskan awan yang disimpan secara tempatan pada Mac anda

Cari Model Mac

Jumaat, 2 Februari 2018

Apa yang perlu diperhatikan apabila menggerakkan fail berasaskan awan yang disimpan secara tempatan pada Mac anda

Apa yang perlu diperhatikan apabila menggerakkan fail berasaskan awan yang disimpan secara tempatan pada Mac anda


Perkhidmatan fail yang dihoskan oleh awan seperti Dropbox, Box, Google Drive, dan iCloud Drive cuba mencipta yang terbaik dari beberapa senario yang bertindih, tetapi masih boleh membingungkan pengguna tetap di mana file mereka disimpan. Dengan perkhidmatan yang menggunakan satu atau lebih folder pada komputer anda untuk menyegerakkan fail, perkhidmatan tersebut menyimpan salinan semua benda dalam folder tersebut dan mengedarkannya ke mesin lain yang berkaitan-milik anda dan orang lain yang telah anda kongsi item atau folder dengan.

Walau bagaimanapun, "kebenaran," atau keadaan semasa definitif fail anda, merentasi ekosistem penyegerakan itu terjejas dengan menambah, memindahkan dan memotong item dalam folder pada komputer. Perubahan tersebut menyebarkan melalui penyegerakan, mengemas kini salinan yang dihoskan awan dan versi yang disegerakkan ke mesin lain.

Reader Cayce mendapati ini dengan cara yang sukar dari dua sudut berbeza. Mereka cuba beralih dari Dropbox ke Google Drive, tetapi dalam prosesnya mula kehabisan penyimpanan cakera tempatan. Mereka kemudian memusnahkan apa yang difikirkannya telah disalin fail, yang, sebenarnya, tidak. Memampatkan ini, mereka tidak mempunyai sandaran fail dan Google Drive telah berhenti menyegerakkan dengan betul beberapa minggu sebelum itu. Mereka dapat memulihkan fail dari Google Drive kecuali untuk penambahan beberapa minggu sebelumnya.

Sangat mudah untuk membuat ralat ini, kerana fail yang disegerakkan di dalam negara boleh kelihatan seperti bayang-bayang atau unjuran penyimpanan awan dan bukan lanjutan yang mempengaruhinya. Kedudukan semula boleh menjengkelkan, kerana biasanya anda perlu menggunakan antara muka Web untuk memulihkan fail, kadang-kadang membolehkan pilihan untuk melihat item yang dipadamkan, yang mungkin menunjukkan barang-barang yang telah lama dihapuskan.

Saya cuba untuk tidak meraba-raba pada jari pada seseorang tanpa sandaran, kerana mereka sudah mengalami kesakitan yang terlalu banyak. Tetapi masa terbaik untuk mula membuat cadangan adalah hak kedua ini jika anda tidak mempunyai satu. Perkhidmatan penyegerakan adalah cara terbaik untuk mengekalkan sejarah tentang apa yang anda lakukan, dan sering menangkap kemas kini tambahan yang sangat kecil untuk dokumen dan fail lain, tetapi mereka tidak semestinya sesuai sebagai pengganti untuk sandaran tempatan atau tuan rumah yang mantap.

Dengan cara ini, cara yang lebih mudah untuk berhijrah dari satu perkhidmatan penyegerakan ke yang lain adalah melalui salah satu daripada dua kaedah ini.

Pindahkan fail. Seret fail dari satu folder yang disegerakkan ke yang lain, bukannya menyalinnya. Jika destinasi tidak berada pada pemanduan yang sama dengan asal, anda boleh menahan Perintah dan seret untuk memindahkan fail (salinannya dan kemudian memadamkannya dari lokasi sumber).

Gantikan folder penyegerakan. Sesetengah perkhidmatan membolehkan anda memilih mana-mana folder atau berbilang folder untuk bertindak sebagai bekas penyegerakan. Untuk berhijrah dari satu perkhidmatan ke yang lain:

Jeda, berhenti, atau buang perkhidmatan pertama selepas anda yakin penyegerakan adalah terkini.
Pasang perkhidmatan baru jika belum.
Namakan semula folder penyegerakan lama jika anda memilih. (Sebagai contoh, beralih dari Dropbox, anda mungkin mahu folder itu tidak lagi dinamakan Dropbox.)
Menggunakan pilihan persediaan di pasang atau dalam keutamaan, arahkan ke folder baru.

Tanya Macnote Studio
Kami sentiasa mencari masalah baru untuk diselesaikan! E-mel anda ke macbookstation@gmail.com termasuk menangkap skrin yang sesuai, dan sama ada anda mahu nama penuh anda digunakan. Setiap soalan akan dijawab, kami akan membalas e-mel, dan memberikan nasihat penyelesaian masalah langsung.


Untuk mengulas artikel ini dan kandungan Macworld yang lain, lawati halaman Facebook kami.


Berikut Merupakan Testimoni Yang Kami Dapat Daripada Customer



Untuk mengatahui lebih lanjut silalah lawati website kami di Macnote Studio


Tak tahu dimana lokasi MACNOTE Gombak?


Anda boleh hubungi kami melalui:
                         


Anda amat dialu-alu datang terus ke MACNOTE di Gombak:


KAMI DI GOMBAK ( BERDEKATAN GIANT BT CAVES DAN MCD SERI GOMBAK)
- 10 MINIT DARI KEPONG DAN SELAYANG
- 15 MINIT DARI SETAPAK DAN SENTUL
- 25 MINIT DARI BANGSAR DAN AMPANG 
- 30 MINIT DARI PUCHONG DAMANSARA DAN CHERAS



Tiada ulasan:

Catat Ulasan